Több vállalat már évek óta változó kommunikációs motívumként használja a korábban „szentnek és sérthetetlennek” tartott fő arculati elemet, a vállalati logót.
Az ilyen jellegű ötletesség nem, de a konzekvens alkalmazás és az egységesség hiánya negatívan befolyásolja a márkaérték alakulását – vonták le a tanulságot a Magyar Marketing Szövetség és a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola marketingszakmai eseményének előadói.
Az arculatilag egységes megjelenés hiányosságai égető problémaként jelentkeznek a vállalati dokumentumok esetében – ezt a tézist nem csupán a BKF Marketing Intézetének kutatása, hanem „A márkakommunikáció jövője” című szakmai esemény tanulságai is alátámasztják.
A hazai marketing-, reklám-, média- és pr-szakemberek részvételével lezajlott rendezvényen a Samsung marketingigazgatója, Büttl Krisztián példákon keresztül mutatott rá a márkaérték sérülékenységére. A szakember felhívta a figyelmet, hogy napjainkban több márka is új irányokat indít vizuális kommunikációjában – főleg abban az esetben, ha a fiatalabb generáció tagjait célozza termékeivel – azonban konzekvens és hiteles márkaüzenet nélkül kicsi az esély a sikerre.
Dr. Papp-Váry Árpád, a BKF dékánja prezentációjából kiderült, hogy a vállalati dokumentumoknál az egységes betűtípus használata, a megfelelő tördelés, a prezentációk formája, a táblázatok egységessége, az arculati színek betartása és a logóhasználat okozza a legtöbb gondot a mindennapi munka során. Ahogy a BKF kutatása rámutat, bár a cégek többségénél léteznek előre elkészített sablonok, azokat a munkavállalók gyakran egyáltalán nem, vagy nem megfelelően használják.
Kisantal Gyula, a D’Arcy Avenue kreatív igazgatója a hazai kiskereskedelmi szektorban tapasztalható arculat „vétségeken” keresztül hívta fel a figyelmet az egységes megjelenés fontosságára. A szakértő rámutatott: sajnos cégmérettől, potenciáltól függetlenül találkozhatunk olyan vizuális kommunikációval, amely kifejezetten káros - nem csupán az adott márka értékére, hanem közvetlenül az üzletek kereskedelmi forgalmára is.
Gosztom András, a Brand Avenue art directora az USA Today arculatán keresztül szemléltette, hogyan tudja egy márkaarculat a megújulása során is megtartani az évtizedes értékeit, egyedi ismertetőjegyeit, ugyanakkor a modern kor kihívásainak is eleget tenni egyaránt offline és online kommunikációban.
Az esemény záró előadásán Barák Péter, az Activium ügyvezetője egy olyan szoftver koncepciót mutatott be Brandocs márkanév alatt, amelynek segítségével a vállalatok minden felhasználói hibalehetőséget kiküszöbölve gondoskodhatnak arról, hogy a vállalati és márkadokumentumok az arculati szabályoknak megfelelően készülhessenek el.
Az előadásokat követően Papp-Váry Árpád moderálása mellett kerekasztal beszélgetés során kerültek elő követendő, és elvetendő példák a márkaarculat kezeléséről, gondozásáról. Kisantal Gyula és Barák Péter mellett a kerekasztalban részt vett Simon Krisztián, a Marketing és Média főszerkesztője, Orosz Viktória kommunikációs szakértő, valamint Dr. Totth Gedeon a BGF Külkereskedelmi Főiskolai Karának intézetvezetője is.
A szakmai esemény fő konklúziójaként levonható, hogy legyen szó tehát kifelé vagy befelé irányuló kommunikációról, a vállalati dokumentumoknál az egységes betűtípus használata, a tördelés, a prezentációk megjelenése, a táblázatok egységessége, az arculati színek és a logóhasználat betartása valódi problémaforrást jelentenek. Ez a kihívás iparágtól, és a szervezet méretétől függetlenül jelen van egyaránt a kis és közepes vállalkozásoknál, állami szerveknél, de a multinacionális nagyvállalatok mindennapjaiban egyaránt.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Art of Print tevékenységének alapját képezi a digitális nyomdatechnológia alkalmazásával történő kültéri és beltéri reklámyanyagok...
További információk