Bisztó, borbisztró… ennyi lenne most a nemzetközi trend, vagy mi magyarok vagyunk csak ennyire ötlettelenek?! Utána jártunk…
Egy kettő Borbisztró és Fröccsliget, Lacipecsenye Bistro - Bar, Spíler Bistropub, Budapest Bisztró, BagolyVár – hogy csak néhányat említsünk az elmúlt hónapokban Budapesten megnyílt, vagy éppen nyíló gasztronómiai egységek közül.
A bisztró szó eredeti jelentése: kiszolgálás a pult mellől, rongyrázás nélkül, gyorsan, otthonosan. A műfaj francia, kisvendéglőt takar, a szó eredetileg szláv. Az utóbbi időben ez a puritán eleganciát hordozó életérzés egyre népszerűbb, elsősorban Budapesten, de lassan vidékre is bekúszik. A bisztró kifejezés ma már alapvetően a franciás életérzéshez kötődik, trendi, ezért felső kategóriás, látszólag spontán, valójában gondosan kitalált, felépített gépezet. Minek köszönhető ez az új trend? A válság hozta magával? Vagy ez csak a látszat? A válsággal együtt kétségtelenül előtérbe került, mind az építészetben, belsőépítészetben, mind a vendéglátásban a fenntarthatóság, valamint ugyanannak a minőségnek az előállítása olcsóbban, közösségi módszerekkel. Ugyanakkor a bisztró érzés talán leköveti a digitális világ változásait is, így az éttermek is neutrálissá, semlegessé, személytelenné váltak, megjelentek a minimál, high tech belső kialakítások.
Ha jól megfigyeljük Budapesten a gomba módra szaporodó bisztrókat, jól látható, hogy vannak állandó, visszatérő belsőépítészeti elemek, ilyen például a kézírás megjelenése, a krétás táblák, vagy akár az újrahasznosított, újragondolt tárgyak (mint például a varrógép étkezőasztalként való felhasználása). Lazaság. Ez jellemzi talán leginkább ezt az új trendet. Hiszen az értékrendek, is, amelyeket az emberek manapság a magukévá tesznek a formálisból az informálissá csapnak át. Szeretik az emberek magukat, komfortosan, lazán, otthonosan érezni, így sok bisztró feelingje éppen az otthon érzetbe van átültetve. Összeségében megállapítható, hogy a bisztrók alapvető célja: optimalizáltan jót adni, azaz hatékonyan, gyorsan, rövid idő alatt, koncentrált élményhez juttatni a vendégeket.
„A legjobb bisztrók népszerűsége elsősorban sokoldalúságukból fakad, hiszen jóval többet kínálnak az étlapon és itallapon fellelhető finomságoknál” – így nyilatkozott minap egyik kedvenc portálunk (http://welovebudapest.com/hu/ettermek-bisztrok/cikkek/2012/10/12/a-belvaros-legjobb-bisztroi)
MI vitatkoznánk ezzel. MI úgy gondoljuk, hogy itthon a bisztró elsősorban egy hangulat. Ugyanakkor fontos tudnunk, hogy nem a név határozza meg a minőséget. Attól, hogy kiírjuk a cégérre, hogy bisztró, még nem fog dübörögni a business. Volt már nálunk „pub” őrület, mikor minden kiskocsma pub-bá lett, volt mikor mindenki mediterrán étterem szeretett volna lenni, most úgy tűnik a bisztró a sikk…
Íme egy kis nemzetközi kitekintés… Amíg mi egymást koppintjuk, addig mások így csinálják…
Calico Cat Café (Tokyo)
Nem-nem senki se gondoljon semmi rosszra! Ebben az étteremben nem macskákat szolgálnak fel és nem is macskák szolgálnak ki bennünket. Az étterem a felelős állattartás jegyében arra alapozz, hogy nem mindenki tud, és nem mindenkinek ajánlott állatot tartania otthon, bármennyire is szeretne. Így az étterem lehetőséget biztosít egy jó csésze kávé mellett arra, hogy felelősség nélkül élvezzük az állattartást legalább egy rövid időre. Számtalan cica vesz körül minket az étterembe, akiket speciális macskaeledellel tudunk magunkhoz édesgetni ott-tartózkodásunk alatt.
Devil Island Prison Restaurant (China)
Ennek az igazán bizarr étteremnek a tulajdonosa állítólag úgy akarja távol tartani az embereket a bűnözéstől, hogy demonstrálja számukra milyen durva is az a bizonyos börtönélet. Az étteremben mi magunk a rozsdás börtönrácsokkal határolt asztalunkhoz vagyunk bilincselve, és fekete-fehér ruhás smasszer forma felszolgálók többek között koporsó formájú kenyeret szolgálnak fel számunkra.
A380 In-Flight (Taipei)
Fedélzeti kaja! Nyami-nyami! Ha csakis azért utazunk repülőgépen, mert rajongásig szeretjük a fedélzeti konyhát, hát itt a helyünk! Az étterem belső design-ja egy az egyben megfelel egy repülőgép belső kialakításának. Ovális alakú ablakok, kézipoggyász tárolók, repülőgépülések, légi utas kísérőnek öltözött személyzet. Két dologban mégis különbözik egy valódi gépmadártól: nem száll fel, és az „utasok” több mint kétféle étel közül választhatnak.
Underwater Restaurant (Maldives)
Ez a gyönyörű víz alatti étterem 5 méterrel a tengerszínt alatt, a Maldív-szigeteki Hilton Makdives Resort & Spa Rangalifinolhu szállodában vár ránk. Az exkluzív étterem kapacitása összesen 14 fő, és átlátszó akril tetőn keresztül biztosít lélegzetelállítóan szép, 270°-os panorámát.
Dinner in the Sky (Belgium)
Még ha nem is szenvedünk tériszonytól, nem biztos, hogy jóízűen tudnánk elkölteni ebédünket annak tudatában, hogy 150 méterrel a föld felett egy daru tart minket. A Sky Belgium étteremben székeinkhez szíjazva élvezhetjük mind a panorámát, mind a gondosan kiválogatott gasztronómiai fogásaokat.
Toilet Restaurant (Taiwan)
Ennek a kreatív étteremnek a belsőépítészetét, sőt, még a konyhaművészetét is a WC csésze ihlette. Az asztalokat kádak, míg a székeket maguk a kiszuperált wc csészék alkotják. És ha mindez még mindig nem lenne elég, a tányérok, tálak, amelyekben a különleges alapanyagokból készült finomságok szervírozásra kerülnek mind-mind a szaniterek világába kalauzolnak bennünket.
Dinner in a Hospital (Taipei)
Taipei birtokolja a legtöbb bizarr éttermet a világon. Íme egy újabb gyöngyszem. Vagy inkább keserű pirula? Amint belépünk az étterembe – férfiak figyelem! – nővérke ruhába öltözött személyzet fogad bennünket. A lányok nem tétlenkednek, azon nyomban beültetnek minket egy tolószékbe, amellyel elfuvaroznak bennünket asztalunkhoz. A kiszáradás megelőzése végett azonnali ital-infúzióra kötnek, vagy éppen óriás fecskendőjükkel tesznek dehidratációnk ellen.
Yellow Treehouse Café (Új-Zéland)
Az Új-Zélanid Yellow Treehose kávézó egy egy vörösfenyőfa köré lett kialakítva, és minden vadregényes álmunkat felüémúlja. Az a lány aki ebben a különleges környezetben elkölt egy vacsorát párjával egészen biztosan Jane-nek fogja érezni magát az ő Tarzanja mellett.
Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar / Marketing iDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Bee Display és Bee Production komplex szolgáltatásokat nyújtó reklámügynökség, reklámkivitelezői háttérel..
Cégnév: Bee Média Kft....
További információk