FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

A legjobb, ami most történhet velem – mi vár ránk 2013-ban?

2013.01.07

Átléptünk az újévbe így ideje megvizsgálni a Magyar Turizmus Zrt. munkásságát, illetve a 2013-as évre tervezett marketing aktivitását.

Horváth Gergely (Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója) véleménye szerint sok dolog változott az elmúlt években. Folyamatosan növekedett a belföldi turisták száma, a magyar turizmus nem roppant össze a válság hatására, sőt képes volt alkalmazkodni a változó igényekhez. Horváth Gergely szerint a legfontosabb, hogy tisztában legyünk az adottságainkkal és ennek megfelelően alakítsuk ki a stratégiánkat.
Nézzük, 2012 második félévében mennyire sikerült ezt megvalósítani?

A Magyar Turizmus Zrt. valamint a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSzÉSz) bor és gasztronómia tematikus kampányt indított 2012 szeptemberében. A kampány egyik célja az volt, hogy a lakosságot a még kint lévő üdülési csekkek érvényességi időn belüli beváltására ösztönözze a szálláshelyeken, illetve hogy a SZÉP kártya szálláshelyi felhasználását erősítse a belföldi turizmus élénkítése érdekében. Az utazóközönséget a „Lesz mire emlékezned, ha belekóstolsz itthon az őszbe!” üzenettel célozták meg. Tekintve az évszak sajátosságait (hideg, eső, szél…) és a hirdetésekben megjelenő szereplők ruházatát, a náthára, esetleg tüdőgyulladásra biztosan sokáig fogunk emlékezni. Tulajdonképpen, akár nyári hirdetésnek is elmenne, ha a hó gömbnek álcázott borospohár körül nem lenne az a néhány szállingózó falevél.



A szeptemberben indult és október végéig zajló bor és gasztronómia kampány mellett, novemberben országos egészségturisztikai kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt. A december végéig zajló, wellness- és gyógyturisztikai kínálatot középpontba helyező kampány üzenete – „A legjobb, ami most történhet velem – fény, meleg, pihenés az itthon.hu élménykínálatából”. A hirdetés üzenete ez esetben még megkérdőjelezhetőbb. A havas tájról és a kinti fürdőzésről véleményem szerint viszonylag kevés embernek jut eszébe Magyarország és a belföldi turizmus, ráadásul a vizuális megjelenés, és az üzenet ellentétben állnak egymással. A borospohár motívum azonban itt is megjelenik…
Azaz, borospohár egyenlő belföldi turizmus, vagyis az adottság, amivel tisztában vagyunk és hirdetéseinkben kihasználjuk, az a bor vagy inkább a borospohár…

Vissza a jelenbe! A Magyar Turizmus Zrt. belföldi lakossági kommunikációja a tervek szerint idén is három szinten zajlik majd:

1. Az image-kommunikáció, az összetett Magyarország-márkát ismerteti meg a lakossággal, mely ugyanazt az összetett Magyarország-márkát hívatott megismertetni és felépíteni itthon is, mint külföldön.
2. Az országos stratégiai termékkampányok célja a belföldi turizmus ösztönzése. Tervezésükkor meghatározó, hogy az egyes turisztikai termékek az év mely időszakában képesek a legtöbb turista mobilizálására.
3. A regionális termékkampányok célja a szolgáltatói ajánlatok népszerűsítése. Az időzített termékkampányok alatt futnak a szolgáltatói ajánlat-csomagokat közvetítő regionális kampányok, szintén szezonalitás alapú időzítéssel. A regionális kampányok feladata: az országos kampányok hatására belföldi utazásához információt kereső turista, jellemzően helyi ajánlatokkal (például szálláslehetőségek, programok, szolgáltatások) való ellátása.

A cél az utazás, mint élmény, és mint az utazáskor elérni kívánt életérzés, hangulat kommunikálása, ennek megfelelően a 4 évszakban 4 különböző hangulatú hirdetéssel találkozhatunk majd, figyelmet fordítva arra, hogy az egyes évszakokban mely régiók és termékek a dominánsak.

Január-február hónapokban „Harmónia” hívó szóval az egészségturizmus szerelmeseit vagy az erre a hangulatra vágyó utazókat invitálják utazásra. A tavaszi időszakban, a tervek szerint az aktív turizmus áll a kommunikáció középpontjában az „Ébredés” köré csoportosítva. A nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé, „Zsongás”-ra inspirálják majd a nyaralásra vágyókat. Ősszel ismét a bor és a gasztronómia áll az üzenetek élén, „Derű”-s hangulatot árasztó ajánlatokkal népszerűsítik majd a régiókat.

A korábbi hirdetések alapján (borospohár motívum…) mit várunk MI? Tél: továbbra is gyógyvíz a borospohárban, esetleg egy fogorvos (mint a gyógyturizmus ikonikus alakja) élvezi a víz gyógyító hatását. Tavasz: bicikliző emberek a halastóként funkcionáló borospohár körül, amire épp egy hegymászó kapaszkodik fel. Nyár: ez könnyű, emlékeztek arra a játékra, ahol egy üvegben rikító kék folyadék volt, benne egy szörfös és azzal lehetett játszani, hogy megbillentve az üveget a szörfös hol jobbra, hol balra úszik az üvegben? Ugye emlékeztek? Ilyen hirdetést képzelünk el a nyárra, csak gömb, azaz pohár formájú üvegben. Az ősz pedig ismét a bor ideje lesz, esetleg bevezetik az új kommunikációs elemet, lecserélve ezzel a poharat…

Ezek után, kíváncsian várjuk a Magyar Turizmus Zrt. 2013-as munkásságát és hirdetéseit. Nyelvünk lehet csípős, kritikai érzékünk erős, azonban ezt jó szándékkal tesszük, hiszen hiszünk Magyarország értékeiben és hisszük, hogy ezt nemsokára valaki megfelelőképpen kommunikálni is tudja majd. Kíváncsian várjuk!


Princz Viktória
(reklámipar / MarketingiDolls)

 

Forrás: turizmus online, origo.hu, magyar hírlap, itthon.hu
 
 
Címkék: horeca, turizmus, utazás
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Adanima Consulting Kft

Az Adanima Consulting Kft fő feladata: kommunikációs ügynökség, különösen média kommunikáció, s médiatervezés Cégnév: Adanima Consulting...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis