Egyre több turista fedezi fel a cseh sörfőzdék varázsát, a meglátogatásuk nyújtotta izgalmas és kellemes élményeket. Az aranyszínű nedűt főző gyárak - a fokozott érdeklődés alapján - felismerték a nagyszerű reklám- és marketinglehetőségeket, úgyhogy a legkülönbözőbb fogásokkal, történelmi berendezésekkel, az üzletekben nem kapható sörökből rendezett kóstolókkal próbálják magukhoz csalogatni az embereket.
Kiderült, hogy az embereket kifejezetten izgatja, és ezért szeretnék közelről megszemlélni, hogy miként készül az ízletes cseh sör; megkóstolni, hogy milyen az íze a gyártási folyamat egyes szakaszaiban, és hogyan kell helyesen csapolni - és persze egyéb hasonló "konyhatitkokat" is szeretnének ellesni. Minderre tavaly majdnem félmillió ember volt kíváncsi, és a kapuikat megnyitó cseh sörgyárak arra számítanak, hogy a látogatók száma az idén meghaladja a félmilliót is. A látogatók három-négyötödét általában a Csehországba tartózkodó külföldi turisták teszik ki.
A sörfőzdék felkeresése ugyan a múltban sem volt ismeretlen, de a kimondottan sörgyári turizmus az utóbbi évek terméke. Az üzemek milliókat ruháztak be, hogy érdekes látogatói útvonalakat, sörmúzeumokat építsenek ki, amelyek megragadják a látogatók fantáziáját, és a későbbiekben az adott márka vásárlására ösztönzik őket. Az ügyet nagyban előrelendítette, hogy szerte a világban növekszik az érdeklődés a műszaki emlékek iránt.
"A csehországi sörgyári turizmus folyamatosan felszálló ágban van, ami azt bizonyítja, hogy az új ötletek, elképzelések fokozatosan teret nyernek az idegenforgalomban is. A látogatók száma évről évre növekszik" - közölte Jan Beránek, az idegenforgalom elemzésével foglalkozó Mag Consulting társaság képviselője.
"Külön öröm a külföldiek nagy érdeklődése, aminek hatása lehet a kereskedelemre is" - fűzte hozzá.
Növekvő érdeklődés, értékes iparművészet.
Megmutatkozott az is, hogy a kezdetektől eltérően az utóbbi időben már nemcsak a sörturisták látogatják a főzdékbe szervezett ismertető utakat, hanem növekszik azok száma is, akik elsősorban az érdekes és értékes iparművészeti dolgokért, az építészeti megoldások, a régi berendezések megtekintése céljából mennek a sörgyárakba.
"Az ipari és építészeti megoldások számos sörgyárban kifejezetten értékesnek tekinthetők. A pilseni Prazdroj egyes épületei, pincéi és berendezései például már évek óta az Európai Iparművészeti Emlékek Útjának szerves részét, egyik pillérét képezik" - nyilatkozta Jirí Marecek, a világhírű Prazdroj szóvivője. Közlése szerint a gyárat tavaly majdnem 300 ezer ember kereste fel, ami 2010-hez viszonyítva 16 százalékos emelkedés.
A magyarok körében is közismert, legendás sörgyár tervszerűen és tudatosan építi ki a turista utakat, amelyekből már meglehetősen széles választéka van. A Prazdroj csoporthoz tartozó legújabb sörgyár, a Radegast Nosovice területén az idén júniusban hirdettek meg ismeretterjesztő programot, amelynek kialakítása másfél millió koronába került.
A csoportba jelenleg négy nagy sörgyár - Prazdroj, Gambrinus, Radegast és Velké Popovice - tartozik, és mindegyik egység látogatható. A pilseni Prazdroj iránt érdeklődők egyúttal felkereshetik a helyi sörgyári múzeumot is, amely tele van rendkívül érdekes, eredeti berendezésekkel. Egyfajta bónuszként megtekinthető a "földalatti" Pilsen is: az évszázados csatornarendszer, a különféle pincék, búvóhelyek és víztisztító berendezések.
Fontos a hagyományok ápolása.
Míg a Prazdroj esetében már hosszú, több évtizedes hagyománya van a sörgyári turizmusnak és az ismeretterjesztő utaknak, a többi sörgyárnál is nő a látogatottság az utóbbi időkben.
A Heineken csoport (Krusovice, Starobrno, Velké Brezno), illetve a PMS csoport (Litovel, Hanusovice, Prerov) sörgyárait tavaly 15 százalékkal több turista kereste fel, mint egy évvel korábban. A Heineken sörgyárai tavaly mintegy 60 ezer, a PMS-éit 30 ezer érdeklődőt fogadtak. Mindkét csoport kevesli a látogatottság szintjét, és újabb beruházásokkal szeretné magához csábítani az embereket.
A Heineken legfelkapottabb sörgyára a prágai Staropramen, amelyet évente több mint 30 ezer turista keres fel. A főzde tavaly 30 millió koronát fektetett be, hogy felújítsa a látogatók számára kiépített központot és útvonalakat.
Rendkívül nagy érdeklődés mutatkozik a Litovel mini sörgyár iránt, ahol tavaly négymillió koronás beruházással építették ki az új turistautat. Ennek egyik különlegessége, hogy az érdeklődő maga is bekapcsolódhat a sörfőzésbe, bár munkája eredményét az idő rövidsége miatt személyesen nem igen kóstolhatja meg.
A nagy hagyományokkal rendelkező Holba Hanusovice főzdében a turistaút mellett új sörmúzeumot is létesítettek, mégpedig 20 millió koronás befektetéssel. "Egy ilyen beruházás megtérülését nem lehet pénzben kiszámolni. Alapvetően az adott régió idegenforgalmának támogatásáról, a cseh sörfőzés hagyományainak bemutatásáról és ápolásáról, a helyi sörgyár márkájának népszerűsítéséről van szó" - magyarázta Hana Matulová, a PMS csoport szóvivője.
Terjednek a sörfürdők.
Csehországban mintegy félszáz sörgyár működik, amelyek negyede sörfürdővel is megörvendezteti az érdeklődőket.
Ezt a vendégcsalogató "gyógymódot" elsősorban a kisebb főzdék alkalmazzák. A nyugat-csehországi Marianské Lázne világhírű fürdőhely melletti Chodová Planában kiépített luxus sörfürdőkomplexum a legnépszerűbbek közé tartozik: a meleg sörrel telített kádakban egyenként, de egyszerre akár ketten-hárman is lubickolhatnak.
Szinte minden sörfürdőben szabály, hogy a kádban való félórás tartózkodás alatt a sörfogyasztás korlátlan.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Convention Budapest Bt. 1995 júliusában alakult, majd 1996 közepétől Kft. társasági formában folytatja tevékenységét. Fő profilja az...
További információk