Pezsgő hirdetések, képi megjelenítések régen és most. Vajon most másképp szeretjük?
Mielőtt belecsapnánk a témába kezdjük egy kis hazai pezsgő történelemmel – elvégre a pezsgőt is csak kortyoljuk, nem egyben lehúzzuk…
„Tökéletlen portékát nem akarok adni a renomé miatt“ – így hangzott a 105 éve elhunyt Törley József, pezsgő gyáros jelmondata. A Törley család története Schmierl Valentin-nel (1823-1900) magyarul Bálinttal kezdődik, akinek Szabadkán 1858. január 10-én született legkisebb fia, József. A fiatal Törley Grazban a kereskedelmi akadémián tanult és ehhez az időszakhoz köthető az első találkozása is a pezsgőgyártás folyamatával. A francia pezsgő gyáros, Teophil Roederer ugyanis francia-német nyelvű levelezőként alkalmazta, Reimsben pedig a gyártási folyamat minden trükkjével és folyamatával ismerkedhetett meg. Az eltelt idő során megszerzett ismeretekkel felvértezve Reimsben megalapította az első pezsgőgyárát is. Mindössze 24 éves volt, amikor egy magyarországi körútján felismerte Budafok alkalmasságát a pezsgőgyártásra, így szőlőst, présházat és egyéb építményeket vásárolt. 1882. augusztus 1-ével pedig a reimsi gyárát áttelepítette Budafokra, és bejegyeztette a Törley Jószef és Társa céget. Később, a kiváló minőségű alapanyagot az Etyeki borvidékről szerezte be. 1898-1899-ben a Monarchia legnagyobb pezsgőgyáraként már 1 millió palack pezsgőt állított elő.
Törley azonban nemcsak kiváló pezsgő gyáros és szakember volt, de remek üzletember is, hiszen elsőként ő ismerte fel a reklám fontosságát, annak piacbefolyásoló szerepét. A termékei szállításához használt teherautóit (ezek voltak az első teherautók Magyarországon) nem vonaton hozták be az országba, hanem egyszerűen hazavezették a franciaországi gyárból, az oldalára pedig hatalmas Törley feliratot helyeztek el – hadd lássa Európa a márkanevet! A pezsgőgyár reklámjait, sőt még a számolócéduláit is a kor legnagyobb grafikusaival készíttette, amelyeken a pezsgő célcsoportját alkotó társadalmi réteg, azaz a „felső tízezer” mindig megjelenítésre került.
És ezzel el is érkeztünk a cikkünk témájához.
Nézzétek meg ezt a kép összeállítást a Törley plakátokból (természetesen ez nem az összes):
Nők, férfiak, vidámság, elegancia (ezzel a célcsoport is meghatározásra került), szolid erotika, pezsgősüveg, pezsgőspohár, jól látható márkanév. Több nem is kellett a plakátokhoz, melyek a mai napig ismertek, közkedveltek és különböző ócska piacokon fellelhetőek.
Ezek után ugorjunk át 2012-be, a helyszín még mindig Magyarország. Fel tudunk idézni bármilyen print pezsgő reklámot? Nem igazán… Vajon ilyen helyzetben hogyan mérhető, hogy számunkra 2012-ben (lassan 2013-ban…) mit is jelent a pezsgő? A luxust? Az eleganciát? Az ünnepet? A csábítást? A Hungaria pezsgő megadta számunka a választ. A II. világháború után megalapított pezsgőgyár nagyszabású fotópályázatot hirdetett a Facebookon. Kéthetente kiosztásra kerül, egy szakmai és egy közönségdíj. Nincs más dolgunk, mint feltölteni a fotónkat, amin jól látható a Hungaria pezsgő és szavazatokat gyűjteni. A játékkal nincs is probléma, a nyertesekkel annál inkább…
Íme a szakmai zsűri díjazottja (a zsűri elnöke, Nánási Pál), a „Kapd el a pillanatot” című kép:
Valamint a közönségdíjas:
A szakmai díjazott képen igazából nem is lepődünk meg, mivel a Hungária egyébként is szereti a fekete-fehér képeket, amelyeken csak a pezsgősüveg rikító színű.
A közönségdíjas illetve a többi pályázó fényképe viszont… Kijelenthetjük, hogy a képek alapján 2012-ben a pezsgő már egyáltalán nem tekinthető luxus terméknek. Eltűnt a pezsgőt övező szolid erotika, a kifinomultság és az elegancia. A legtöbb képen ugyan láthatunk egy-egy díszesen megterített asztalt, konfettit, kis csillogást, a képekből mégis eltűnt a Törley által még oly jól ábrázolt visszafogott luxus. A pezsgőt még mindig különleges alkalmakkor fogyasztjuk, vizuálisan azonban „elgagyisodott” az ízlésünk és megelégszünk néhány koktélruhával vagy adventi koszorúval esetleg egy kedves cicával vagy kutyával (hogyan kapcsolódnak a pezsgőhöz?), ha pezsgőt akarunk eladni vagy népszerűsíteni. Kövessétek Facebook oldalunkat (https://www.facebook.com/MarketingiDolls ), ahol Szilveszterig visszaszámolunk és „akkor és most”, valamint trendi vagy épp kreatív pezsgőreklámokat mutatunk Nektek. Természetesen külföldről…
Princz Viktória
(reklámipar/Marketing iDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk