Érdekes blogbejegyzés a gerillamarketingről és az erotika közvetítő erejéről, kicsit szabadabb megközelítésben.
A hétvégémet ilyen furcsa szavakkal töltöttem. Ha egyszer beleásom magam valamibe, nehéz kirángatni. Tegnap is csak a határidő miatt függesztettem fel a keresgélést. Ugyanúgy, mint a korábbi direct mail anyagnál itt is találtam nagyon érdekes dolgokat. Papp-Váry Árpád írásait egyénként imádom, káprázatos stílusban tálal fel hasznosabbnál hasznosabb információkat, egyszerűen nem lehet letenni némelyik könyvét, mint JPÉ marketinget.
Na, szóval Papp-Váry "Marketing a gyakorlatban" című könyvében más csemegék mellett szó volt az "assvertising" nevű reklámeszközről is, ami persze a gerilla fegyvertárba tartozik. Ha lefordítjuk, annyit tesz: "fenékreklám". És ez nem vicc. A GfK Hungária 2007-es kutatását hozza példának Papp-Váry, amely során átlagos fogyasztókat vizsgáltak, úgy 20-25 főt, hogy mit látnak meg a reklámüzenetekből. A mobil szemkamera egy átlagos nap során mérte, hogy mit vesz észre a viselője. Az eredmény: a férfiak számára a női mell és fenék, a nőnek pedig a férfihátsó lenne a legjobb reklámhordozó! (Aki nem hiszi, utánolvashat: Dr. Papp-Váry Árpád fent említett könyve, 273.oldal).
De! Azt a rész is fegyelembe kell venni, mely szerint ezt az eszközt azért nem minden márka alkalmazhatja sikerrel."Önmagában ugyanis nem elég, ha felkeltjük a figyelmet (attention). Az üzenetnek és a kreatív megvalósításnak illeszkednie kell a márkához, ki kell fejeznie annak másságát, egyediségét, pozicionálását."
Sajnos a könyv arról nem mesél, hogy mégis milyen terméktípus számára lenne megfelelő ez a forma. Rákerestem a szóra, és ki is gyűjtöttem néhány fotót, hogy milyen márkák éltek ezzel a lehetőséggel.
A Kodak a tollat felszedegető hölgy fehérneműjén hirdet.
Ezen a két képen már szó szerint fenék reklámot látunk, a hölgyek bőrére került az üzenet.
A Kodak részéről meglepő volt ez az eszközválasztás. A második kép talán jobban illeszkedik, egy oroszországi autós kiállításon készült a kép, és úgy érzem ott rendben van, a férfiak közül biztosan sokan megnézték, a kerék mintája is ötletes. Itt már csak az a kérdés, hogy jó-jó sok pasi látta, de hány emlékszik rá, hogy mit reklámozott? A haramadik fotó ezt illusztrálja, mert ott látszik a "közönség" arca is.
Gondolkodtam azon, hogy mit lehetne női illetve férfi hátsókon hirdetni.
Fogyasztószert biztosan, mondván az XY szertől ilyen formás, ezt főleg női fenékre tudom elképzelni. A férfi fenékre egy konditerem reklámját, vagy más, sporttevékenységet lehetne elhelyezni. A női mell remek hirdetési felület lehet a plasztikai sebészek számára. A szeméremsértés elkerülendő, persze feszes pólóba bújtatva. Most hirtelen ennyi jutott eszembe, de várom a javaslatokat.
Forrás: marketingmorzsa.blog.hu
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Globe Master Kft.
Cím: Budapest, 1115 Somogyi út 19.
Telefon: 06 1 781 1660, 06 30 403 3170, 06 30 350 7321
E-mail:...
További információk