FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

Mit kíván a magyar nemzet

2012.10.09

Gasztroforradalom. De mit is jelent ez valójában? Végeztünk egy kutatást, érdekes erdemények születtek!

Végy egy mérleget. Az egyik serpenyőben olyan kifejezések vannak, mint a „goulash, paprikasch, langosch” vagy a „puszta, paprika, Piroska”, míg a másik serpenyőben olyanok, mint „gasztroforradalom”, „új-magyar konyha”, „szezonalitás”, „regionalitás” - vajon melyik irányba billen el a mérleg nyelve?

Az elmúlt néhány évben minden érzékszervünkkel érezhetjük, hogy valamilyen változás indult meg a magyar vendéglátás világában. Michelin-csillag(ok), gasztrofesztiválok, gasztroblogok, gomba módra szaporodó új éttermek/bisztrók, és sok új étel, ízkombináció, régi-új magyar fogás.

De mi is ez a változás… Gasztroforradalom?!

A gasztroforradalom egy olyan folyamat, amely az ország gasztronómiai kultúrájának a megújulását célozza. Igen! Ez a folyamat elindult, ezt nem vitathatjuk, hiszen ebben élünk…
A gasztroforradalom kezdete 2009-re tehető, mivel ekkor jelent meg a gasztroforradalom egyik legfőbb „okmányaként” nyilvántartott az „Új magyar konyha 7+2 pontja” dokumentum, melyet a Magyar Gasztronómiai Egyesület fogalmazott meg. Ez a kiáltvány olyan alapelveket tartalmaz, mint a kézművesség (a gasztronómiával kapcsolatos kézműves szakmák népszerűsítése), a regionalitás (az alapanyagok a szűk környezetből való beszerzése) vagy a szezonalitás (az évszakok megjelenítése a tányéron).

A gasztroforradalom első kézzelfogható eredménye a Costes 2010-ben elnyert Michelin-csillaga volt, ami egyben Magyarország első Michelin-csillagát is jelentette, ezt tetézte 2011-ben az Onyx étterem Michelin-csillaga, ami már igazán a magyar konyha elismerése volt, hiszen az Onyx az új-magyar konyha vonalát képviseli. Az már csak hab a tortán, hogy 2012-ben mindkét étterem megőrizte a maga csillagát.

Új éttermek, új bisztrók (mert az most trendi…), új minősítő rendszerek, új díjak, új ételek, új ízek, csak egy a régi, az ízlésünk… Vagy mégsem?

Végeztünk egy kutatást azzal kapcsolatban, hogy milyen a magyar konyha megítélése, mi fogyasztók, a gasztroforradalom idején vagy épp annak hatására milyennek látjuk a magyar konyhát?

A magyar konyháról, a magyar ételekről olyan kifejezések jutnak eszünkbe, mint a paprikás, hagyományos, nehéz. Ezzel enyhén, de megbillent a képzeletbeli mérlegünk a hagyományos magyar konyha irányába…



Viszont érezzük, hogy valami azért nem teljesen kerek a történetben, mivel…

• a válaszadók 56 %-a szerint a magyar konyhának jellegzetességeit megőrizve meg kell újulnia (a mérleg ezzel visszabillent az egyensúlyi állapotba). Azaz nem tengeri herkentyűkre vágyunk, hanem egy egészségesebb, modernebb, könnyebb, kevésbé paprikás magyar konyhára
• mindazok ellenére, hogy a válaszadók több mint 81 %-a még így, kicsit (nagyon) paprikásan is, de szereti a magyar konyhát.

Szerettük, szeretjük, de szeretni is fogjuk jelen formájában?

• a válasz az, hogy nem, mivel a kutatásunkban résztvevők 63 %-a véli úgy, hogy a magyar gasztronómia megújulás előtt áll
• mindössze a kitöltők 16 %-a szerint marad változatlan a magyar konyha.

Az eredményből élesen látszik, hogy a válaszadók sokkal inkább a magyar konyha megújulását várják és remélik. Azonban természetesen voltak olyan kitöltők is, akik ennél sokkal borúsabban látják a konyhakultúránk jövőjét.

• a válaszadók 13 %-a ítéli úgy, hogy a magyar konyha lassan elveszíti jelentőségét a nemzetközi éttermek, valamint gyorséttermi láncok mellett
• 8 % szerint a gasztronómia jelenleg divatos téma, de ez nemsokára lecseng…

Akkor összegezzünk. Szeretjük a magyar konyhát, de várjuk, hogy megújuljon. Újuljon meg, de azért őrizze meg a jellegzetességeit. Szeretjük-szeretjük, de olyan negatív jelzők jutnak róla az eszünkbe, mint a paprikás vagy a nehéz…

Nehéz igazságot tenni! Érezzük, hogy változik a magyar gasztronómia, azonban mégis bennünk vannak még a már réges-régen berögzült sztereotípiák. Az azonban biztos, hogy vágyunk egy újfajta magyar konyhakultúrára és, hogy milyen legyen az?

Ez a MI válaszunk, azaz receptünk rá:

„Vegyél egy országot, amely épp a gasztronómiai megújulás szélén áll, adj hozzá hagyományokat, keverj bele érdeklődő fogyasztókat, fűszerezd kézműves termékekkel, öntsd fel egy kevés magyar borral, végül alaposan forgasd össze a divattal – hiszen divat a magyar!” – Ez az új magyar gasztronómia receptje (szerintünk…)!



Princz Viktória
(reklámipar / Marketing iDolls)


kutatási részletek: a kutatást 2011 tavaszán végeztük, a kutatásban 208 fő vett részt, 159 nő és 49 férfi. A megkérdezettek átlag életkora 31,6 év volt. A kitöltők között 19 vendéglátásban dolgozó személy volt. A kitöltők 52 %-a budapesti lakos.

 



Képek: mindmegette.hu, fuszeraruhaz.hu
 
Címkék: horeca, turizmus
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Andersoon&Blaise

Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis