A fiatalokat célzó, bulikkal felpörgetett utazások marketingjéről kérdeztük Osváth Tamást és a WP Online Magyarország Kft.csapatát, akik több éve foglalkoznak ezzel a témakörrel és sok sikeres kampányon vannak túl.
Terítéken a partyutazásokkal kapcsolatos trendek, a weboldal és a Facebook oldal kapcsolata.
Gergely Dóra: Fiatalok, akik utazni és bulizni akarnak. Mi jellemzi ezt a célcsoportot?
Osváth Tamás: A legfontosabbak a 18-35 év közöttiek, ők a legjellemzőbb célcsoport. Volt olyan megbízásunk is, ami a 18 évesekre fókuszált, azokra, akik éppen érettségiznek. Ebben az volt az extra, hogy őket csoportosan, szervezetten vitték az utazásra, úgymond gimnáziumi keretek között. Külön szervezett programokat kínáltak nekik, felügyelettel. Minden ilyen útra igaz azonban, hogy nem tartoznak az olcsó kategóriába, a közép- és a felsőbb rétegeket próbálják megfogni. Mégis, olyan jó mögöttük a marketing, hogy a társaság teljesen vegyes, tehát az ott lévő emberekben ez annyira nem tükröződik. Az a tapasztalat, hogy erre hajlandóak az emberek pénzt kifizetni.
G.D.: Télen sítáborok, nyáron tengerparti utazások várják a bulizni vágyókat. Melyik típusú utak a legnépszerűbbek?
O.T.: A nyári utak pár éve kezdtek partynyaralásként betörni, a síutak után körülbelül 2-3 évvel. A síutak azért voltak már korábban népszerűek, mert az iskolák is sokszor szerveztek ilyeneket, és ezen a vonalon idultak el a szervezőirodák is. Ezt fejlesztették tovább, illetve terjesztették ki: pluszban adták a buli feelinget. Ma már a nyári utak is nagyon népszerűvé váltak.
G.D.: Azt mondtad, nagyon jó mögöttük a marketing. Mi a leghatékonyabb hirdetési felület? Hogyan fogható meg a legjobban a fiatal célközönség? Az egyetemeken például sok ilyen típusú út plakátjával lehet találkozni…
O.T.: Az egyetemeken nagy a harc, a különböző diákszervezetek egyre erősödnek és nehéz bekerülni akár plakát szinten is. Régebben, amikor nem volt erős a konkurencia, meg lehetett olyat tenni, hogy a szervezők Neptun körüzenetet küldtek mindenkinek, aki célcsoport volt. Ma ilyesmiket egyre nehezebb megtenni. Ott vannak még az újság-, rádió- és televízióhirdetések, de ezek egyre népszerűtlenebbek kezdenek lenni a célcsoport körében. Ami most a leginkább sikeres, az az online kampány, ami ráadásul jóval kevesebb pénzbe kerül, mint az offline hirdetések. Egy óriásplakát költségéből kijön az egész szezon Facebook hirdetése. Megfigyelhető azonban, hogy a Facebook banner hirdetések leáldozóban vannak. Ami ezen a téren nagyon hatékony és sikeres hirdetési felület, az a YouTube. Minden egyes videó alatt megtalálható a kapcsolódó nyaralás hirdetése, ami nagyon jól célozható és viszonylag egyedien meg tud fogni szélesebb kört is. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy az ilyen típusú utak mögött nagyon erős szervezői csapat van, akik személyesen vannak jelen a különböző platformokon. Onnantól kezdve, hogy valaki megtalál egy szervezőt, minden információt megkap, mindenről értesül, őket könnyen fel lehet keresni különböző kérdésekkel.
G.D.: Olyan speciális korcsoportról beszélünk, akik számára a Facebook és a közösségi oldalak a mindennapok fontos része. Milyen funkciót töltenek be ebben az esetben?
O.T.: Érdemes párhuzamot vonni a fórumok és a Facebook oldal között. Régebben jellemző volt, hogy a weboldalakon fórumok is helyet kaptak, ahol az emberek megoszthatták egymással a gondolataikat. Ennek a szerepét mára a Facebook oldal már teljesen átvette. Azért jó Facebook oldalt használni, mert ott az emberek a saját profiljukkal kommentelnek és nem álnév alatt teszik mindezt. Sokan kérnek fórumot a weboldalra, erre azt szoktuk mondani, hogy ez már nem egy járható út. A Facebook oldallal kapcsolatban érdemes még megemlíteni az alkalmazások adta lehetőségeket. Ami ezt a területet illeti, a játékok nagyjából egy évvel ezelőtt kezdtek el hatástalanok lenni. Most azok a legnépszerűbb alkalmazások, amik arról szólnak, hogy minél több és jobb minőségű információt meg tudjanak kapni az emberek, a lehető legrövidebb idő alatt. Itt olyasmikre kell gondolni, hogy jelentkezni lehet az utakra vagy megnézni a feltöltött videókat. Ehhez kapcsolódhatnak egyszerűbb fajta nyereményjátékok. Emellett jó felület a képek megosztására, mert az emberek be tudják jelölni egymást, mutatva ezzel, hogy ott voltak az adott eseményen. Minden képen megtalálható a logó, amiről mindenki azonnal tudja, melyik táborról van szó. Jó virális hatása van.
G.D.: Ezek szerint a Facebook oldalon lehetőség van jelentkezni az utazásra, ráadásul meg lehet nézni a korábbi években készült képeket és videókat is. Milyen plusz értéke van akkor a weboldalnak?
O.T.: A Facebook oldal csak kiragadott információkat ad, míg a weboldalon teljes képet kaphatnak az érdeklődők. A képek és a videók is rendszerezve vannak. A lényeg, hogy ezek az oldalak hangulatot adnak el. Az első tized másodpercben csak egy nagy foltot látnak a látogatók, ezért fontos, hogy a formák ismerősek legyenek – például a logó –, a színek pedig vidámak és illeszkedjenek az életérzéshez, amit az oldal közvetít. A váltakozó képek, az előző években készült videók mind-mind jól példázzák ezt. A partynyaralásoknál és a síutaknál is a legfontosabb elem a promó videó, illetve magát az eseményt lezáró after videó. Ezek sok esetben annyira jól sikerülnek, hogy több tízezren is megnézik, noha a táborban csak pár ezren voltak. A látogatók csak ezeknek a megtekintése után veszik észre a szöveget, hogy mi lesz, hol lesz és mennyibe kerül. Az információs struktúra szempontjából jó, ha könnyen megtalálják azt, amit keresnek és egyszerűen, azonnal tudnak jelentkezni az utakra.
G.D.: Van olyan felület, amit még jól ki lehetne használni? Miben látjátok a jövőt?
O.T.: A probléma az, hogy a Facebook kivételével nagyon kevés az olyan közösségi médiafelület, amin lehetőség van üzleti profil létrehozására. A Pinteresten, aminek a látogatói legnagyobb részben lányok, ez például már megtörtént. A partynyaralások tekintetében a fiú-lány arány növelésére ez kihasználható lenne, mert gyakori probléma, hogy több fiú jelentkezik, mint lány.
G.D.: Köszönjük! Közeleg a nyár, érdeklődve várjuk az idei nyaralási lehetőségeket!
Gergely Dóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A reklámügynökség feladata: Sokan túlmisztifikálják, de a reklám azért kell, hogy eladja a terméket. Az eladásnövekedést persze számtalan módon...
További információk