Magyarországon csak nagyon ritkán találkozhatunk közterületi rekláminstallációkkal, míg külföldön a reklámszakma előszeretettel használja ezt a hirdetési formát. Papp-Váry Árpád marketing szakértő szerint ötletekben itthon sincs hiány...
A mondás, miszerint nincs két esélyünk jó első benyomást tenni, a reklámszakmában is igaz. A reklámok legfontosabb célja, hogy felkeltse a célcsoport érdeklődését a propagált termék iránt, és ha ez nem sikerül neki az első pillanatokban, akkor a reklám megbukott. Az ügynökségek és a nagyobb cégek már régebben rájöttek, hogy annál sikeresebb egy kampány, minél meghökkentőbb, minél figyelemfelkeltőbb eszközökhöz nyúl, és ennek egyik legjobb példája a kreatív köztéri rekláminstalláció.
Külföldön ez a hirdetési forma nagy sikereket arat a befogadók körében, pár éve például a King George, egy belga reklámügynökség csinált egy közterületi installációt, melyben Levis festéket reklámoztak. Egy nagy doboz festék látszik lebegni a levegőben, a dobozból pedig élénkpiros festék ömlik az utcára. A reklám viszonylag egyszerű eszközökkel ér el sokkal nagyobb hatást a befogadóra, mint egy átlagos plakát vagy tv spot, hiszen ilyen installációt az emberek nem hagynak figyelmen kívül. Ugyanilyen kreatív módszerekkel hívta fel a figyelmet a TM Advertising ügynökség Texasban egy másik festékmárkára:
A Lay’s chips egy chicago-i metróaluljáróban hozott létre rekláminstallációt, mellyel azt hirdették, hogy az ő burgonyáik közelebb nőnek, mint azt mi, fogyasztók gondolnánk. Az aluljáróban sétáló emberek feje fölött az aluljáró falát megbontva egy krumpliföld részlete volt látható.
Egy másik leleményes köztéri installációt a McCann-Erikson reklámügynökség hozott létre Melbourne-ben, a Lifebroker életbiztosítási cég megbízásából. Egy irodaház előcsarnokában, egy fentről leesett széffel találkozhattak az emberek, felül, a plafonon lévő lyuk felett pedig a felirat „death happens”, és a Lifeborker logója, utalva arra, hogy bárki bármikor meghalhat, így jó lenne még most életbiztosítást kötni.
Az előbb említett példákon kívül még számos kreatív közterületi installációval találkozhatunk külföldön, ám vajon mi lehet az oka annak, hogy hazánkban ezek a hirdetési formák egyáltalán nem elterjedtek? Az okok között szerepelhet az, hogy ezek a reklámok viszonylag drágák, és a cégek a jelenlegi gazdasági helyzetben nem szívesen áldoznak nagyobb összegeket egyetlen installációra.
Dr. Papp-Váry Árpád, marketing szakértő és a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing Intézetének vezetője szerint azonban Magyarországon sem olyan rossz a helyzet. A szakértő megkeresésünkre elmondta: „Való igaz, hogy a közterületi rekláminstallációk használatát tekintve számos európai országnál rosszabb a helyzetünk, ugyanakkor számosénál jobb. Ne felejtsük el, hogy a reklámtortában a közterületi reklám szelete nagyobb, mint jópár országéban. Amit hiányolok, az egy-egy igazán különleges megjelenés, mint a svéd Orebro-i nyuszi volt, vagy az eindhoveni híres bowling csoport – ami inkább szobor, mint installáció. Bízom benne, hogy hamarosan itthon is látunk ilyeneket, ötletben biztos nincs hiány.”
Kazár Olívia
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk