Korábban esett már szó néhány olyan egyszerű trükkről az oldal berkein belül, amit érdemes átgondolni, esetleg továbbgondolni. Mert bizony ez egy hatalmas üzlet, és csak rajtunk múlik, hogy ebből mennyit teszünk magunkévá.
Jelenleg közel 1 milliárd ember érhető el már a Facebook segítségével. Írtózatos szám ez.
A legtöbb cég arra használja a közösségi oldalakat, hogy építsék a márkájukat, promózzák magukat, vagy célba juttassák üzeneteiket. De ha egy percre, csak egy falatnyi időre, letesszük a marketinges lantunkat és a fogyasztó szemén keresztül nézzük a dolgot, akkor érthetjük meg igazán, hogy az egész lényege igazából nem más, hogy megőrizzük az emberi tényezőt a középpontban.
Azt az embert, akivel szívesen elmész egy buliba, aki figyelmesen hallgat, aki jópofa sztorikat mesél, érdekességeket mutogat, és persze őszinte. Egyszóval, aki kedvelhető.
Érdemes tehát néhány dologra odafigyelni, miközben építjük a márkánkat a Facebookon.
1. Hallgatózz. Mielőtt minden humorosnak tartott dolgot posztolunk, előtte egy kicsit fussuk át a szegmenst, amiben útnak indultunk. Keressünk rá néhány konkurens cégre, illetve a témára, amiben érdekeltek vagyunk. Írjuk be azokat a kifejezéseket, amelyek segíthetik rögtönzött piackutatásunkat, amelyekből kiderülhet, mennyien kereshetnek minket az adott közösségben. A közösséget érhetjük lokálisan is, de akár globálisan vagy országos szinten. Nagyban függ cégünk profiljától.
2. Ne kérd a vásárlóidat, hogy lájkolják az oldalad, vagy kövessenek a Twitteren. Bárhova nézel, mindenki csak ezt kommunikálja. Keress minket a Facebookon. Kit? Miért? Minek? Ehelyett inkább adj egy olyan nyomós indokot nekik, hogy megtegyék ezt maguktól is. Ne felejtsük el, hogy szép dolog a tízezres lájk-gyűjtemény, de ha nincs mögötte tényleges potenciál, akkor az üzeneteink is süket fülekre találnak.
3. Tegyünk fel kérdéseket! Csodálkozunk, hogy soha senki nem reagál a posztjainkra? Egy-két kósza hozzászólás a maximum eredmény, amit fel tudunk mutatni? Valószínűleg ez azért van, mert nem teszünk fel kérdéseket. A közösségi média alapja a bevonás és a duális kommunikáció, nem pedig a „self-promotion”. Ha például egy pizzéria oldala naponta posztolja, hogy gyertek ebédelni, sok válaszra nem fogják méltatni. De ha ugyanez a hely megkérdezi néha, hogy mi a kedvenc feltéted, akkor elindul a várva várt párbeszéd.
4. Ossz meg tartalmakat! Az emberek imádják a fényképeket. A Facebook sikerének egyik alappillére a fotómegosztás. A videók és a képek tovább mesélik azt a történetet, amit a szavak már nem. Kiegészítik, megszínesítik jelenlétünket. Nem kell erre költeni milliókat. Csak használjuk a zsebünkben lévő okostelefonunkat. A cég tagjairól, mindennapi életéről. Egy kép felér ezer szóval, egy videó pedig felérhet ezer képpel.
5. Naponta legalább fél órát töltsünk el a Facebook oldalunk építgetésével. Egy nagyobb cég esetében akár külön munkaerőt is felvehetünk erre a pozícióra. Csatlakozzunk be a párbeszédekbe, vegyük észre a változásokat, és legyünk naprakészek a milliónyi új eszközt illetően.
A kulcsszó az egészben, az a válasz lesz a kérdésre, ami az egész alapja. Lájkolnád a saját céged oldalát?
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk