Mi az? Van belőle Mizo, Milka, Milli, Boci és Kockás, de a Pöttyös az igazi? Hát a Pöttyös Túró Rudi!
A piros Pöttyös Túró Rudi a ’60-as évek óta sláger Magyarországon. Generációk nőttek fel a túrós édességet majszolva, de vajon tudják-e honnan származik a Túró Rudi ötlete?
A Pöttyös Túró Rudi feltalálásának története olyan, akár egy mese. Egyszer régen, egész pontosan 1954-ben három tejipari szakember kéthetes tanulmányútra indult a távoli Szovjetunióba. Ott jártukkor megakadt a szemük egy kerek, túróból készült, csokival bevont desszerten. Se előtte, se utána ilyennel nem találkoztak, így maguk nevezték el az édességet. Túró Mignon. Hazatérve addig-addig ötleteltek, míg meg nem született a Túró Mignon magyar változata, a hosszúkás alakú, édesített túróból készült, csokival bevont Túró Rudi, ekkor még név nélkül. A termék elnevezését, a csomagolás és a marketing megtervezését egy fiatal pszichológusra, Klein Sándorra bízták. Ő készíttette el az eredeti, piros pöttyös, copfos kislányos csomagolást és nevezte el a Túró Rudit. A hatvanas években ez a név igazi botrányt kavart. Egyesek egyenesen erkölcstelennek minősítették, így a reklámokkal támogatott termékbevezetés elmaradt.
A következő évtizedekben a Túró Rudi hatalmas népszerűségre tett szert, így a ’90-es évekre a natúr rudi mellett már számos változata is megszületett. Ilyen volt a Kalci, és Cinki-Rudi, a Xilites Rudi a cukorbetegeknek. Ekkorra az eredetileg a szaloncukoréhoz hasonló csomagolást felváltotta a fémfólia, majd a 2000-es évek elején nyitószalag is került a Túró Rudi papírra.
A Pöttyös Túró Rudi a rendszerváltás utáni években sorra nyerte a díjakat, mint a Foodapest Grand Prix, a Kiváló Magyar Termék védjegyhasználat, OMÉK’96 Élelmiszeripar I. díj, Aranypenge díj a reklámfilm kategóriában, Mai Piac: Sikertermék kategória – óriás pöttyös.
A márka megújítása, megfiatalítása a 2000-es évekkel kezdődött, és a mai napig is tart. Új csomagolások készültek, rengeteg reklámfilm, fiatalos kommunikáció jellemzi azóta is a Pöttyöst.
2011-ben pedig a Quimby zenekarral együttműködve készítették el az „Annyi pöttyös vár még rád” című filmet, melyben az „Autó egy szerpentinen” című slágerből hallhatunk egy fülbemászó részletet.
További képek a képgalériában.
Bakos Csenge M.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk