FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

Jó bornak is kell cégér. Terra Hungarica Kékfrankos nap a Gerbeaud-ban

2012.04.14

A Kárpát-medence legnagyobb területen termesztett kékszőlőfajtáját állítja a középpontba a Terra Hungarica tavaszi tematikus rendezvénye, a Kékfrankos nap, amelynek látogatói mesterkurzuson és sétáló kóstolón vehetnek részt április 21-én a budapesti Gerbeaud Házban.

"Terveink szerint az őszi BorSzalon mellett tavasszal mindig egy adott témára koncentrálunk majd, idén a kékfrankosé a főszerep" - mondta el az MTI-nek a rendezvény társszervezője.
Nemes Richárd a választás indokairól szólva emlékeztetett arra, hogy a kékfrankos a régió legnagyobb területen ültetett kékszőlőfajtája, ráadásul igen alkalmas a termőhelyi sajátosságok kifejezésére. Továbbá a fajta adottságainak köszönhetően (többek között élénk sav, finom tannin) elegáns, hosszan érlelhető és a gasztronómiában jól használható bort ad.

A kékfrankos múltjáról szólva a szakember felidézte: az előző érában felfedezték, hogy a fajta nagy hozammal is jól működik, kevésbé érzékeny a betegségekre, emiatt azonban áldozatául esett a mennyiségi termelésnek. Hozzátette azonban, hogy a rendszerváltás után 15-20 évvel a kékfrankos kezdi visszaszerezni saját arcát, azaz a termőhelyet jól kifejező, a fajtajelleget jól megmutató, elegáns és nemzetközi szinten versenyképes borok is készülnek belőle.

"Erre már sok borvidéken találhatunk példát, többek között a szekszárdin, az egrin, a mátrain vagy a sopronin. A Mátrában például elképesztő fejlődés megy végbe, gondoljunk csak a Mátrai Tőkésekre: Losonci Bálint és Karner Gábor rendkívül magas minőségű, izgalmas és akár a nemzetközi porondon is bizonyítani képes kékfrankosokat tesznek le az asztalra" - fogalmazott.



Nemes Richárd úgy vélte, a furmint mintájára a kékfrankos lehetne a vezető hazai kékszőlőfajta, melynek lehetőségeit úgy kell továbbcsiszolni, hogy a kékfrankosból ne legyen "nemzetközi stílusú bor".
"Itt lép be a Terra Hungarica értékrendje, miszerint ne maszkoljuk el a bor valódi karakterét, ne csináljunk belőle egy uniformizált, nemzetközi stílusú vörösbort. Alapelveinkhez hűen ezért az adalékoktól mentes, minimális beavatkozással készült kékfrankosokra koncentrálunk, mert hiszünk abban, hogy az így készült borok jobban kifejezik a fajtát, a termőhelyet és az adott évjáratot" - hangsúlyozta a társszervező.

A mesterkurzuson a kékfrankost nagy becsben tartó Kárpát-medencei borvidékek egy-egy borásza mutatja be a fajta legizgalmasabb termőhelyeit, így előadást tart Bott Frigyes (Muzsla, Felvidék), Pók Tamás (Eger), Kaló Imre (Eger), Szentesi József (Etyek-Buda), Karner Gábor (Mátra), Pósta Gergely (Szekszárd), ifjabb Franz Weninger (Sopron) és Werner Michlits a Meinklangtól (Burgenland).

Ezt követően kezdődik a sétáló kóstoló, ahol a fenti borászokon túl a Ráspi (Sopron), az Orsolya Pince (Eger), a Csobánci Bormanufaktúra, Losonci Bálint és Szecskő Tamás (Mátra), Maurer Oszkár (Szerémség), valamint a Strekov 1075 (Kürt, Felvidék) borai lesznek megízlelhetők. A kékfrankos mellé ráadásul mindegyik termelő hoz egy másik bort is, amely hasonló, főleg Kárpát-medencei fajtából - kadarkából, szentlőrincből, zweigeltből, rubintosból vagy magyarfrankosból - készült.



A Kékfrankos naphoz csatlakozik a Slow Food Central Budapest is, így a helyszínen különleges magyar kézműves sajtokat kóstolhatnak az érdeklődők a Sajt! 2012 sorozat keretében.
Mint Nemes Richárd elárulta, a Kékfrankos nap nemcsak a Gerbeaud Házban zajlik majd: április 21-én és az azt megelőző napokban harminc budapesti borbolt, étterem, borbár kínál a fajtához kötődő kedvezményeket, programokat. A kezdeményezés minden résztvevőjénél elérhető lesz a rendezvényhez kiadott Kékfrankos kisokos is.


info: Terra Hungarica

 

(reklámipar)



Forrás: MTI, bkö bgu kut bsa
Kép: terrahungarica.hu
 
Címkék: bor
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Art-is Kreatív Ügynökség

Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. Bank bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis