Érdekes egybeesés, épp a tegnapi napon került fel az oldalra egy cikk a két étterem kakaskodását véve górcső alá. Ezúttal jóval szakmaibb szemmel vizslatjuk őket. A Rajongócsata Blog vendégírása.
Kezdésként pár sarokszám és kulcstényező, hogy értelmezhető legyen a további elemzés.
Rajongók
Sajnos nem monitorozzuk az oldalakat a kezdetek óta, de a timeline böngészésével sikerült megtudnunk, hogy mindkét oldalt 2011-ben hozták létre, a McDonaldsét kb. fél évvel hamarabb.
Jelenleg a McDonalds oldalának kb. 3,5x több rajongója van, amit nehéz lenne meghatározni, hogy mihez köthető, mert nagyon sok külső tényező is befolyásolja e szám alakulását, azonban a fent említett fél év is biztos segített abban, hogy ennyire sikerült elhúzniuk (és persze az éttermek számának különbözősége).
Mi az utóbbi 30 napot monitoroztuk és ez alapján szeretnénk egy egyszerűbb elemzést végezni mind a rajongókra, mind az aktivitásokra vonatkozóan.
Mindkét oldalon futott játék a vizsgált időszakban, ami már önmagában azt jelenti, hogy komolyan veszik a közösségi marketingben rejlő lehetőségeket, hiszen sok cég még csak jelen sincs, vagy ha jelen is van, nem végez semmilyen aktivitást. Ehhez képest a McDonalds egy hamburger tervező, a Burger King egy menü összeállító alkalmazást tett közzé, melyek külön dicséretet érdemelnek, mivel kreativitásban messze felülmúlják a manapság Magyarországon futó végtelekig leegyszerűsített Facebook játékokat (tisztelet a kivételnek).
A grafikonon jól látszik, hogy mindkét oldalnál jelentős rajongó növekedés volt tapasztalható a hónap közepéig, ami a fenti táblázat vizsgálata után jól látszik, hogy a kampányok végén áll meg. Mivel mindkét oldalnak rajongója vagyok, nem csak feltételezem, hanem tapasztalatból tudom, hogy Facebook hirdetéseket használtak a két alkalmazás népszerűsítésére, valószínűleg elsősorban ezzel magyarázhatók a nagy kiugrások.
Az is látszik, hogy az utóbbi pár napban a McDonalds megint erősödni látszik a napi 200-as lájkoló növekménnyel, valószínűleg az új, zsűrizős kampányt támogatják meg kicsit.
A beszél róla referencia értékéről korábbi posztunkban már beszéltünk. A McDonalds beszél róla értéke kb. 4x annyi jelenleg, mint a Burger Kingé, ami szintén az előzőekben jelzett új (Aug 1-én indított) kampány okozta rajongó növekedéssel magyarázható. Ennek okán ezt a különbséget nem is érdemes tovább taglalni, mivel ha a Burger King szeretne ezen változtatni, kitesz 5 napig 6 ínycsiklandozó hamburgert, vagy elkölt 30 000 forintot Facebook adsre, és jó eséllyel máris meg tudja előzni a beszél róla értékében a Mekit.
Posztok és aktivitások
a.) Posztok és visszajelzések
Az általános, összefoglaló táblában láthattuk, hogy a McDonalds kb. napi 1 posztot tesz közzé, míg a Burger King átlagosan 1,7 posztot. A visszajelzések számát tekintve itt is a Meki nyer, de hasonló mennyiségű poszt mellett, négyszer több rajongó mellett ez várható, megbocsájtható. Mivel sokszor előfordult már, hogy emiatt nem tudtunk objektíven értékelni oldalakat, kitaláltunk egy mutatót, ami eltűnteti a rajongók számából adódó előnyt: ez a hatékonysági mutató.
A hatékonysági mutató számolásakor össze adjuk az aznap érkezett lájkok, hozzászólások és megosztások számát és elosztjuk az aznap érvényes rajongó számmal, azaz kiszámoljuk az egy rajongóra jutó visszajelzést. Aki a Burger Kingnek drukkol, annak jó hírünk van: hatékonysági mutatók alapján a Burger King kicsit vezet, de legalábbis nagyon szoros a verseny, ami pluszpont. Azonban ezek a hatékonysági mutatók még lehetnének jobbak, ismerünk pár oldalt, ahol 0,05 körüli értékek is előfordulnak.
Talán tanulságos, de nem túl informatív, hogy mindkét oldal kb. 85%-ban képeket posztolt, 8-10%-ban hivatkozást, 3-5%-ban státuszfrissítést. Csak azért nem túl érdekes, mert manapság ez elég sok oldalra elmondható.
b.) Felhasználói posztok
Elég sok a látogatói poszt, ami viszont nem mondható Magyarországon tipikusnak. 10 (értelmes) látogatói poszt van a Burger Kingnél, míg a Mekinél több, mint 30. Ez persze összefügg a kampányokkal (többen itt kérdeznek, vagy tesznek közzé pályázatot), azonban fontos megjegyezni, hogy sokan itt élnek a panaszkodás lehetőségével, ami kifejezetten nyugat-európai jellemző. Amikor egy cég oldalt nyit a Facebookon, erre érdemes odafigyelni, mivel ez a legegyszerűbb és leggyorsabb megoldás, ha panaszkodni szeretnénk nagy publicitás mellett. A Meki ezzel nyilván tisztában van, nagyon szorgosan igyekszik válaszolni, szinte azonnal, és folyamatosan. A Burger King is viszonylag hamar válaszol, de találtam olyat is, ahol más válaszolt helyettük és a Burger King már nem erősítette meg, de ezért nem vonnék le tőlük pontot.
c.) Kulcsemberek
Megvizsgáltuk a kulcsemberek munkásságát, azaz azokét, akik a legtöbbet kommentáltak, illetve posztoltak az oldalakon. Egyik helyen sincs sok kulcsember, de úgy látjuk, hogy míg a Mekinél van 2-3 olyan felhasználó, aki 30-40 kommentet tett közzé a posztokra a Burger Kingnél 8-9 a legtöbb komment egy felhasználótól, azaz ott még kicsit dolgozni kell a hűség kiépítésén (persze vegyük figyelembe a magasabb hatékonysági mutatót, ami legalább ekkora érték.)
Összefoglalás
Mindent összevetve (és figyelembe véve, hogy jelenleg kb. 100 oldalt monitorozok ), egyértelműen állítom, hogy mindkét oldal nagyon „menő” közösségi tevékenységet végez. Folyamatosan posztolnak, kampányokat indítanak, válaszolnak a felhasználói visszajelzésekre, és nem is a legunalmasabb módon, hanem képesek egy kis színt vinni a rajongói oldal életébe. Rajongói oldal tulajdonosok, figyelem: érdemes példát venni ezekről a cégekről, és legalább ilyen munkát végezni, mint ők.
(reklámipar)
A cikk eredeti lelőhelye itt található.
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Megszokott filozófiánk: professzionális minőséget a lehető leggyorsabban. Soha nem vagyunk hajlandóak kompromisszumot kötni: Digitális...
További információk