A komáromi Monostori Erődben rendezik csütörtöktől hétfőig a 22. Mediawave Nemzetközi Film és Zenei Fesztivált. Az előzsűri 1068 film közül 74-et válogatott a versenyszekcióba.
A fesztiválon két etno- és két dzsessznapon lép fel többek között az amerikai James Blood Ulmer, a kínai The Travellers, a Vágtázó Csodaszarvas és a Romano Trajo.
A Duna-parton három napon keresztül majális várja az érdeklődőket Ferenczi György és a Rackajam, az Apnoe és a Romungro Fiúk koncertjeivel, népi játékokkal, cserebere-akcióval, kézműves ízek fesztiváljával, újrahasznosított tárgyak kiállításával. A programok egy részéért a kísérleti jelleggel bevezetett helyi pénzzel, a Mediawave-dinárral (MeDi) is lehet fizetni.
A filmek nemzetközi versenyén 5 játékfilm, 17 kisjáték-, 20 animációs-, 19 kísérleti- és 13 dokumentumfilm vesz részt. A játék- és kisjátékfilmeket Jiří Menzel cseh rendező, Stefan Kitanov, a Szófiai Nemzetközi Filmfesztivál igazgatója és Durst György producer értékeli. Az animációs-, kísérleti- és dokumentumfilmeket Ohad Itach izraeli rendező, Ladik Katalin költő, színész, performer és Radu Igazság román fényképész és filmes bírálja el.
A vetítéseken 27 alkotást tekinthet meg a közönség, kisjáték-, animációs- és dokumentumfilmeket. A filmmustrán válogatást mutatnak be a fesztivál 10 és 20 évvel ezelőtti filmjeiből, valamint fesztiválokon díjnyertes magyar stúdiók kisjátékfilmjeit játsszák.
Az erőd Dunai-bástyája dzsessz- és etnokoncerteknek ad otthont. Április 27-én a tavalyi fesztivál alatt elhunyt Szabados Györgyre emlékezik a Mediawave, fellép a Grencsó Kollektíva, Benkő Róbert és a Ken Vandermark - Paal Nilssen-Love duó.
Szombaton a Monostori Erődbe látogat a Vágtázó Csodaszarvas népzenei csapata, a Humble Grumble belga folk- és etnorocktrió koncertezik és a Romano Trajo játszik autentikus roma zenét.
Április utolsó vasárnapja nemzetközi dzsessznap lesz: gitáresttel érkezik James Blood Ulmer, a free funk egyik emblematikus alakja, játszik az amerikai FLY Trio, Tóth Viktor tercettjével, melynek tagja a 14 éves dobzseni, Hodek Dávid.
A fesztivál zárónapján, hétfőn a Mérai Lakodalom és Menyegző ad autentikus népművészeti élményt erdélyi, felvidéki és magyar zenészekkel, táncosokkal és eredeti cifraszoba díszlettel.
A Mediawave kiemelkedő eseményeként látogat Komáromba a Cafés and Citizenry: The Roma Origins elnevezésű, EU-s támogatással megvalósuló művészeti integrációs projekt, amely a kávéházi zene roma gyökereinek felfedezésére és újjáértelmezésére tesz kísérletet román, olasz és magyar muzsikusok részvételével.
A környezettudatosságot szolgálja a Mediawave cserebereprogramja, melynek keretében a fesztiválra bevitt enni- és innivalóját bárki elcserélheti a többi látogatóval. A Mediawave részletes programja a mediawavefestival.hu honlapon érhető el.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A reklámügynökség feladata: Sokan túlmisztifikálják, de a reklám azért kell, hogy eladja a terméket. Az eladásnövekedést persze számtalan módon...
További információk