A dec. 13-án megrendezett ReklámKlub workshopján Karányi Dániel, Büttl Krisztián, Berkes Péter, Sziládi-Kovács Tibor és Fluor Tomi osztotta meg véleményét a nagyközönséggel a reklám új formájáról, a branded content-ről. A workshop után a híres el(ő)adóművésszel, Fluorral beszélgettünk.
Szili Eszter: A kerekasztal-beszélgetés során Karányi Dániel említette azt a bizonyos „marketinges vért”, amely egyértelműen vonatkozik rád is. Hogyan épült fel a Fluor-imázs?
Fluor Tomi: Igazából ez túlélés volt inkább, mint hatalmas átgondoltság, hiszen a kezdetekkor, 2004 körül, nagyon kevés lehetőség volt arra, hogy valaki kitűnjön. Ezután kezdtem el figyelni a különböző külföldi oldalakat, hogy hol érdemes regisztrálni, hol tudok igazán hatékonyan közvetítetni bármit. Szeretek úttörő lenni, és új dolgokat kezdeményezni. Például Magyarországon 2006-tól indult a YouTube, ahol szinte rögtön ott voltam, Twitteren pedig már 2007 óta fent vagyok, miközben ez csak az elmúlt két évben vált kimondottan népszerűvé. A UStreamet is én kezdtem el használni itthon elsőként, ez azóta lett csak igazán felkapott a zenei pályán. Ezeknek a megosztóknak a segítségével igyekeztem minél inkább bekerülni a köztudatba, ami eleinte nagyon nehéz volt, de mára már szerencsére kialakult egy elég széles kör, amely követni tud és követni is akar engem. Az egész egy választás kérdése volt: csinálom, és akkor megismernek, vagy nem csinálom, és nem ismernek meg. Én az elsőt választottam.
SZ.E.: Nagyon sokat emlegetted a hitelességet. Fő támogatóid a Red Bull és az Adidas. Miért pont ők, miért higgyük el, hogy te imádsz például Red Bullt inni?
F.T.: Attól válok igazán hitelessé, hogy tényleg nagyon kedvelem ezeket a márkákat, és ez kifejezetten látszik is. Egyes előadókról szinte világít az, hogy igazából nem szeretik annyira az általuk reklámozott terméket, és ezért nagyon rosszul is kommunikálják azokat.
SZ.E.: Te hogyan szereted kommunikálni a márkáidat?
F.T.: Annak vagyok a híve, hogy nagyon direkt módon semmit. Például egy-egy klipemben vagy képemen megjelennek a termékek, de nem kiemelt szerepben. Ennek ellenére azt veszem észre, hogy ma már a közvetlenség is nagyon hatásos tud lenni. Például nemrég feltettem egy fotót Instagramra, amelyiken BarneyStinson Red Bullt iszogat, és kiírtam, hogy „Na mit iszik Barney? Csak nem?”. Ez a kép rengeteg lájkot kapott, többet, mint bármelyik másik posztom. Ez egyébként sokszor így van, hogy többen lájkolnak egy-egy termékmegjelenítésre, mint egyéb másik kiírásomra, hiszen a rajongók is szeretik, és azonosulni tudnak vele. Talán túlzás, de ahhoz, hogy valakit komolyan vegyenek, ma már szinte követelmény, hogy egy nagyobb márka álljon mellé.
SZ.E.: És most akkor is Adidas pulóver lenne rajtad, és Red Bullt innál, ha ők nem álltak volna melléd?
F.T.: Az a durva az egészben, hogy igen. A Mizu klipjének forgatásakor például még szó sem volt szponzorációról, pedig Adidas ruhákban szerepeltem. Azt hiszem, úgy indult a dolog, hogy valaki belinkelte nekik a videómat vagy valahogyan rám találtak, és látták, hogy mennyire népszerű a Mizu, én pedig a termékeiket viselem, és ennek köszönhetően kialakult köztünk egy kapcsolat. Azt nem mondanám, hogy azelőtt állandóan Red Bullt ittam, de ez egy valóban minőségi és nagy brand, és megtiszteltetésnek tartom, hogy együttműködhetek velük.
SZ.E.: Az imént újra szóba került a sokat firtatott Kiszel Tünde-ügy. Mennyire jó reklám a negatív reklám?
F.T.: Azt hiszem, Tündi néninek talán jó, hiszen ő valószínűleg ebből él. Én nem igazán vagyok a negatív reklám híve, de például az, hogy idén a Google-keresések között első helyen szerepelek, elárul valamit, hiszen azok is ugyanúgy rám keresnek, akik éppen szidni akarnak. Ők is ugyanúgy generálják a népszerűségemet. Az a rossz, ha valakinek csak negatív reklámja van, ezen tudni kell egyensúlyozni, persze sokszor nem is tehet róla az ember.
SZ.E.: Végül egy kis aktualitás: Hogyan töltöd majd a karácsonyt?
F.T.: Rettenetesen unalmasan, ahogyan mindenki más. Hazautazom ilyenkor, a családommal vagyok, fát díszítünk, ajándékozunk, és egyéb karácsonykor szokásos dolgokat csinálunk együtt.
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Adsafari Reklámszervező Kft.
Telefon: 06 30 292 0451
Fax: 06 1 226 11 45
E-mail: contact@adsafari.hu
Cím: MH-1221 Budapest,...
További információk