Az ISKOLA, a belváros új multi-kulturális szórakozóhelye a Hegedű utca 3 szám alatt nyílt meg pár hónappal ezelőtt. Ennek kapcsán Serényi Zsolttal, az ISKOLA Vendéglőjének séfjével beszélgettünk.
Hogyan kerültél kapcsolatba az ISKOLÁ-val? Mit tudtál róla, mielőtt megkerestek?
A kulcsszó a véletlen. Az egyik tulajdonos a barátom, aki a facebook-on valószínűleg mindenkinek elküldte, hogy lesz egy ilyen hely, és fellépőket, művészeket, előadókat keres. A gasztronómia csak nagyon utolsó sorban volt megemlítve, és bár egyáltalán nem tudtam, hogy miről van szó, de érdekelt a dolog. Találkozunk, megmutatta a helyet – ami természetesen nem így nézett ki, mint most, de mégis – nagyon-nagyon tetszett. Az első pillanatban éreztem azt, amit azóta is, a kellemesen laza fesztiválhangulatot. De persze a lazaság és a fesztiválosság egyáltalán nem egyenlő az igénytelenséggel, sőt. A tulajdonosok is nagy hangsúlyt helyeznek az igényességre, és én is. Fontos, hogy gasztronómiánk a könnyedségével őszintén, érthetően képviseljen magas minőséget.
Milyen volt az indulás? Mik voltak a tapasztalatok?
Mivel körülbelül egy hónapja volt fizikailag az, hogy ide vendégek bejöhettek, még most is indulásról beszélhetünk. Egészen pontosan ott tartunk, hogy keressük a vendégeinket, nem azért, mert elbújtak, hanem mert mi bújtunk el… De én hiszek abban, hogy az emberek kíváncsiak az egész létesítményre, ezen belül pedig a gasztronómiai részre is, csak még nem tudják, hogy mi itt ilyesmit csinálunk.
Mennyiben más egy szórakozóhelyen vendéglőt üzemeltetni, mint például egy éttermet? Van különbség a felszolgált ételek között?
Nagyon nagy különbség nincs, de mindenképpen meg kell találnunk azt a fajta kínálatot, amire egy ilyen helyen igény van. Én, ha elmegyek szórakozni, akkor körülbelül tudom, hogy mit szeretnék enni, ehhez képest mi kicsit más dolgokat találtunk ki ide. Az alapvető elképzelés az volt, hogy lehessen szendvicseket, kézben fogható dolgokat, egészen kis adag ételeket (egyébként olcsón) csipegetni bor mellé, sör mellé, bármi mellé, de be lehessen ide ülni akár egy elegánsabb vacsorára is. A társasági életről szól ez az egész, maga az Iskola. Ha idejönnek szórakozni, akkor akár koncert előtt, koncert közben, vagy koncert után tudunk a nagyobb társaságoknak is ételt adni, például vannak hidegtálaink, amiket kimondottan erre terveztünk.
Mi volt a koncepció az étlap megszerkesztésekor?
Jól megfontolt döntés, hogy éppen azokat az ételeket áruljuk, amiket. Az étlapot már akkor összeállítottuk, amikor még nem volt nyitva a hely. De ahogy egyre több vendég jön, természetesen figyeljük őket, hogy mit szeretnének, és akár egy 180 fokos fordulatra is készek vagyunk. Mert nagyon sok étel van, ami egy ilyen jellegű vendéglőben megállja a helyét. Összesen tizenkilenc féle fogás van az étlapon, ezen kívül minden nap van egy két-három levesből és hat-hét féle főételből álló napi ajánlatunk, amit körülbelül hetente lecserélünk. Így a vendégek úgy állítják össze a kétfogásos menüt, ahogyan ők szeretnék.
Az ISKOLA sok rendezvényt tart, például jövőhéten, 13.-án csütörtökön a ReklámKlubnak adnak helyet. Ezekre az eseményekre külön készültök?
Igen. Mindig igyekszünk egyeztetni a szervezőkkel, mert szeretnénk a közönséget a saját elképzeléseinktől függetlenül is úgy kiszolgálni, ahogy azt ők szeretnék. És mivel itt van egy tisztességesen felszerelt konyha, van egy normális méretű kiszolgálóhelyiség, és van egy viszonylag nagy személyzet, ezért nagyon kevés olyan dolog van, amit nem tudunk megoldani.
Egész éjjel nyitva vagytok, mint a szórakozóhely?
Nem, az étterem éjfélig van nyitva, de ha valaki később szeretne enni, az is talál bőven választékot. Ameddig itt van vendég, nem hagyjuk, hogy éhesen maradjon, vagy máshova kelljen mennie.
Végezetül szerinted mi a legfőbb pozitív tulajdonsága a vendéglőnek?
Az egyik fő irányvonal az ételeinknél az egyszerűség. Az étlapot látva nem kell megkérdezni a felszolgálót, hogy miről is van szó, de ha valami esetleg nem ismerős, az is könnyen megfogható. Szerintem az ételeink egyszerűségében rejlik a minőség és valamiféle elegancia. Semmi sincsen túlmisztifikálva, semmi nincs túlpörgetve, nincsenek az ételek mindenféle cirádával, virágokkal körbedíszítve, mi csak igyekszünk egyszerűen és tisztességgel boldoggá tenni az embereket.
Baranyi Réka
(rekámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk