FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

Bisztró kultúra kontra a világ legbizarrabb, legfurcsább éttermei – 1. rész

2012.11.04

Bisztó, borbisztró… ennyi lenne most a nemzetközi trend, vagy mi magyarok vagyunk csak ennyire ötlettelenek?! Utána jártunk…

Egy kettő Borbisztró és Fröccsliget, Lacipecsenye Bistro - Bar, Spíler Bistropub, Budapest Bisztró, BagolyVár – hogy csak néhányat említsünk az elmúlt hónapokban Budapesten megnyílt, vagy éppen nyíló gasztronómiai egységek közül.

A bisztró szó eredeti jelentése: kiszolgálás a pult mellől, rongyrázás nélkül, gyorsan, otthonosan. A műfaj francia, kisvendéglőt takar, a szó eredetileg szláv. Az utóbbi időben ez a puritán eleganciát hordozó életérzés egyre népszerűbb, elsősorban Budapesten, de lassan vidékre is bekúszik. A bisztró kifejezés ma már alapvetően a franciás életérzéshez kötődik, trendi, ezért felső kategóriás, látszólag spontán, valójában gondosan kitalált, felépített gépezet. Minek köszönhető ez az új trend? A válság hozta magával? Vagy ez csak a látszat? A válsággal együtt kétségtelenül előtérbe került, mind az építészetben, belsőépítészetben, mind a vendéglátásban a fenntarthatóság, valamint ugyanannak a minőségnek az előállítása olcsóbban, közösségi módszerekkel. Ugyanakkor a bisztró érzés talán leköveti a digitális világ változásait is, így az éttermek is neutrálissá, semlegessé, személytelenné váltak, megjelentek a minimál, high tech belső kialakítások.

Ha jól megfigyeljük Budapesten a gomba módra szaporodó bisztrókat, jól látható, hogy vannak állandó, visszatérő belsőépítészeti elemek, ilyen például a kézírás megjelenése, a krétás táblák, vagy akár az újrahasznosított, újragondolt tárgyak (mint például a varrógép étkezőasztalként való felhasználása). Lazaság. Ez jellemzi talán leginkább ezt az új trendet. Hiszen az értékrendek, is, amelyeket az emberek manapság a magukévá tesznek a formálisból az informálissá csapnak át. Szeretik az emberek magukat, komfortosan, lazán, otthonosan érezni, így sok bisztró feelingje éppen az otthon érzetbe van átültetve. Összeségében megállapítható, hogy a bisztrók alapvető célja: optimalizáltan jót adni, azaz hatékonyan, gyorsan, rövid idő alatt, koncentrált élményhez juttatni a vendégeket.

„A legjobb bisztrók népszerűsége elsősorban sokoldalúságukból fakad, hiszen jóval többet kínálnak az étlapon és itallapon fellelhető finomságoknál” – így nyilatkozott minap egyik kedvenc portálunk (http://welovebudapest.com/hu/ettermek-bisztrok/cikkek/2012/10/12/a-belvaros-legjobb-bisztroi)

MI vitatkoznánk ezzel. MI úgy gondoljuk, hogy itthon a bisztró elsősorban egy hangulat. Ugyanakkor fontos tudnunk, hogy nem a név határozza meg a minőséget. Attól, hogy kiírjuk a cégérre, hogy bisztró, még nem fog dübörögni a business. Volt már nálunk „pub” őrület, mikor minden kiskocsma pub-bá lett, volt mikor mindenki mediterrán étterem szeretett volna lenni, most úgy tűnik a bisztró a sikk…

Íme egy kis nemzetközi kitekintés… Amíg mi egymást koppintjuk, addig mások így csinálják…

Calico Cat Café (Tokyo)

Nem-nem senki se gondoljon semmi rosszra! Ebben az étteremben nem macskákat szolgálnak fel és nem is macskák szolgálnak ki bennünket. Az étterem a felelős állattartás jegyében arra alapozz, hogy nem mindenki tud, és nem mindenkinek ajánlott állatot tartania otthon, bármennyire is szeretne. Így az étterem lehetőséget biztosít egy jó csésze kávé mellett arra, hogy felelősség nélkül élvezzük az állattartást legalább egy rövid időre. Számtalan cica vesz körül minket az étterembe, akiket speciális macskaeledellel tudunk magunkhoz édesgetni ott-tartózkodásunk alatt.

Devil Island Prison Restaurant (China)

Ennek az igazán bizarr étteremnek a tulajdonosa állítólag úgy akarja távol tartani az embereket a bűnözéstől, hogy demonstrálja számukra milyen durva is az a bizonyos börtönélet. Az étteremben mi magunk a rozsdás börtönrácsokkal határolt asztalunkhoz vagyunk bilincselve, és fekete-fehér ruhás smasszer forma felszolgálók többek között koporsó formájú kenyeret szolgálnak fel számunkra.



A380 In-Flight (Taipei)

Fedélzeti kaja! Nyami-nyami! Ha csakis azért utazunk repülőgépen, mert rajongásig szeretjük a fedélzeti konyhát, hát itt a helyünk! Az étterem belső design-ja egy az egyben megfelel egy repülőgép belső kialakításának. Ovális alakú ablakok, kézipoggyász tárolók, repülőgépülések, légi utas kísérőnek öltözött személyzet. Két dologban mégis különbözik egy valódi gépmadártól: nem száll fel, és az „utasok” több mint kétféle étel közül választhatnak.



Underwater Restaurant (Maldives)

Ez a gyönyörű víz alatti étterem 5 méterrel a tengerszínt alatt, a Maldív-szigeteki Hilton Makdives Resort & Spa Rangalifinolhu szállodában vár ránk. Az exkluzív étterem kapacitása összesen 14 fő, és átlátszó akril tetőn keresztül biztosít lélegzetelállítóan szép, 270°-os panorámát.



Dinner in the Sky (Belgium)

Még ha nem is szenvedünk tériszonytól, nem biztos, hogy jóízűen tudnánk elkölteni ebédünket annak tudatában, hogy 150 méterrel a föld felett egy daru tart minket. A Sky Belgium étteremben székeinkhez szíjazva élvezhetjük mind a panorámát, mind a gondosan kiválogatott gasztronómiai fogásaokat.



Toilet Restaurant (Taiwan)

Ennek a kreatív étteremnek a belsőépítészetét, sőt, még a konyhaművészetét is a WC csésze ihlette. Az asztalokat kádak, míg a székeket maguk a kiszuperált wc csészék alkotják. És ha mindez még mindig nem lenne elég, a tányérok, tálak, amelyekben a különleges alapanyagokból készült finomságok szervírozásra kerülnek mind-mind a szaniterek világába kalauzolnak bennünket.



Dinner in a Hospital (Taipei)

Taipei birtokolja a legtöbb bizarr éttermet a világon. Íme egy újabb gyöngyszem. Vagy inkább keserű pirula? Amint belépünk az étterembe – férfiak figyelem! – nővérke ruhába öltözött személyzet fogad bennünket. A lányok nem tétlenkednek, azon nyomban beültetnek minket egy tolószékbe, amellyel elfuvaroznak bennünket asztalunkhoz. A kiszáradás megelőzése végett azonnali ital-infúzióra kötnek, vagy éppen óriás fecskendőjükkel tesznek dehidratációnk ellen.



Yellow Treehouse Café (Új-Zéland)

Az Új-Zélanid Yellow Treehose kávézó egy egy vörösfenyőfa köré lett kialakítva, és minden vadregényes álmunkat felüémúlja. Az a lány aki ebben a különleges környezetben elkölt egy vacsorát párjával egészen biztosan Jane-nek fogja érezni magát az ő Tarzanja mellett.





Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar / Marketing iDolls)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Bee Display

A Bee Display és Bee Production komplex szolgáltatásokat nyújtó reklámügynökség, reklámkivitelezői háttérel.. Cégnév: Bee Média Kft....
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis