Ha irodalom és marketing kapcsolatát firtatjuk, valószínűleg mindenki egy könyv promóciójára gondol, és arra, mit kell elkövetnie egy kiadónak azért, hogy terméke kelendő legyen. Idén azonban érdekes helyzet alakult ki: 2013-ban az irodalom maga a reklám.
A Magyar Turizmus Zrt. elképzelése szerint idén kortárs irodalmi művek fogják belföldi utazásra buzdítani az embereket. Ehhez a Nyugat Most alkotóit hívták segítségül, akik várhatóan 99 verssel, esszével vagy útibeszámolóval fogják Magyarország egy-egy régiójába csalogatni a turistákat. A kampány egészét az online közreadott művek, illetve egy rendezvénysorozat alkotják.
Az alapkoncepció szerint a társaság célja az, hogy a szerzemények olvasásakor olyan érzés fogjon el bennünket, mikor egy Ady-vers után olthatatlan vágyat érzünk aziránt, hogy mi is Szent Mihály útján suhanjunk nesztelen. Az itthon.hu internetes oldalon, a „Nyugat itthon” menüpont alatt kereshetjük fel azoknak az íróknak az alkotásait, akik kifejezetten azért ragadtak tollat vagy billentyűzetet, hogy olyan magyar tájakat és hangulatokat fessenek le nekünk, amelyeket mindenképp látnunk, és tapasztalnunk kell. Az idilli leírásokkal és kellemes történetekkel tarkított művek valóban ösztönzőnek tűnnek, ám ezek eredményességét a rendezvénysorozat nagyban növeli.
Az események havonta kerülnek megrendezésre, amelyeknek mindegyike egy-egy magyarországi tájegységet mutat be, és annak hangulatát igyekszik minél érzékletesebben megragadni. A különböző budapesti helyszíneken színészek, és egyéb előadóművészek interpretációjában hallgathatjuk meg a verseket és prózákat, olykor megzenésített formában is. A kulturális táplálék mellé még hasznos utazási tippeket, illetve finom ételeket, pálinka- és borkóstolókat is kapunk.
A Magyar Turizmus Zrt. 2013-as kulturális turisztikai kampánya tehát kiváltképpen azokat az irodalomkedvelő turistákat célozza meg, akik ha eddig nem is vágytak belföldi utazásra, a művek hatására idén már biztosan fognak. Viszont akik nem az alkotásokért tévednének egy „Nyugat itthon”- rendezvényre, azok is megtalálják a kedvükre való szórakozást, belecsöppenve az adott táj hangulatába. Az idei kampány tehát ígéretesnek látszik, és mint kiderült, manapság nemcsak az irodalmat népszerűsítő marketingnek, hanem az irodalommal népszerűsítőnek is van létjogosultsága.
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk