Javában dübörög az év egyik legnagyobb fesztiválja, a Sziget. A rendezvény bő egy évtizedes fennállása alatt sokféle próbálkozással előállt már a reklámok terén, mi pedig összegyűjtöttük ezek közül a legkiemelkedőbbeket.
A fesztiválok háza táján nem egyszerű valami egészen mást alkotni, már ami a reklámokat illeti. Nagyrészük ugyanis egy kaptafára készül: zene, felvételek a tömegről és csinos lányokról, hangulat, fellépők listája. De fel lehet-e kelteni a szórakozni vágyók figyelmét úgy, hogy ezektől merőben eltérő darabokkal kísérletezünk? A Sziget megpróbálta, és többször is sikerült neki.
Elsőként talán mindenkinek a Kistehén ugrik be, mint rendhagyó promóció. Egy napon a televíziók képernyőjén egy sárga kis rajzfilmtehén jelent meg, és kissé hamiskásan egy dallamot kezdett dúdolni: „Én vagyok a Kistehén, ülök a fa tetején…”. Ekkor valószínűleg tévénézők ezrei hördültek fel, hogy mi lehet ez. Senki sem gondolta volna, de egy fesztiválreklámról volt szó, amelyet azóta sem feledünk:
A „mégis mi ez” kérdést joggal tehettük fel a Sziget 2003-as reklámfilmjei esetében. A szervezők úgy döntöttek, hogy abban az évben már nem bajlódnak a filmek kitalálásával, megtervezésével és kivitelezésével. Ezért egészen egyszerűen egy pályázatot hirdettek meg, amelyre bárki beküldhette alkotásait. Két apró feltétel volt, hogy rövid legyen, és utána megfogalmazódjon a kérdés: „Mi van??”. Ezt hat szerencsés csapatnak sikerült elérnie, akiknek nyertes kisfilmjei alkották a Sziget 2003-as kampányát. Itt szintén nehezen érthető, – akárcsak a Kistehén esetében – hogy hogyan kapcsolódik ez a rendezvényhez, ám ez mit sem számít, mikor rengeteg néző kapja fel a fejét a hirdetésre. Az alábbi gyöngyszem a kémények macskák általi beporzásáról szól:
2001-ben olyan reklámokkal állt elő a Sziget, amelyek első másodperceiről eleinte bármi más népszerűsítését feltételezhettük volna. Konkrét helyszín, szereplők, és persze egy-egy kérdés, amelyet többféleképpen is értelmezhetünk. Például egy fesztiválra vonatkoztatva is:
A 2009-es kampányra biztosan sokan emlékeznek még, amely a 2008-assal szoros kapcsolatban állt. Ennek összetartó ereje nem volt más, mint a susogós mackónadrágban pöffeszkedő lakótelepi srác, aki nem érti, mi ez a nagy felhajtás a Sziget miatt, közben néha felveti a kérdést, hogy ki a király. A kisfilm megalkotói nagy sikert arattak, ugyanis sok legyet ütöttek egy csapásra. A reklám humoros lett, emlékezetes, eredeti és még a fellépők nevei is elhangzanak:
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Ha kiadványai elkészítésekor egyaránt fontosak a digitális nyomtatás előnyei: a rugalmasság, a gyorsaság, a kis példányszámú munkák gazdaságos...
További információk