FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

A világ legbizarrabb, legfurcsább éttermei - 2. rész

2012.11.08

Folytatjuk sorozatunkat, ahol a világ legbizarrabb és legfurcsább éttermeit mutatjuk be. És, hogy mindezt miért tesszük? Mert ezzel is szeretnénk hadat üzenni a gomba módra szaporodó bisztróknak, borbároknak, és felhívni minden vendéglátós figyelmét arra, hogy lehet ezt másképp is csinálni.

Mégis mielőtt belemegyünk a bizarr éttermek bemutatásába, néhány bekezdésben szeretnénk ismertetni a vendéglátás mai helyzetét Magyrországon. A Nielsen piackutató vállalat legújabb felmérése szerint immáron negyedik éve, ha csak kis mértékben is, de csökkent a vendéglátóhelyek száma – jelenleg Magyarországon összesen 34 ezer 393 vendéglátóipari üzlet működik.

  • 9 191 db étkezőhely (étterem, vendéglő, kávéház, cukrászda)
  • 4 745 db italhely (söröző, borozó, pub)
  • 2 373 db szálláshely szegmens (a szálláshelyeken található valamennyi étkezési pont)
  • 1 645 db szabadidő és szórakozóhely (Diszkó, biliárd terem, night club, kaszinó, sportlétesítmények)
  • 16 439 db volumenhely (kocsma, büfé, talponálló, munkahelyi büfé).


A fent felsorolt adatok értékelésekor fontos, hogy figyelembe vegyük, hogy az adatok a szezonális vendéglátó helyeket nem veszik figyelembe. Az idény jellegű üzletekről csak a tavaly nyári adatok állnak rendelkezésre, ekkor összesen 5 ezer 90 szezonális helyet regisztráltak, ami enyhe csökkenést jelez az egy évvel korábbi adatokhoz viszonyítva.

Most, hogy tisztában vagyunk vele, hogy mennyi vendéglátó egység van hazánkban, illeve, hogy ezek milyen arányban járulnak hozzá a közízlés neveléséhez, valamint a gourmet kínálathoz, fussuk át a fogyasztói szokásokat is röviden.

A GfK Hungária Piackutató Intézet felmérése szerint az elmúlt egy évben reálértéken kevesebb pénzt költöttünk MI magyarok vendéglátóhelyi étkezésre, mint 2009-ben. Íme néhány érdekes adat:

  • Legtöbben étteremben és gyorsétteremben jártunk.
  • Hagyományos étteremben, vendéglőben, büfében és pizzériában 2.400, míg egy gyorséttermeben 1.200 forint volt az átlagos költés.
  • A hagyományos étterem, vendéglő látogatók általában a 40-49 éves korosztályba tartoznak, az átlagnál magasabban kvalifikáltak voltak és ezzel együtt jellemzően magasabb volt a havi nettó jövedelmük is.
  • A büféket és pizzériákat jellemzően inkább férfiak látogatták, míg a főzés továbbra is a nők elfoglaltságának számított.


Mindezek uták ki-ki döntse el maga, hogy hazánkban megalapozott-e a bisztrók, borbárok egyre növekvő száma, továbbá, hogy az alábban felsorolt éttermeknek itthon meglenne-e a maguk célcsoportja. MI biztos kipróbálnánk néhányat… Például rögtön az elsőt:

Princess Heart (Japan)

Vannak lányok, akik sosem növik ki gyermokkori hercegnői vágyálmaikat, hát ha valami, akkor ez az étterem igazán nekik való. Az étteremben óriási tükrök várják a lányokat, ahol még akár arra is választ kaphatnak „ki a legszebb a vidéken”. A sok rózsaszín csipke, fodor és székként funkcionáló trón között pedig nem kétséges, hogy minden lány a mennyekben érzi majd magát.



Wizard of the Opera (Tokió)

Ki ne ismerné Andrew Lloyd Webber elhíresült musicaljét, az Operaház fantomját?! Ez a különleges hangulatú étterem ennek a darabnak emel oltárt. A sok pazar vörös bársony, a hangszórókból áradó zene egy egészen különleges világba repít minket. Az exkluzív design-hoz pedig minőségi étel dukál, mint például a füstölt lazacból formázott rózsabimbó, vagy éppen a képen is látható csokoládéból megformázott zongora.



Mars Restaurant (New York)

Érdekel az érzés, hogy milyen lehet megebédelni a Marson? Nem kell már többé mélázni ezen! Irány a New Yorki Time Square, ahol ez a különleges étterem elrepít miket, hogy hová? Hát egyenesen a Marsra! Amint megérkezünk barátságos marslakók sietnek segísüégünkre, és kalauzolnak el bennünket a forró és száraz vörös bolygón. És, hogy mi a marslakók kedvenc eledele? Ki hitte volna – MI biztos, hogy nem - de a menü alapján nem más, mint a tenger gyümölcsei! Érdekes ellentmondás. Ezek szerint a Marson is van tenger!



Condom Restaurant (Thaiföld)

A Népesség és Közösségi Fejlesztési Szövetség által létrehozott étterem igen speciális módon hívja fel figyelmünket a védekezésre. A védekezés ily egyszerű eszköze számtalan módon jelenik meg az étteremben;a falon, képeken, a szőnyegen és magán a felszolgáló fején is. És, hogy egy jól sikerült vacsora után is biztosan gondoljunk az óvatlan szeretkezés következményeire, a számla mellé minden vendégnek ajándék óvszerrel kedveskednek.



Ninja (New York)

A Ninja Disneyland-nek nevezett étterem kialakítása során a kreatív szakemberek bizony sem az ötletekkel, sem az anyagi forrással nem fukarkodtak. A vendégeket egy titkos ösvényen vezetik a ninja harcosok a földalatti étkezőbe, ahol további ninják bújkálnak az árnyékban vészjósan leselkedve áldozataikra. A dungeon-szerű kamrában elhelyezett asztalok körül még mindig nem szusszanhatnak a vendégek, hiszen a ninja felszolgálók számos ügyes trükkel teszik feledhetetlenné étkezésünket.



Hardwired Host (Thaiföld)

Ez aztan az igazi 21. század. Minek küzködnénk az engedetlen, udvariatlan felszolgálókkal, fizetnénk utánuk a TB-t és sok egyéb kellemetlen járulékot, mikor lehetne olyan kollégánk is, aki egy palack olajjal csoádkra képes, és egyéb igénye nincs is?! Bizony, ez már lehetséges! Íme egy élő példa Bangkokból, ahol a japán ételkülönlegességet nem mások, mint táncoló robotok szolgálnak fel számunkra.



The Long and Winding Road (Németország)

Az előbbi bangkoki étteremhez hasonlóan ebben a futurisztikus étteremben is a múlté a felszolgáló személyzet. Olyannyira, hogy a vendégek megrendeléseiket éritnő képernyős monitorokon adják le, majd az elkészült ételek egy hosszú, kanyargós csatornán keresztül érkeznek a vendégek elé. Azt már csak remélni tudjuk, hogy az ízekről hús-vér emberek gondoskonak.

 

Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar / Marketing iDolls)

 

Forrás: horecapartner.hu
 
Címkék: étterem, horeca, turizmus
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

04

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

::progressive:: reklámügynökség

A ::progressive:: egy nemzetközileg is elismert, díjnyertes, okos, hazai reklámügynökség MIBEN VAGYUNK JÓK?...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis