A Doblo Bor&Bar 13 partner pincészete szerint a tavalyi szüret nagyon eredményes, és idén stagnáló borpiac mellett inkább növekvő bevételre számítanak az áremelések miatt.
A hazai borokat népszerűsítő Doblo Bor & Bár a 2011-es szüretről, az új borokról és idei elképzeléseikről kérdezte meg tizenhárom partnerét. A pincészetek tulajdonosai szerint "csodálatosnak ígérkezik a 2011-es évjárat". Az átlagosnál több szőlő termett tavaly - derül ki a válaszokból. A válaszadók 62 százaléka értékelte átlagosnak a termés mennyiségét, 31 százalék szerint a szokásosnál több szőlőt szüretelhettek, csak egy borász szőlője adott kevesebb termést az átlagosnál.
A minőséget viszont 92 százalék mondta az átlagosnál jobbnak, egy pincészet panaszkodott gyengébb minőségről. Többen kiemelték ugyanakkor, hogy a száraz időjárás nem kedvezett az aszúsodásnak, ezért vagy egyáltalán nem tudtak aszúbort készíteni a tavalyi termésből, vagy csak kevesebbet a szokásosnál, az viszont várhatóan első osztályú lesz.
Stagnáló vagy csökkenő keresletet jósolnak a borok iránt Magyarországon a kérdőívet kitöltő borászok. 46 százalékuk szerint nem változik számottevően a borfogyasztók száma, 31 százalék számít csökkenésre, és csak alig negyedük (23%) várja, hogy többen boroznak majd itthon, mint az előző évben. A szabadszavas válaszok alapján úgy tűnik, nincs egybehangzó vélemény: voltak, akik "fellendülő piacot", "magasabb keresletet a hazai és külföldi piacokon", "stabilan növekvő keresletet" remélnek, mások "semmi jót", "nem sok jót" vagy "küzdelmet" várnak, egyikük pedig azt válaszolta: "a sok borúlátás ellenére szerintem nem lesz rossz év".
A kérdőívet kitöltő borászok 23 százalékánál nem érzik a válság hatását, 8 százaléknál annyiban, hogy lassult a növekedés. A többiek a "minőség hangsúlyozásával", az "eladott mennyiség növelésével", az "export növelésével", "jobb munkaszervezéssel" próbálnak kompenzálni. "A szőlőművelésen és a borkészítésen nem fogok spórolni!" - foglalta össze a válaszok mindegyikéből kiolvasható elhatározást az egyik borász.
A gazdasági helyzet és a pesszimista jóslatok ellenére sem számít senki a 2011-esnél rosszabb árbevételre: a borászok 38 százaléka szerint körülbelül a tavalyival azonos, 62 százalékuk szerint viszont annál magasabb lesz a haszon. Az abból következhet, hogy idén a válaszadók 62 százaléka tervez vagy már végre is hajtott áremelést, amelynek mértéké általában 5-10 százalékos, de az aszúknál 20 százalékos árnövekedés is lehet.
Jó bornak is kell a cégér: kivétel nélkül mindenki nagyon lényegesnek tartotta a reklámot és a marketinget. "A jó marketing legalább annyira fontos, mint a jó bor" - mondta az egyik borász, egy másik szerint a bor árának csak körülbelül ötven százaléka a minőség, "a többi a hókuszpókusz". Csak egy pincészet nem jelenik meg idén semmilyen fesztiválon vagy rendezvényen, kilenc biztosan részt vesz ilyenen, három pedig még nem döntött.
A megkérdezettek szerint nehéz helyzetben van a hazai borpiac. Csupán egy-egy válaszadó lát "lassú fejlődést", illetve "biztató jeleket" a magyar borpiacon, egy másik szerint "egy szűk, de egyre magasabb borkultúrát művelő és értő közönség aktív érdeklődésével, fogyasztásával lokálpatriótaként támogatja a magyar borászatot", 69 százalék viszont negatív, "nehéz", "zavaros és értéktelen" jelzőket használt, kiemelték, hogy a fogyasztóknak igénye és pénze sincs a minőségi borra.
A válaszok alapján a legnagyobb gondot a fizetőképes kereslet hiánya jelenti, és az olcsó, import borok, valamint a nem minőségi termékeket előállító pincészetek és a tömegtermelést folytató nagyok is károsan hatnak a hazai borpiacra. A megoldást az import csökkentése, a fizetőképes kereslet növelése, a közös érdekvédelem erősítése és a magyar borból készült fröccs kultúrájának terjesztése jelenthetné számukra.
Csak két válaszadó szerint megfelelően árazottak a magyar borok, és többen panaszkodtak a nagykereskedők rendkívül magas árrésére: előfordul, hogy a polcra kerülő 8-10.000 forintos borból mindössze 1.500-2.000 forint a pincészet bevétele.
A borpiac helyzetét alapvetően befolyásolja a szőlőállomány: a válaszadók 54 százaléka szerint igaz az állítás, hogy a magyarországi szőlőültetvények több mint fele elavult, 38 százalék viszont nem ért egyet a kijelentéssel. 8 borászat tervezi a közeljövőben ültetvénye felújítását, 5 nem szándékozik fiatalítani a következő években.
Bár a borpiaci helyzet korántsem ideális, a magyarországi borkultúra minden válaszadó szerint fejlődött az utóbbi években. "A fogyasztók egy része elkezdte keresni az új, nem kommersz termelőket", "a fiatal generáció egyre inkább érdeklődik a minőségi borok iránt", a borfogyasztás "egyre jobban beépül a gasztronómiába", "sokat és jó irányban fejlődik a borértő fogyasztói réteg" - vélik a borászok. Ugyanakkor volt olyan válasz, amely szerint a divatossá vált "borhoz való értés néha hátráltatja a borkultúra fejlődését".
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Bee Display és Bee Production komplex szolgáltatásokat nyújtó reklámügynökség, reklámkivitelezői háttérel..
Cégnév: Bee Média Kft....
További információk