Március 5-én első alkalommal bocsátott ki világújdonságnak számító hangosbélyegeket a Magyar Posta Guiseppe Verdi és Richard Wagner zeneszerzők kétszázadik születésnapja alkalmából.
A bélyegek QR-kóddal vannak ellátva, melyeket az okostelefonok leolvasnak, és a telefon használóját automatikusan a Magyar Állami Operaház oldalára navigálják, ahol a Wagnerről és Verdiről szóló site-okon a két zeneszerző életéből és munkásságából válogatott zenei-és videórészletek, rövid történetek, érdekességek várják a virtuális látogatókat. Az internetes oldalakat természetesen nemcsak az okostelefonokról lehet elérni, hanem az Operaház két aloldalán, a Verdi200-on és a Wagner200-on is. A Magyar Posta elmondása szerint az első alkalommal kibocsátott QR-kódos bélyegek nemcsak a 21. század fiatal generációjának nyújthatnak többletinformációt, hanem minden zene-és bélyegkedvelőnek, aki a modernebb eszközök segítségével szeretne megismerkedni a zenetörténet meghatározó alakjaival.
Az íveket Orosz István Kossuth-díjas grafikusművész tervezte, a bélyeg középpontjában a zeneszerzők portréi, hátterében pedig műveikre (Wagner esetében A Rajna Kincsére, míg Verdinél az Aidára) utaló grafikai kompozíciók láthatók. A 165 és 325 forintos bélyegek egyenként mintegy 50 ezer példányban készülnek az Állami Nyomdában.
Wagnerre és Verdire ezt megelőzően 1967-ben, az Operák bélyegsorozat alkalmával emlékezett a posta, akkor Don Carlost és Tannhäusert láthattuk a bélyegeken. Az Operaház a Magyar Postával azonban nemcsak a hangosbélyegek kapcsán működik együtt idén, hanem emellett egy bélyegtörténeti kiállítással is készül Zene a filatéliában címmel, melyben a világ zenei kultúrájával kapcsolatos bélyegkülönlegességeket mutat be.
Habár a magyar posta idén használ először QR-kóddal ellátott bélyegeket, külföldön már évek óta nagy népszerűségnek örvendenek az okos eszközökkel olvasható filatéliák. Az első QR-kóddal operáló bélyeget Spanyolországban bocsátották ki 2010-ben, melyről a kódot beolvasva a mobiltelefon egy ismeretterjesztő videót kezdett lejátszani a granadai Alhambra palotáról. Tavaly Taiwanban Valentin-nap alkalmából adtak ki QR-kódos szívecskés bélyegeket, melyeknél a kód beolvasása után a telefon a „Légy a Valentinom!”, illetve a „Szeretlek!” üzeneteket írta ki. Horvátországban a posta a bélyegkiadás 20. évfordulóját ünnepelte QR-kódos bélyegekkel, melyről a kódot beolvasva a feladó pontosan követhette levele útját a feladástól egészen a megérkezéséig, és kiegészítő adatokat is kapott, például hogy hány kilométert utazott a levele.
A Postai Világnap alkalmával a Magyar Posta már tavaly közzétette a 2013-as programját, melyből kiderült, hogy a most bemutatott hangosbélyegen kívül idei különlegességeknek számítanak majd a magyar bélyeg kibocsátásban első alkalommal megjelenő 3D-s bélyegek is. Ezek a filatéliák májustól lesznek kaphatóak, és a magyar múzeumok kincseit mutatják majd be, többek között a Zsámbéki Lámpamúzeum és a Fertőrákosi Kalcitkristály Múzeum gyűjteményének különleges darabjait jelenítik majd meg a háromdimenziós bélyegek. A Magyar Posta idén az alkalmi bélyegek körében összesen 22 bélyeget, 3 bélyegblokkot és 5 kisívet bocsát ki.
Kazár Olívia
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A CREVO (vagyis Creative Revolution) a kreativitás terén nyűjt forradalmian innovatív, és meglepően megfizethető megoldásokat. Egyedi ötletek és...
További információk