Ahogy jön a jó idő, megjelennek a piacon a friss zöldségek és gyümölcsök, egyre több fórumon hallunk a méregtelenítés fontosságáról, amin mi is elgondolkodunk. Vajon mondjunk le a húsevésről?
A legismertebb állatvédő szervezet, a PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) 1980-ban alakult. A non-profit szervezetnek 300 dolgozója és több mint 2 millió támogatója, aktív tagja van, ezzel a világ legnagyobb állatvédő szervezete. A szlogenjük: „animals are not ours to eat, wear, experiment on, or use for entertainment, or abuse in any way”.
A PETA legtöbb vega életmódra buzdító hirdetéséhez csinos, ismert vegetáriánus nőket kér fel és a vegán életmódot a szexisséggel, bujasággal párosítja. A szervezet több állandó és visszatérő üzenetet, képi megjelenítési formát használ – mindössze a modelleket cseréli le időről időre. Cikkünkben összegyűjtöttünk néhány vegetáriánus életmódra buzdító reklámot.
Mert vegának lenni szexi…
Mint Éva a Paradicsomban…
A melltartót és a bugyit zöld levek helyettesítik. A plakátokhoz mindig hírességeket kérnek fel, a cél az, hogy az emberek elhiggyék – vegának lenni szexi. Igaz a reklámban nem térnek ki arra, hogy ez miért is van így, említést sem tesznek az állatok jogairól…
Az ember is állat…
Pamela Anderson a legismertebb vegák egyike. Több ilyen hirdetésben is megjelent, így nem kérdés, hogy a PETA-nak is pózolt. A korábbi hirdetésekkel szemben a non-profit szervezet drasztikusabb eszközökhöz nyúlt. A bujaság és a meztelenség megmaradt, azonban ezekhez sokkal radikálisabb üzenet társult – ugyanolyan „húsrészekből” állunk, mint az általunk elfogyasztott állatok, ugyanolyan húsból vagyunk, mint az állatok, az emberek is csak állatok.
A hirdetés szinte azonnal betiltásra került, a vád: a képi megjelenítés és az üzenet túl szexista. A reklám véleményünk szerint sokkal hatásosabb és figyelemfelkeltőbb, mint a korábban bemutatottak. A hirdetés természetesen más modellek közreműködésével is elkészült..
Spice up your life!
A PETA Ázsiai – Csendes Óceániai szervezetének bevett hirdetési formája. A csinos, vega nők maradnak, a zöld levelek helyett azonban chili paprikával fedik el bájaikat. A reklám egyértelműen alkalmazkodik a helyi sajátosságokhoz, a célcsoport ízlésvilágához.
Véleményünk szerint továbbra is a Pamela Anderson reklám kommunikációs üzenete a hatásosabb.
Hagyd, hogy a vegetarianizmus eluralkodjon Rajtad…
Újabb népszerű kép megjelenítése a PETA-nak. A pucérságot most a zöldség-ruha váltja fel. A képek meghökkentőek, esztétikusak, lenyűgözően szépek. A nők és a zöldségek is jól mutatnak egymáson és egymás mellett.
"Eating meat got you down?"
Újabb népszerű PETA üzenet. A háttér hozzá rózsaszín… Ki kívánná meg azt a lekonyuló virslit… Bezzeg a meredező banánt… Ez a reklám vajon nem szexista?
Légy természetes!
Gyümölcs, malacka, zöld háttér – légy természetes. Talán a legegyszerűbb üzenet. Igaz a „go natural” üzenet nem zárja ki a húsfogyasztást, sőt… mi inkább úgy értelmezzük, hogy légy természetes, ne fogyassz mesterséges alapanyagokból készült ételeket… De ez esetben ez a szlogen is a vega életre buzdít.
Az indokolatlan meztelenség...
Ezt tényleg nem értjük. Alicia Silverstone pózol az alábbi képen. Se egy zöld levél, se egy kosár gyümölcs vagy egy aranyos fejű állatka. Őszintén szólva, MInket nem motivál a zöldség fogyasztásra az, hogy Alicia vegán és meztelen. Lehet, bennünk van a hiba?
És a végére egy ráadás… A kutatások kimutatták, hogy a vegák jobbak az ágyban. Nem hiszed? A reklámot egyébként betiltották.
Összegezzünk! A PETA munkássága igen fontos és tiszteletre méltó! A hirdetései alapvetően jók, figyelem felkeltőek, provokatívak és szépek. Egy-két üzenet ugyan véleményünk szerint félrecsúszott, valamint néhány esetben a meztelenséget ok nélkül használják a kreatív alkotók… De fontosnak tartottuk megosztani Veletek is a nonprofit szervezet legismertebb reklámjait.
Ugyan vegetáriánusok nem lettünk, a Pamela Anderson hirdetés azonban mindenképp elgondolkodtató volt a számunkra is…
Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Hatékony és gyors reklámmegoldások, tervezéstől a kivitelezésig egy helyen!
Cégnév: Image Clinic Kft.
Cím: 2120 Dunakeszi, Madách utca 22/4...
További információk