A Menedzserképző Központ rendezésében tartottak informatív konferenciát, ahol az online marketing legújabb lehetőségeit, valamint a legújabb platformokat és az általuk kínált lehetőségeket mutatták be az összegyűlteknek.
Április 18-án rendeztek konferenciát Élet a lájkvadászaton túl –online marketing a köbön címmel a Danubius Gellért Hotelben. A konferencián egyértelműen kiderült -többek között-, hogy jelenleg az egyik, ha nem a legfontosabb hirdetési felület a Facebook, amit a legújabb kutatások szerint csak Magyarországon több 44.73%, azaz több mint 4 millió fő használ. Ezért sem mindegy, hogy egy adott márka hogyan tudja magát képviselni az adott területen.
Éppen emiatt az óriási szám miatt mondta Lévai Richárd, hogy már nem elég egy hirdetéssel jelen lenni a közösségi oldalakon, sokkal kifizetődőbb, hogyha egy külön oldalt létrehozva generáljuk a vásárlókban a márkabizalmat. Ehhez persze minőségi tartalmakra, izgalmas információkra van szükség, amiről Szalai Gabriellától tudhatunk meg részleteket. Egy Facebook-os adminnak sok szempontra kell odafigyelnie, ha azt akarja, hogy oldala megfelelően működjön, és megtérüljön a befektetése. Minden esetben fontos a pozitív hangvétel és a kritikai szemlélet elkerülése.
Egy cég számára azonban nagyon fontos, hogy ne csak a Facebook-on legyen elérhető, hanem az összes nagyobb közösségi oldalon, mint a Twitter, a LinkedIn, a Google+ és még sorolhatnám. A legjobb módszer, ha megpróbálják az adott felhasználót az összes oldalon aktivizálni, és egyikről a másikra küldeni, ami kellő motivációval működhet.
Ha az adott oldal azonban egyre kevésbé működik, végső megoldásként jöhet az újrapozícionálása, ami ugyan nagy kihívás, és sok kockázattal jár, mégis megfelelő kivitelezéssel általában kifizetődik. Erről beszélt Csobota-Kis Árpád és Kondor Albert, akik az Év Legbarátságosabb Szállodája, valamint a Magyar Szállodák Napjának Facebook-os kampányával foglalkoztak, és előbbivel be is kerültek a legsikeresebb magyar közösségi kampányokat összegyűjtő tanulmánykötetbe.
Előkerült a kríziskommunikáció kérdésköre is, amit jól ismernek a szakmabeliek. A témáról János Zsolt, Lakatos Zsófia, Dr. Papp-Váry Árpád, Lévai Richárd és Siska Mátyás beszélgettek. Sok érdekes estet hallhattunk az ügyben, például a legutóbbi Nestlé-KitKat eset, vagy a Nescafé pályázatából fakadó kríziseket, melyek igen tanulságosnak bizonyultak. Minden esetben fontos, hogy a márkák ne merüljenek mély hallgatásba, hanem kommunikáljanak az ügyfelekkel és lehetőleg ehhez az interakcióhoz egy hozzáértő embert válasszanak. A jó hangulatú beszélgetés során 3 trollfajtát is meghatároztak a szakértők: van a kedves házitroll, akire minden oldalnak szüksége van, a romboló troll, akinek semmi sem számít, csak a közösség szétverése és a saját, többnyire (nagyon) negatív véleménye, valamint a megélhetési troll, aki minden nyereményjátékon indul, de kiakad, ha nem ő nyer. Az ilyeneket egy egészen egyszerű megoldással, egy ajándékcsomag átadásával hosszabb időre inaktiválható.
A Média Q munkatársától, Kuti Gézától megtudhattuk a legfrissebb internetezési szokásokról készült kutatás eredményeit. Nagyon fontos adat, hogy a Facebook-ozók 48% valamilyen mobilplatformon is használja az oldalt, ráadásul az emberek nagy része napi 3-4 órát tölt a közösségi oldalon, ami azt jelenti, hogy sokak számára a Facebook jelenti az internetet. Ezért fontos a cégeknek, hogy hogyan jelennek meg ezeken a mobilplatformokon – ezt már Kolesár Krisztiántól hallhattuk. Minden cégnek el kell döntenie, hogy alkalmazásban, vagy webes megjelenésen keresztül kívánja elérni a felhasználóit és, hogy ezt hogyan kivitelezi. Ez még egy nagyon friss terület, nálunk épp, hogy kialakulóban van, azonban nagyon gyorsan fejlődik, így aki belevág, annak elengedhetetlen a megfelelő hozzáértés.
Jó pár témát érintették még az előadók a konferencián, betekinthettünk a webanalitika világába, valamint a YouTube-ban rejlő lehetőségeket is megismerhettük, így egy teljes képet kaphattunk a jelenlegi online marketing területéről. A nap végén arra az egyértelmű következtetésre jutottunk, hogy a technika elképesztő ütemben fejlődik és ezzel olyan lehetőségek nyílnak meg mind a márkák, mind a felhasználók számára, amit egyelőre még kicsit nehéz elképzelnünk, pláne itt Magyarországon, azonban mindez éveken belül valósággá válhat. A Facebook pedig ugyan egyelőre vezet, de az Iwiw fénykorában se gondolta volna senki, hogy egyszer ez lesz.
További képek a Menedzsrképző Központ Facebook oldalán.
Márton Orsolya
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Blackbox Produkciós Ház Kft
Cím: 1277 Budapest, Pf. 56.
Telefon: 06 1 225 04 70, 06 20 521 8833
E-mail: info@blackboxprodukcio.hu...
További információk