FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

Hisztimentes repülőutak csak felnőtteknek

2012.09.30

Két légitársaság is kitiltotta a gyerekeket gépeinek bizonyos részeiről, hogy a sírás és a ricsaj ne zavarja azokat, akik pihenni vagy dolgozni szeretnének. A gyerekesek csak a gép hátuljában foglalhatnak helyet.

Az Air Asia fapados légitársaság 2013 februárjától bevezeti járatain az úgynevezett „csendes zónákat”. Ezek azok a helyek, ahová csak tizenkét éven felüliek ülhetnek, így a kisgyerekek nem zavarják meg a többi utas pihenését. „Eleve nehéz elaludni, vagy legalább pihenni egy kicsit a hosszú órákon át tartó repülőutakon. Egy hangosan síró gyerek mellett végigülni az utat pedig egyenesen kibírhatatlan” – írja az angol Daily Mail. Hasonló vélemények miatt határozott úgy a Malajziában, Indonéziában és Thaiföldön járatokat üzemeltető légitársaság, hogy a kisgyerekeseket a gép hátsó részében helyezi el, a turistaosztály első hét sorát pedig a tizenkét évesnél idősebb vendégeknek tartja fenn. Így a válaszfalak és a mosdók miatt szinte teljesen el lesznek szeparálva a kiskorúakkal utazók a csendre vágyóktól, és az üzleti utazóktól.

A csendes helyekért nem számítanak fel plusz költséget, ide is annyiért vehetnek az utasok helyjegyet, mint a gép más részeire. Jó tudni, hogy azoknál, akik csoportosan vásárolnak jegyet, és utazna velük gyerek is, a társaság foglalási rendszere a csapat egyik tagjának sem fogja megengedni, hogy a csendes részleget válassza.


Fotó: Jyri Engestrom / Flickr, Creative commons Licence

Persze sokan rosszallják ezt az intézkedést, mert úgy érzik, hogy diszkrimináció éri őket – írja a BBC News. „Már most is nagyon nehéz dolga van a családoknak, ha repülőre szállnak. Nem egyszerű egymás mellett helyeket találni, így pedig még rosszabb lesz a helyzet, hogy még kevesebb választási lehetőségünk marad” – idézi Brett Snydert, a The Cranky Flier (A problémás légiutas) blog íróját a Daily Mail. Simon Calder, az Independent utazási újságírója, aki rendszerint két lányát is magával viszi utazásaira, szintén úgy gondolja, hogy az embereknek kéne toleranciát tanulnia, és nem a családosok helyzetét ellehetetleníteni. „Akiket zavarnak a gyerekek a repülőn, tanulják meg kezelni a helyzetet. Használjanak füldugót, vagy hallgassák az iPodjukat” – idézi a BBC News.

De olyanok is akadnak, akik bár sokat utaznak a gyerekeikkel, mégis megértik, miért van szükség erre a lépésre. A harmincöt éves Cathy Winston, aki Mummy Travels (Utazó anyuka) néven blogot is vezet arról, hogyan utazik két hónapos kislányával, jó ötletnek tartja a gyerekeseknek szánt részleget. Így legalább a rosszalló tekintetektől nem kell tartania, amikor felsír a gyerek – mondja.


Gép tele gyerekekkel - Fotó: Thirteen Of Clubs / Flickr, Creative commons Licence

Ahogyan arról már korábban beszámoltunk a Malaysia Airlines idén áprilisban tiltotta ki a 12 éven aluli gyermekeket új A380-as repülőgépeinek felső fedélzetéről. A légitársaság elnöke, Tengku Azmil Twitteren erősítette meg, hogy rengeteg panasz érkezik azon utasaiktól, akik drága jegyeket vásárolnak, ám utastársaik síró gyerekei miatt nem tudnak aludni. De nemcsak a Malaysia A380-asain hoznak létre gyermekmentes zónákat: a légitársaság 747-es gépeinél is úgy módosították az első osztályt, hogy oda már nem lehet útibölcsőket felszerelni, így csecsemőkkel nem lehet ebben a szekcióban utazni.

Egy felmérés szerint a brit légiutasok többsége örülne a gyerekmentes járatok bevezetésének. A Jetcost.co.uk weboldal felmérése szerint a válaszadók kétharmada a hangoskodó gyerekeket tartotta a repülés legszörnyűbb elemének, majd a pocsék kaja és a szűkös hely következett a listán. A válaszadók 53 százaléka támogatná a gyerekmentes repülőjáratok bevezetését. Korábbi cikkünkben mi is kikértük olvasóink véleményét, és hasonló eredményeket kaptunk: a válaszadók több mint fele értett egyet az intézkedéssel, mert idegesítik a gyerekek a fedélzeten.

 

(reklámipar)



 

Forrás: travelo.hu
 
Címkék: turizmus
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

09

1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Adanima Consulting Kft

Az Adanima Consulting Kft fő feladata: kommunikációs ügynökség, különösen média kommunikáció, s médiatervezés Cégnév: Adanima Consulting...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis