Öt év után megújult az Index. Az oldal 2013. január 7-én indította el második címlapját, az Index 2-t. A változtatás több és sokszínűbb tartalmat, valamint letisztultabb és látványosabb kezelőfelületet ígér az olvasóknak. Az új oldalra a pozitív visszajelzések mellett érkeztek kritikák is, a készítők a problémák mielőbbi megoldását ígérik.
Az Index a hazai online média egyik legolvasottabb orgánuma, melynek kezelői az új címlap elindításával egy olyan felületet szerettek volna létrehozni, amin több tartalom fér el, ám ez nem megy a régebbiek rovására, hanem annak ellenére, hogy bővül a cikkek száma, mégis esztétikusabb és könnyebben olvasható oldalt eredményez. Az oldalak jelen esetben úgy épülnek fel, hogy az Index 1 maradt a szerkesztőségi oldal szeriőz tartalommal, míg az Index 2 a közösségi tartalmakat gyűjti össze, így például a Blog.hu-s blogketrec is ezen az oldalon található.
Az Index 2-n azonban nem csupán blogok vannak, hanem olyan másfajta, nem csak Index-közeli közösségi kontentek (pl. Tumblr, Twitter) is, amiket a szerkesztők érdemesnek találnak a megjelenítésre. A másik nagy újítás az Index 2-vel az „olvasóréteg”, mely egész pontosan azt jelenti, hogy amikor egy cikkre kattintunk az oldalon, akkor az nem egy új lapon jelenik meg, hanem egy layerben olvashatjuk, mintegy kiemelve a környezetéből az adott tartalmat, ezzel elősegítve a letisztultságot. Bazsó Gábor, az Index kreatív igazgatója fontos pozitívumként emelte ki nekünk, hogy az „olvasóréteg” használatával nemcsak könnyebben olvashatunk, hanem lapozgatni is tudunk a különböző cikkeken és bejegyzéseken belül, így folyamatosan újabb és újabb tartalmakba botlunk, és bejárhatjuk az Index 2 által kínált közösségi tartalom egészét.
Amennyiben valakit ez a nézet mégis zavar, és inkább a konvencionálisabb formát választaná, úgy a címlap alján jobb oldalt ki is kapcsolhatja. Ezen kívül az Index elmondása szerint hirdetési szempontból is előnyösebb és innovatívabb az új megjelenés, mellyel nagy és jól eladható hirdetési felületek jönnek létre, és a készítők nem titkolt célja, hogy az olvasók több időt töltsenek a holapokon, több tartalmat átlapozva. Az Index állítja, az újítás egyik tagadhatatlan érdeme, hogy nemcsak az olvasónak nyújt nagyobb esztétikai élményt ez a megjelenés, de lehetőséget ad a bloggereknek egy szebb környezetben való blogolásra, és az olvasótábor növekedését is támogatja.
A változtatásnak azonban nem mindenki örül egyöntetűen, az Index Fórumon a layeres megjelenés kezelhetetlensége, az oldal lassúsága, a tesztelés hiánya és a mobil-nézet lehetetlensége miatt panaszkodnak.
Bazsó Gábor megkeresésünkre kifejtette, az operációs rendszerek és böngészők nagy száma és különbözősége miatt egyelőre nem minden platformon működik ugyanúgy az Index 2, de a hibák kijavításán folyamatosan dolgoznak, és számos probléma, mint például az oldal lassúsága mostanra meg is szűnt. Emellett kiemelte azt is, hogy a változtatások közel sem véglegesek, további újításokra számíthatnak az olvasók a jövőben a korszerűség érdekében. Mindezek mellet felmerült az indexes bloggerekben egy másik fontos kérdés is, hogy jelen esetben az Index 2-n lévő Blog.hu-s bejegyzésekre érkező kattintások az Index vagy a blog statisztikájába tartoznak-e.
Az Index kreatív igazgatója erre úgy reagált, hogy természetesen kizárólag a blog statisztikáját növelik ezek a látogatások, még akkor is, ha az Index2-ről nyitja meg a blogot a netező, az újítás lényege az, hogy egy esztétikusabb és több olvasót vonzó környezetben helyezkedjen el a blogketrec, nem pedig az, hogy az Index 2 elvegye az olvasókat a bloggereiktől.
Természetesen az Index 2 sikere a későbbiek során dől majd el, ám Bazsó Gábor szerint a kritikák és kezdeti gyanakvás ellenére a látogatottsági adatok folyamatosan emelkednek az új címlapnak köszönhetően, az egy látogatás során elolvasott oldalak száma is markánsan megugrott, az első napon pedig nagyjából félmillióval több blogolvasást mértek, mint előtte, de az újdonság izgalmának elmúlásával is jóval magasabb az érték, mint korábban.
Egyelőre tehát úgy tűnik, az Index 2 egy olyan új platformjává tud válni az Indexnek, melyen a kezdeti hibák kijavítása után az olvasók könnyebben szörfölhetnek a közösségi tartalmak között, a bloggerek pedig egy szebb, letisztultabb környezetben láthatják viszont a bejegyzéseiket, melyekre így több olvasó találhat rá.
Kazár Olívia
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Blackbox Produkciós Ház Kft
Cím: 1277 Budapest, Pf. 56.
Telefon: 06 1 225 04 70, 06 20 521 8833
E-mail: info@blackboxprodukcio.hu...
További információk