Átléptünk az újévbe így ideje megvizsgálni a Magyar Turizmus Zrt. munkásságát, illetve a 2013-as évre tervezett marketing aktivitását.
Horváth Gergely (Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója) véleménye szerint sok dolog változott az elmúlt években. Folyamatosan növekedett a belföldi turisták száma, a magyar turizmus nem roppant össze a válság hatására, sőt képes volt alkalmazkodni a változó igényekhez. Horváth Gergely szerint a legfontosabb, hogy tisztában legyünk az adottságainkkal és ennek megfelelően alakítsuk ki a stratégiánkat.
Nézzük, 2012 második félévében mennyire sikerült ezt megvalósítani?
A Magyar Turizmus Zrt. valamint a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSzÉSz) bor és gasztronómia tematikus kampányt indított 2012 szeptemberében. A kampány egyik célja az volt, hogy a lakosságot a még kint lévő üdülési csekkek érvényességi időn belüli beváltására ösztönözze a szálláshelyeken, illetve hogy a SZÉP kártya szálláshelyi felhasználását erősítse a belföldi turizmus élénkítése érdekében. Az utazóközönséget a „Lesz mire emlékezned, ha belekóstolsz itthon az őszbe!” üzenettel célozták meg. Tekintve az évszak sajátosságait (hideg, eső, szél…) és a hirdetésekben megjelenő szereplők ruházatát, a náthára, esetleg tüdőgyulladásra biztosan sokáig fogunk emlékezni. Tulajdonképpen, akár nyári hirdetésnek is elmenne, ha a hó gömbnek álcázott borospohár körül nem lenne az a néhány szállingózó falevél.
A szeptemberben indult és október végéig zajló bor és gasztronómia kampány mellett, novemberben országos egészségturisztikai kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt. A december végéig zajló, wellness- és gyógyturisztikai kínálatot középpontba helyező kampány üzenete – „A legjobb, ami most történhet velem – fény, meleg, pihenés az itthon.hu élménykínálatából”. A hirdetés üzenete ez esetben még megkérdőjelezhetőbb. A havas tájról és a kinti fürdőzésről véleményem szerint viszonylag kevés embernek jut eszébe Magyarország és a belföldi turizmus, ráadásul a vizuális megjelenés, és az üzenet ellentétben állnak egymással. A borospohár motívum azonban itt is megjelenik…
Azaz, borospohár egyenlő belföldi turizmus, vagyis az adottság, amivel tisztában vagyunk és hirdetéseinkben kihasználjuk, az a bor vagy inkább a borospohár…
Vissza a jelenbe! A Magyar Turizmus Zrt. belföldi lakossági kommunikációja a tervek szerint idén is három szinten zajlik majd:
1. Az image-kommunikáció, az összetett Magyarország-márkát ismerteti meg a lakossággal, mely ugyanazt az összetett Magyarország-márkát hívatott megismertetni és felépíteni itthon is, mint külföldön.
2. Az országos stratégiai termékkampányok célja a belföldi turizmus ösztönzése. Tervezésükkor meghatározó, hogy az egyes turisztikai termékek az év mely időszakában képesek a legtöbb turista mobilizálására.
3. A regionális termékkampányok célja a szolgáltatói ajánlatok népszerűsítése. Az időzített termékkampányok alatt futnak a szolgáltatói ajánlat-csomagokat közvetítő regionális kampányok, szintén szezonalitás alapú időzítéssel. A regionális kampányok feladata: az országos kampányok hatására belföldi utazásához információt kereső turista, jellemzően helyi ajánlatokkal (például szálláslehetőségek, programok, szolgáltatások) való ellátása.
A cél az utazás, mint élmény, és mint az utazáskor elérni kívánt életérzés, hangulat kommunikálása, ennek megfelelően a 4 évszakban 4 különböző hangulatú hirdetéssel találkozhatunk majd, figyelmet fordítva arra, hogy az egyes évszakokban mely régiók és termékek a dominánsak.
Január-február hónapokban „Harmónia” hívó szóval az egészségturizmus szerelmeseit vagy az erre a hangulatra vágyó utazókat invitálják utazásra. A tavaszi időszakban, a tervek szerint az aktív turizmus áll a kommunikáció középpontjában az „Ébredés” köré csoportosítva. A nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé, „Zsongás”-ra inspirálják majd a nyaralásra vágyókat. Ősszel ismét a bor és a gasztronómia áll az üzenetek élén, „Derű”-s hangulatot árasztó ajánlatokkal népszerűsítik majd a régiókat.
A korábbi hirdetések alapján (borospohár motívum…) mit várunk MI? Tél: továbbra is gyógyvíz a borospohárban, esetleg egy fogorvos (mint a gyógyturizmus ikonikus alakja) élvezi a víz gyógyító hatását. Tavasz: bicikliző emberek a halastóként funkcionáló borospohár körül, amire épp egy hegymászó kapaszkodik fel. Nyár: ez könnyű, emlékeztek arra a játékra, ahol egy üvegben rikító kék folyadék volt, benne egy szörfös és azzal lehetett játszani, hogy megbillentve az üveget a szörfös hol jobbra, hol balra úszik az üvegben? Ugye emlékeztek? Ilyen hirdetést képzelünk el a nyárra, csak gömb, azaz pohár formájú üvegben. Az ősz pedig ismét a bor ideje lesz, esetleg bevezetik az új kommunikációs elemet, lecserélve ezzel a poharat…
Ezek után, kíváncsian várjuk a Magyar Turizmus Zrt. 2013-as munkásságát és hirdetéseit. Nyelvünk lehet csípős, kritikai érzékünk erős, azonban ezt jó szándékkal tesszük, hiszen hiszünk Magyarország értékeiben és hisszük, hogy ezt nemsokára valaki megfelelőképpen kommunikálni is tudja majd. Kíváncsian várjuk!
Princz Viktória
(reklámipar / MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk