Szakmai konferencia a ReklámFeszten.
Napjainkban az egészségügyi kommunikációs piacon az egészségügyi tartalmak iránt töretlen az érdeklődés; évről évre nő azoknak a száma, akik a legkülönbözőbb csatornákon keresik az őket érdeklő információkat. Az egészségügyi rendszer egyik legnagyobb betegsége, hogy kommunikációs szakadék van az információra éhes betegek és az egészségügyi információt birtoklók között.
Ezt a szakadékot kell áthidalni úgy, hogy a kommunikációs piac szereplői valamennyien tevékenyen részt vállaljanak az információs szakadék feloldásában. Erről tanácskoztak a Reklámfeszt szakmai rendezvényén az Egészség reklámja – az egészségmarketing lehetőségei Magyarországon című konferencia résztvevői.
A rendezvényt Beke Zsuzsa, a Magyar Reklámszövetség alelnöke és Morva Gábor, a Magyar PR Szövetség alelnöke nyitotta meg. Levezető elnök: G. Németh György, a Napidoktor.hu főszerkesztője.
Az egészségügyi szolgáltatóknak sokkal intenzívebben kell kapcsolódniuk a betegek egymás között folytatott párbeszédeibe, hogy érdemben tudjanak válaszolni az egészséggel és a betegségekkel kapcsolatos kérdésekre. Ez az alapja a magasabb szintű szakmai kommunikációnak, annak érdekében, hogy hatékonyabb legyen a gyógyítás és a megelőzés is. Az egészségügyi szolgáltatók számára ez nemcsak rövidebb utat jelenthet az ellátás folyamatában, hanem a szolgáltatásaik iránt elkötelezett, támogató közösséget is építhetnek általa – hangsúlyozta Varga-Tarr Sándor, az Egészségügyi Média Szövetség szakértője. Az elmúlt években számos kutatatás is megerősítette, hogy az emberek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a saját és a családjuk egészségére. Az egészség, mint fontos döntési tényező tovább erősödött, egyre több termék- és szolgáltatási kategóriában jelenik meg a fogyasztás mozgatórugójaként. A közfinanszírozott egészségügyben egyre kevésbé bíznak az emberek, ha az egészségük hosszú távú fenntartásáról van szó, és egyre több olyan terméket vásárolnak, szolgáltatást vesznek igénybe, amely az egészségüket támogatja.
Az egészségcélú költések mintegy 20%-os növekedése elsősorban a fogyasztási szerkezet átalakulásának következménye, ugyanis egyre több termék- és szolgáltatási csoportban jelenik meg az egészség, mint fontos döntési szempont - mondta Lantos Zoltán, a GFK Global igazgatója. A piaci trendekből kiolvasható, hogy az érdeklődők keresik a célzott és minőségi tartalmakat. A médiatulajdonosok feladata, hogy a minőségi tartalmakat a lakosság felé a legújabb csatornákon keresztül is eljuttassák, a hirdetői piac számára pedig hatékony, célzott elérést biztosító megoldásokat alakítsanak ki - hangsúlyozta Lukács Katalin, a H2Online igazgatója.
Napjainkban az internet az egészségügyi kommunikáció és marketing domináns csatornájává vált. Ez a tény jelentősen befolyásolta a betegek, az orvosok és az egészséghez kapcsolódó iparágak viselkedését és a rendszerben betöltött pozícióját. A közösségi média és a mobilplatform jelentőségére, a bennük rejlő lehetőségekre és az esetleges veszélyekre hívta fel a figyelmet Gyarmati Gábor online szakértő.
Az egészség nagy kincs, és ezt nem csak a fogyasztó, hanem a reklámozók is tudják. Ugyanakkor bármilyen termék reklámjában is hangzik el az egészséggel kapcsolatban reklámígéret, azoknak igaznak kell lenniük, és szigorú szabályoknak kell megfelelniük. A fogyasztóknak a virtuális térben történő kommunikációja esetében felmerül a kérdés, hogy hol van a szólásszabadság és az irányított üzenet (burkolt reklám) határa- hívta fel a figyelmet dr. Fazekas Ildikó, az Európai Önszabályozó Reklám Szervezet (EASA) elnöke.
A média és különösen a reklámok tele vannak jól csengő ígéretekkel. Az egyik legkedveltebb ezek közül az egészség. A televízióban talán nincs is olyan reklámblokk, amelyben ne hangozna el legalább egyszer. Használják a gyógyszergyártók, a szépség- és élelmiszeripari cégek, a szállodák és ruházati márkák. Vagyis a fogyasztó azt már tudja, mivel mosson hajat, melyik cipőt válassza és milyen táplálék kiegészítőt szedjen, ha szeretne fitt és egészséges maradni. De ettől még nem feltétlenül nevezhető egészségtudatosnak. Ahhoz, hogy azzá váljon, jól átgondolt és összehangolt egészség üzenetekre, vagyis egészségmarketingre van szükség az állami intézmények és társadalmi szervezetek részéről – mondta Mihálszki Zsuzsa, a Kantar Media Hungary igazgatója. Bár a betegek és hozzátartozóik napjainkban főként az internetet használják, hogy információt gyűjtsenek, ez nem jelenti azt, hogy el kell vetni a hagyományos kommunikációs eszközöket.
Ezért integráltkommunikáció kialakítására van szükség, ahol kreatív stratégiák segítségével, a hagyományos és újmédiás eszközök egyidejű felhasználásával biztosítható az információ, akár párbeszéd formában is. Az egészség konferencia a piaci folyamatok áttekintésével, az egészség fogalmának időszerű értelmezésével elemezte a hazai egészség-trend alakulását a különböző piaci szereplők – állam, szakma és fogyasztók – szemszögéből. (Információ: napidoktor.hu)
Az előadások:
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk