FaceBook blog.hu

Marketing - Event

Az egészség reklámja - az egészségmarketing lehetőségei Magyarországon

2012.09.20

Szakmai konferencia a ReklámFeszten.

Napjainkban az egészségügyi kommunikációs piacon az egészségügyi tartalmak iránt töretlen az érdeklődés; évről évre nő azoknak a száma, akik a legkülönbözőbb csatornákon keresik az őket érdeklő információkat. Az egészségügyi rendszer egyik legnagyobb betegsége, hogy kommunikációs szakadék van az információra éhes betegek és az egészségügyi információt birtoklók között.

Ezt a szakadékot kell áthidalni úgy, hogy a kommunikációs piac szereplői valamennyien tevékenyen részt vállaljanak az információs szakadék feloldásában. Erről tanácskoztak a Reklámfeszt szakmai rendezvényén az Egészség reklámja – az egészségmarketing lehetőségei Magyarországon című konferencia résztvevői.

A rendezvényt Beke Zsuzsa, a Magyar Reklámszövetség alelnöke és Morva Gábor, a Magyar PR Szövetség alelnöke nyitotta meg. Levezető elnök: G. Németh György, a Napidoktor.hu főszerkesztője.

Az egészségügyi szolgáltatóknak sokkal intenzívebben kell kapcsolódniuk a betegek egymás között folytatott párbeszédeibe, hogy érdemben tudjanak válaszolni az egészséggel és a betegségekkel kapcsolatos kérdésekre. Ez az alapja a magasabb szintű szakmai kommunikációnak, annak érdekében, hogy hatékonyabb legyen a gyógyítás és a megelőzés is. Az egészségügyi szolgáltatók számára ez nemcsak rövidebb utat jelenthet az ellátás folyamatában, hanem a szolgáltatásaik iránt elkötelezett, támogató közösséget is építhetnek általa – hangsúlyozta Varga-Tarr Sándor, az Egészségügyi Média Szövetség szakértője. Az elmúlt években számos kutatatás is megerősítette, hogy az emberek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a saját és a családjuk egészségére. Az egészség, mint fontos döntési tényező tovább erősödött, egyre több termék- és szolgáltatási kategóriában jelenik meg a fogyasztás mozgatórugójaként. A közfinanszírozott egészségügyben egyre kevésbé bíznak az emberek, ha az egészségük hosszú távú fenntartásáról van szó, és egyre több olyan terméket vásárolnak, szolgáltatást vesznek igénybe, amely az egészségüket támogatja.

Az egészségcélú költések mintegy 20%-os növekedése elsősorban a fogyasztási szerkezet átalakulásának következménye, ugyanis egyre több termék- és szolgáltatási csoportban jelenik meg az egészség, mint fontos döntési szempont - mondta Lantos Zoltán, a GFK Global igazgatója. A piaci trendekből kiolvasható, hogy az érdeklődők keresik a célzott és minőségi tartalmakat. A médiatulajdonosok feladata, hogy a minőségi tartalmakat a lakosság felé a legújabb csatornákon keresztül is eljuttassák, a hirdetői piac számára pedig hatékony, célzott elérést biztosító megoldásokat alakítsanak ki - hangsúlyozta Lukács Katalin, a H2Online igazgatója.

Napjainkban az internet az egészségügyi kommunikáció és marketing domináns csatornájává vált. Ez a tény jelentősen befolyásolta a betegek, az orvosok és az egészséghez kapcsolódó iparágak viselkedését és a rendszerben betöltött pozícióját. A közösségi média és a mobilplatform jelentőségére, a bennük rejlő lehetőségekre és az esetleges veszélyekre hívta fel a figyelmet Gyarmati Gábor online szakértő.

Az egészség nagy kincs, és ezt nem csak a fogyasztó, hanem a reklámozók is tudják. Ugyanakkor bármilyen termék reklámjában is hangzik el az egészséggel kapcsolatban reklámígéret, azoknak igaznak kell lenniük, és szigorú szabályoknak kell megfelelniük. A fogyasztóknak a virtuális térben történő kommunikációja esetében felmerül a kérdés, hogy hol van a szólásszabadság és az irányított üzenet (burkolt reklám) határa- hívta fel a figyelmet dr. Fazekas Ildikó, az Európai Önszabályozó Reklám Szervezet (EASA) elnöke.

A média és különösen a reklámok tele vannak jól csengő ígéretekkel. Az egyik legkedveltebb ezek közül az egészség. A televízióban talán nincs is olyan reklámblokk, amelyben ne hangozna el legalább egyszer. Használják a gyógyszergyártók, a szépség- és élelmiszeripari cégek, a szállodák és ruházati márkák. Vagyis a fogyasztó azt már tudja, mivel mosson hajat, melyik cipőt válassza és milyen táplálék kiegészítőt szedjen, ha szeretne fitt és egészséges maradni. De ettől még nem feltétlenül nevezhető egészségtudatosnak. Ahhoz, hogy azzá váljon, jól átgondolt és összehangolt egészség üzenetekre, vagyis egészségmarketingre van szükség az állami intézmények és társadalmi szervezetek részéről – mondta Mihálszki Zsuzsa, a Kantar Media Hungary igazgatója. Bár a betegek és hozzátartozóik napjainkban főként az internetet használják, hogy információt gyűjtsenek, ez nem jelenti azt, hogy el kell vetni a hagyományos kommunikációs eszközöket.

Ezért integráltkommunikáció kialakítására van szükség, ahol kreatív stratégiák segítségével, a hagyományos és újmédiás eszközök egyidejű felhasználásával biztosítható az információ, akár párbeszéd formában is. Az egészség konferencia a piaci folyamatok áttekintésével, az egészség fogalmának időszerű értelmezésével elemezte a hazai egészség-trend alakulását a különböző piaci szereplők – állam, szakma és fogyasztók – szemszögéből. (Információ: napidoktor.hu)

Az előadások:

  • Az egészség, mint trend 2012. - Kiss Katalin kutatási igazgató/Szinapszis Piackutató,
  • Az egészségmarketing jogi és etikai kérdései - Dr. Fazekas Ildikó elnök/Európai Önszabályozó Szervezet (EASA); főtitkár/Önszabályozó Reklám Testület
  • A magyar egészségfogyasztó viselkedésének jellemzői, az egészségigény sajátosságai - dr. Lantos Zoltán igazgató/GFK Global,
  • Kommunikációs akupunktúra - kockázatok és mellékhatások az egészségügyi kommunikációban - Mészáros Zsolt igazgató/ÉrtékTrend Consulting,
  • Egészségmarketing a médiában (számok és tények) - Mihálszki Zsuzsa igazgató/Kantar Media Hungary,
  • Nemzetközi kitekintés az egészségügyi online trendekre - Gyarmati Gábor online szakértő, Információhiány az egészségügyben, egészségkommunikáció 2.0 - Varga-Tarr Sándor kommunikációs szakértő/ Egészségügyi Média Szövetség,
  • Innovatív megoldások az egészségügyi kommunikációban - Lukács Katalin igazgató/H2Online

     

(reklámipar)

 




 
Címkék: rendezvény
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

09

1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Bigfoto

Analóg kézi és digitális, színes és fekete-fehér fotó labor, igazolványképtől az óriásplakátig Cégnév: Bigfoto Bt. Cím: Labor: II. Budapest,...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis