Hamarosan kiderül kié az év honlapja. A döntés valószínűleg nem lesz könnyű, a zsűrinek nehéz feladata lesz. Sorozatunkban bemutatjuk a zsűritagokat, lássuk kik döntenek a honlapokról!
Fókuszban… Vértes János
Végzettségét tekintve okleveles matematikus valamint színháztörténész, tevékenységét tekintve a hetvenes-nyolcvanas években programozó, a hetvenes évek közepétől pedig újságíró, előbb egy megyei napilapnál, városi hetilapnál, városi televíziónál, később egyre inkább informatikai szakterületen. Az 1991-ben alapított Prím Kiadó Vértes János (és csapattársai) irányítása alatt több változáson ment keresztül, ezek közül a legjelentősebb, amikor 2000-2001-ben az online és off-line újságok helyett az online kiadványokhoz kifejlesztett szoftverek, szolgáltatások váltak a cég húzóerejévé, s ennek eredményeképp alakult át a korábbi kiadó online alkalmazás-szolgáltatóvá, az Adverticum Zrt-vé. Az Adverticum szolgáltatási portfóliója azóta tovább tisztult, Vertika Alkalmazás-szolgáltató Kft. néven kivált belőle mindaz, ami a tartalom-szolgáltatáshoz kapcsolható és maradt az Adverticum Zrt-ben minden, ami AdServer. János ezek mellett 8. éve zsűritagunk, szakmai munkájával sokat segített a pályázat előmenetelében.
Saját tapasztalatai alapján: hogyan alakult az évek során a jelentkezők színvonala?
Az első években nagyon sokan voltak, akik mindenféle önkritika nélkül kezdetleges honlapokkal is pályáztak, talán azért (is), mert amikor ez a verseny elindult, még az is egyfajta pozitívumként volt értékelhető, ha valakinek egyáltalán volt weboldala. Az elmúlt években már egyre kevesebb volt az abszolút értékelhetetlen oldalak mennyisége, ugyanakkor az élmezőny egyre magasabb színvonalat képvisel, s ezért a zsűri is szigorúbb mércével szűr, vagyis lassan állandósul az az arány, hogy a jelentkezők kétharmada minőségi site-tal indul a versenyben, míg körülbelül az egyharmadnak gyakorlatilag nincs esélye arra, hogy az év honlapjává váljon.
Miben változtak az elbírálási szempontok az évek során?
Először inkább azt hangsúlyoznám, hogy mi állandó. Mindig is nagyon fontos volt az átlátható navigáció, a kezelhetőség - idegen szóval a usability. A design is olyan szempont, ami alól nem tudnak kitérni a zsűritagok, az első benyomás sokat számít. Én személy szerint hangsúlyosan kezelem az információtartalmat is és a folyamatos aktualizálást. Ami az idők során vált egyre fontosabbá, az egy elvárás a különféle géptípusokon és operációs rendszereken való megjelenés. Ezen belül - az utóbbi években - az is szempont már, hogy van-e a mobil eszközökre optimalizált változat vagy éppenséggel az egységes design egyszerre mutat jól asztali kijelzőn és mondjuk tableten vagy telefonon is.
Volt már arra precedens, hogy egy kategóriában csak olyan jelentkezők indultak, akik nem ütötték meg a minőségi mércét, ezért egyáltalán nem osztottak ki díjat a pályázók között?
Ha emlékezetem nem csal, akkor olyan, hogy valamelyik kategória abszolút díj nélkül maradt, nem volt, de olyan igen, hogy a kategóriánként általában háromra tervezett díj helyett egyik másik kategóriának csak kettő vagy egy jutott és mintha olyan is lett volna már, hogy két kategóriát összevontunk, mert az egyikben kevesen indultak, s azok sem túl magas színvonalú honlapokkal.
Mennyire fontos (kategóriától függetlenül) egy naprakész honlap?
Nagyon. Furcsa lenne, ha egy elavult információkkal teli weboldalt minősítenénk az év honlapjának.
Ön szerint egy nyertes honlapnak is fontos a továbbfejlődés?
Akik indulnak a megmérettetésen, azért teszik, mert jó marketing-lehetőséget látnak benne, ha valamelyik díjat megkapja a weboldaluk, akkor ezt a címet ügyesen hangsúlyozva nyilvánvalóan látogatottabbá válik a honlapjuk. Dőreség lenne, ha valaki ezt a megnövekedett látogató-mennyiséget ne akarná megtartani, tovább növelni. Ezt pedig csak egyféleképp lehet: ha a honlap tulajdonosa - függetlenül attól, hogy indul-e az újabb megmérettetéseken - innentől kezdve mindent elkövet, hogy minden évben az év honlapjának lehessen a weboldalt tekinteni, az egyszer már kitett logó kötelez.
+1:
Milyen tanácsokat adnál az idei indulóknak?
Ne a verseny szempontjaival törődjenek, hanem olvasóikkal, látogatóikkal: nekik akarjanak könnyen kezelhető, szép, átlátható, hasznos információkat tartalmazó, bármely eszközön és rendszeren egyaránt megjelenő JÓ honlapot készíteni. Azt a honlapot, amely saját közönsége számára jó, a zsűri sem pontozhatja le. Mi csak azt kérjük, hogy a honlap mellé egy rövid, de pontos ismertetőt mellékeljenek, amelyben - mindenek előtt - épp azt definiálják, hogy kinek is szól a honlap, ki a közönség, és mi majd azt próbáljuk megítélni, hogy NEKIK jó-e, vagy sem...
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk