Na jó, igazából nem halott. De mindenképp ideje van, hogy a mobilszámokat és az sms marketinget ugyanolyan prioritással és odafigyeléssel kezeljük, mint az emaileket.
Hogy miért?
Mert a vásárlók mindenhová magukkal viszik a telefonjukat. Nem kell, hogy a marketingünk megelégedjen az Inboxukkal, amikor egyből a zsebükbe is küldhetünk üzenetet! Persze az okostelefonok elterjedése miatt az e-mail és az sms közötti határvonal egyre halványabb.
Az első lépés, szerezzük meg a számokat. Ha már van egy email listánk, talán itt az ideje, hogy mobilszámokat is rendeljünk a jelentkezési lapokhoz. Kínálhatunk a lehetséges ügyfeleknek egy opciót, miszerint SMS-ben kaphatnak update-eket. A hotelek már használják ezt, egy sms-ben kapott visszaigazoló üzenet után szatelit gps koordinátákat építenek az okostelefonba. Amint megvan a vendég száma, küldhetik az ajánlatokat.
Tegyük fel, hogy van egy fogyókúrás vagy diétás honlapunk, amihez már tartozik egy weboldal, ami hirdeti az ajánlatunkat. Talán már ki is adtunk egy eBook-ot vagy receptkönyvet, hogy ösztönözzük a vevőket az email listás feliratkozásra.
Tökéletes. Csak adjunk hozzá egy mobil opciót a jelentkezési laphoz, vagy még jobb, kínáljunk egy másodlagos hozzáadott értékkel bíró ajánlatot, csak mobilra: „adja meg a telefonszámát, és naponta buzdító sms-eket kaphat!”
Biztosak lehetünk benne, hogy megszerezni egy mobilszámot kifejezetten nehezebb, mint megszerezni egy email címet. De az igények változnak, és az emberek egyre inkább megbarátkoznak az sms marketing gondolatával – különösen, ha az ajánlatok egyeznek az igényeikkel.
Az sms marketing első lépése egyszerű, csak küldjünk egy rövid url-t az ajánlatban, ami a látogatónak egy mobilra optimalizált weboldal látogatását fogja biztosítani.
Ha az adott honlap nincs telefonra optimalizálva, az sem gond, mivel a mai okostelefonok rendelkeznek olyan böngészővel, amin az ügyfél minimális erőfeszítéssel megnézheti az oldalt.
Ahogyan az emailek százainak kiküldéséhez is megvan a speciális email management eszköz, úgy a több száz üzenet kiküldéséhez is van ilyen. Így könnyen lehet szerkeszteni és küldeni tömeges sms-eket.
Egy jó rendszer egy applikáció segítségével integrálja a webes adatlapjainkat mobil adatlappá, így egyszerű lesz szegmentálni is a listát, és csatlakozni globális mobilhálózatokhoz. Egy izmos sms marketing platformmal azonnal elindíthatjuk a kampányt, elküldhetjük üzenetünket egy teljes listának, vagy csak egy kiválasztott szegmensnek.
A megfelelő ajánlatokkal és egy kis tapasztalattal elérhetjük azt, hogy mindez outbound marketingünk nélkülözhetetlen részévé váljék. A végére még egy dolog, hogy teljes legyen a kép. Spamszűrővel már szinte minden valamirevaló email kliens rendelkezik. Na és SMS szűrővel?
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Art of Print tevékenységének alapját képezi a digitális nyomdatechnológia alkalmazásával történő kültéri és beltéri reklámyanyagok...
További információk