2013-ban már másodszorra került megrendezésre Magyarországon a Macaron nap. A világ több országában, főként Franciaországban március 20-án ünneplik a színes, falatnyi édességeket. Idén, hazánkban az Akvárium Klub-ban kóstolgathattuk kedvünkre egy egész délutánon át!
Nah de mi is az a macaron? A macaron eredetileg olasz sütemény, mégis Franciaország az etalon a különleges desszert elkészítésében. Különleges, mert leginkább a habcsókhoz hasonlít, de mégsem az.
A körülbelül 3 cm átmérőjű korongok főként mandulalisztből és pihentetett tojásfehérjéből készülnek, köztük a töltelék lehet csokoládéból, lekvárból vagy főzött krémekből. Szilárd külső, puha belső, mennyei krém és rengeteg szín – ez a macaron. Ezek a kis színes falatnyi édességek mára egy egész mániává nőtték ki magukat.
Egyre több és több cukrászdában találkozhatunk velük (hol kisebb, hol nagyobb sikerrel veselkednek neki a macaronok készítésének…), főzőtanfolyamok szerveződtek a desszert köré, számos blogbejegyzésbe ütközhetünk a neten, ahol háziasszonyok számolnak be a sikeres és kevésbé sikeres próbálkozásaikból, de vehetünk már macaron nyakláncot, gyűrűt, szappant, párnát, tányért, bögrét és még hosszasan sorolhatnánk…
A Macaron Nap is az őrület része. 2012-ben az első Macaron Napon nem várt tömeg fogadott minket. Már a nyitás előtt tekergett a sor, néhány óra alatt a nézelődök, mint a sáskahad pusztították le a kiállítók standjait. 2013-ban a szervező (Boros Regina) még nagyobbat álmodott. A rendezvénynek ezúttal az Akvárium Klub adott otthont, a médiafelhajtásról pedig Geszti Péter reklámügynöksége, az OKEGO gondoskodott. Nemcsoda, hogy már március elejétől kezdve a csapból is az 1 délutános rendezvény folyt… Nah de joggal?
A rendezvény ismét nagy tömegeket vonzott. A kiállítók előtt tekeregtek a sorok – barátnők, párok, anyukák és gyerekek, kicsik és idősek – kortól és nemtől függetlenül ismét macaronra vágytak. Hogy mi változott 2012-höz képest? A kiállítók hozzáállása. Ameddig tavaly legfeljebb különleges állványokon ücsörögtek a falatnyi desszertek, addig 2013-ra egész kis macaron világok alakultak ki egy-egy cukrászdánál. Macaron fal, macaron füzér, macaronoccal díszített barka. A látogatók, azaz a látogatók ízlése is változott. Az „egyszerű” gyümölcsös, csokis édességek már nem elegek. Minél különlegesebb, annál jobb. Legyen a macaron szögletes, vagy két színű, vagy cukorba forgatott, „torta ízű”, esetleg nyalóka formájú, de a minimum, hogy valamilyen különleges alapanyagból készüljön.
A hely nagyobb, tágasabb volt, a kiállítók felkészültebbek voltak, a látogatók érdeklődőbbek voltak, mint tavaly, a szervezőknek viszont még így is fekete pont jár – nem kommunikálták egyértelműen azt, hogy csak jegyekkel lehet vásárolni és, hogy hol lehet azokat megvenni…
És hogy mi a cikk és a rendezvény tanulsága?
Valaki macaron rajongó lett, valaki egyszerűen csak kíváncsi lett erre a különleges desszertre, de egy biztos… A macaron mára divattá nőtte ki magát! Macaront enni menő, macaron fesztiválon részt venni trendi.
Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A ::progressive:: egy nemzetközileg is elismert, díjnyertes, okos, hazai reklámügynökség
MIBEN VAGYUNK JÓK?...
További információk