Várakozással teli csütörtöki napon (2012, október 18.) került megrendezésre az „Egészségügy és turizmus” című szakmai konferencia, amely az idei, immáron tízedik Business Travel Show kísérőrendezvényének számított.
Ingyenes, online regisztrációt követően az esemény könnyedén megközelíthető volt. Megérkezünk, regisztrálunk, a hostess lányok a számtalan prospektus, szóróanyag mellé névre szóló kitűzőinket is átadták. Irány az esemény helyszíne: Hungexpo, „A” pavilon. A pavilonba érkezve azonban megkezdődtek megpróbáltatásaink, lévén, hogy a Business Travel Show – így az általunk kiszemelt konferencia is - a Hoventa szálloda-, vendéglátóipari- és gasztrotechnikai szakkiállítással, a Service Expóval és a Budapest Callinggal egy időben, egymás mellett kerül megrendezésre. Szuper! Az „A” pavilonba érkezve tisztán hallható, hogy egymást érik az előadások, konferenciák… De hol lehet a MI konferenciánk? Hosszas bolyongást követően be kellett látnunk, hogy női megérzéseink nem bizonyulnak elegendőnek, amennyiben azt egy adott konferencia pontos helyszínének felkutatására kívánjuk fordítani. De mire képes a női elme! A korábban említett hostess lányok a kezünkbe nyomtak egy paksaméta papírt, és voilá éppen időben eszünkbe jut, hogy átfussuk az anyagokat, és lám, megleljük benne a helyszín pontos megnevezését: A pavilon, konferenciaterem. Csakhogy konferenciateremről még a kiállítók sem hallottak. Sebaj, nem adjuk fel… És tessék, éppen mikor készülünk elhagyni a terepet, felsejlik előttünk egy óriási fekete lepel, amely a „konferenciatermet” hivatott leválasztani a pavilon többi részétől. Megérkeztünk!
Elfoglaljuk helyünket, amelyen az aznapi program és egy áprilisi (?!) Business Traveller Magazin fogad. Rövid várakozást követően Szebeni Zsolt, (a Turizmus Kft. ügyvezetője), majd Hadházy Sándor, (a FIDESZ szakpolitikusa, a Sport- és turizmusbizottság tagja) köszönti a résztvevőket és kezdődhet a szakmai konferencia.
Elsőként Horváth Gergely (az MT Zrt. vezérigazgató-helyettese) ismerteti a Magyar Turizmus Zrt. egészségturizmus témakörben folytatott marketingtevékenységét. Sajnos előadásával egy időben a fekete lepel másik oldalán borkóstoló veszi kezdetét meglehetősen hangosan, olykor túlharsogva Gergely hangját, de ő hősiesen kitart, emel hangszínén. Röviden összefoglalja, hogy 2013 év folyamán kiemelt szerephez fog jutni mind a külföldi, mind a belföldi kommunikációban az egészségturizmus. Mindezt indokolja is, hiszen hazánk egy igen kedvelt gyógyászati turisztikai célpont (elsősorban fogászati és szépészeti/esztétikai kezelések tekintetében), a hozzánk érkező vendégek elégedettek az igénybe vett szolgáltatásokkal, és ami nem elhanyagolható, hogy hosszasan, mintegy átlagosan 11 napot tartózkodnak Magyarországon.
Ezt követően bemutatásra kerülnek a jövőbeni trendek, amelyek az egészségturizmust érintik, ezek:
Mindezek zárásaként pedig az előadó kiemelt egy nagyszabású rendezvényt, amely, jövőre hazánkban kerül megrendezésre, ez pedig nem más, mint a nemzetközi SPA vásár. A SPACE (Spa and Wellness Tourism in Central Europe) 2013. október 3-5. között kerül megszervezésre hazánkban, kapcsolódva a V4 soros elnökségéhez.
Horváth Gergelyt, Nagy Zoltán követi (az Országos Idegtudományi Intézet főigazgatója), aki hosszasan elemzi a magyar ideggyógyászat nemzetközi jelentőségét (2011-ben 175 ágyon, 109776 járó- és 8234 fekvőbeteg ellátása – ezzel az OITI Európa harmadik legnagyobb intézete) majd reményeit fejezi ki azzal kapcsolatban, hogy a későbbiekben a fogászat és az esztétikai beavatkozások mellett, nekünk, szállodaipari szakembereknek az ideggyógyászat is beugrik majd, mint lehetséges beutazó vendég motiváló tényező.
Az előadás-sorozatot Kincses Gyula (a Magyar Egészségügyi Turisztikai Tudományos Társaság elnöke) folytatja, aki nem pusztán elemzi, de be is mutatja a módozatait a hazai piac adta lehetőségek minél jövedelmezőbb kiaknázásának. Véleménye szerint „a válság utáni világban általában is az ország újra-pozícionálására van szükség”. A lehetséges kitörési pont pedig Magyarország számára nem más, mint az egészségipar, ezen belül is az egészségturizmus. Véleményét arra alapozza, hogy „az egészség tartósan és általánosan felértékelődő érték”, továbbá „az orvosi szolgáltatásokra épülő gyógyturizmus a világ egyik legdinamikusabban fejlődő üzletága”.
Utolsóként Dr. Felkai Péter (Ph.D utazásorvos) mutatkozott be és szemléltette tudományát, az igen evidensnek tűnő, mégis méltatlanul elhanyagolt utazásorvostant. Amely lényegében a „turizmus volumenének robbanásszerű növekedése támasztotta kihívásokról” szól.
A konferencia ezen pontján – töredelmesen bevalljuk – meglehetősen elkalandoztunk, sőt mi több a továbbra is beszűrődő borkóstoló zajai egyre csábítóbbnak hatottak, amikor is Hadházy Sándor (a FIDESZ szakpolitikusa, a Sport- és turizmusbizottság tagja) újfent szót kért. Hmmm… érdekes fordulat. Bejelentése értelmében Hadházy úr kezdeményezi egy nem politikusokból álló munkacsoport felállítását, amely arra lesz hivatott, hogy a turizmus-politika időben és érdemben tudjon reagálni a gyógyturizmus, illetve a megváltozott világ fogalomrendszerére. A munkacsoport feladata lesz a jelenlegi helyzet feltérképezésén túl egy cselevési terv felállítása is. Továbbá ígéretet tett arra vonatkozóan, hogy saját maga és a Sport- és Turizmusbizottság eszközei segítségével mindent elkövet annak érdekében, hogy létrejöhessen egy olyan pénzügyi alap, amely felgyorsítja és hatékonnyá teszi az egészségturisztikai fejlesztéseket.
Hát MI ezen a ponton felébredtünk. És bár cipőnk talpa megkopott mire megtaláltuk a helyszínt, az előadókat – akik a korábbiakban meghirdetettekhez képest igencsak megváltoztak - sok esetben csak szájról olvasva tudtuk követni, és a Business Traveller legfrissebb számát sem ismertük meg, mégiscsak gazdagabbak lettünk egy szakmai élménnyel. Mindezeken túl az előadások során számos tapasztalatot gyűjthettünk arra vonatkozóan is, hogy hogyan, és arra is, hogy hogyan ne prezentáljunk, de mégiscsak a legfontosabb, egy újabb kormányzati ígérettel lettünk gazdagabbak. MI várjuk a fejleményeket, akárcsak a több éve húzódó turizmustörvényt…
Magyarország, MI így szeretünk.
A konferencia három előadása innen tölthető le:
Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar / Marketing iDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Convention Budapest Bt. 1995 júliusában alakult, majd 1996 közepétől Kft. társasági formában folytatja tevékenységét. Fő profilja az...
További információk