Nekünk "A Balaton a Riviéra". Ismerős a dal? Mi így is érezzük, de vajon hogyan látja a Balatont a Magyar Turizmus Zrt.?
Vízpart családosoknak? Buli hely fiataloknak? Egészségturisztikai központ? Kulturális központ? A válasz meglepő: ez mind és évről évre más és más...
Balatonimádóként nem bírtam ki, hogy ne járjak utána milyen óriásplakátokat, hirdetéseket láthattunk az elmúlt években a Balatonról. Kezdjük a Balaton7 kezdeményezéssel...
A Balaton7 program 2009-ben indult. Célja, hogy megnyújtsa a balatoni szezont és az előszezonba is minél több turista érkezzen a magyar tenger partjára. Ennek érdekében a kampány ideje alatt (ami minden évben 10 nap és nem 7...- lehet ezért szültetett meg a "több mint egy hét" szlogen) rengeteg kedvezményt vehetnek igénybe a szemfüles belföldi turisták. Maga a kezdeményezés dicséretes, mivel sok klassz programot ki lehet próbálni jóval olcsóbban, mint a főszezonban: bakancsos túrák, borkóstoló, sétahajózás, koncertek, lovas programok - szóval sok jó program. Az akcióhoz szálláshelyek és vendéglők is csatlakoznak, kedvezményeket kínálva ebben az időszakban a látogatóknak, ezzel is növelve a belföldi turisták számát.
Nézzük a kampány bemutatkozó plakátjait 2009-ből.
A plakátok illeszkedtek az Mt. Zrt. által oly kedvelt mesés világhoz. Az egyik plakát bemutatja, hogy milyen programokat lehet igénybe venni és egy képre sűríti a környék összes nevezetességét, míg a másik plakát az aktív családokat szólítja meg (igaz 2009-ben a bicikliút gondolta, a plakáton látható Tihanyban még csak meg sem fogalmazódott).
2010-ben azonban éles váltással a Magyar Turizmus Zrt. elfordult az aktív családoktól és inkább kulturális desztinációként ábrázolta, az inkább szabadidős programokra alkalmas Balatont. A fordulatra nem találtam magyarázatot, valószínűleg a tó sokszínűségét volt hivatott bemutatni...
De nézzük a legfrissebb 2013-as Balaton7 kampányt.
2013 tavaszán az aktív turizmusé lett a főszerep, az "Ébredés" hívószó köré csoportosítva az ajánlatokat - ennek szellemében egy vitorlás kikötőt láthatunk a kedvezményes időszakot hirdető plakáton. Igaz, a kedvezményes programok között találtunk vitorlástúrát is és a Balatonról én is/MI is könnyen a vitorlázásra asszociálunk, de az aktív turizmusról talán már kevésbé mondható ez, tekintve, hogy a vitorlázás az "elit" sportok közé tartozik és viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak, főleg ha csak egy hetet töltenek a Balaton partján.
Foglaljuk össze a Balaton7 kampány tanulságait: a Balaton környékén rengeteg a látnivaló, lehet családosan biciklizni, kulturálisan feltöltődni, és az aktív (főleg vitorlás) turizmusnak is a melegágya.
Ezek után nézzük az elmúlt évek nyári balatoni kampányait (még kuszább lesz, ezt megígérhetem)
2011 (átmenet a Balaton7 és a nyári kampány között)
2011-ben két kampány is szerveződött a Balaton köré. Az ősziről sajnos nem találtam plakátot, de annyit elárulhatok, hogy az egészségturizmus szellemiségében készült, ezért a kampány, a "Balaton - az egészség forrása" címet kapta. Az őszi kampány célcsoportját a 18-35 év közötti fiatal felnőttek alkották. A reklám a Balaton egy újabb arcát mutatta meg nekünk, és mint egészségturisztikai desztinációt ábrázolta.
Ennél sokkal izgalmasabb azonban a 2011-es május-júliusi kampány, a "Tiszta erőből nyár". Az első akciósorozat középpontjába a családi, vízparti üdülés került, ahol a fő célcsoport a családosok (24+) alkották. A kampány igen nagy médiavisszhangot kapott, számos magazinban jelent meg, valamint rádió és TV csatornákon is találkozhattunk vele. A plakát egyértelműen a kisgyerekes családoknak szólt, kissé érzelemvadász, mindenképpen érzelmekre és emlékekre ható.
2012
Ehhez képest 2012-ben elfelejtettük a családokat, a bombát ugró kissrác felnőtt 1 év alatt és bulizni vágyó fiatal felnőtt (nő) lett. A "Partra magyar!" reklámhadjárat 2012 májusában kezdődött és egészen augusztusig tartott. A kampány szintén nagy médiavisszhangot kapott. 3 különböző kreatív is készült: Tisza-tó: a te vized, a te partod, a te kalandod (célcsoport: fiatal férfiak), Velencei-tó: a te vized, a te partod, a te játékod (célcsoport: családok), Balaton: a te vized, a te partod, a te bulid (célcsoport: fiatal nők). Igaz, a korábbi kampányok nem győzték hangsúlyozni a Balaton család barát mivoltát, ehhez képest 2012-ben egy éles vágással inkább a 16-25 éves korosztályhoz szóltak a kommunikációs szakemberek. Strand, strandpapucs, hangfal, lemezjátszó, buli, (anorexiás) lányok - ez a Balaton 2012-ben.
2013
Lássuk idén kik és hogyan nyaralnak a Balaton partján az Mt. Zrt. szerint. "Nem csak vízpart!" a hívószó. A szlogen: "Balatoni pezsgés, indulás előtt segít az itthon.hu". A kampány célcsoportját ismét a fiatalok alkotják (lásd: cipő a képen), a téma ismét a buli, a szórakozás. A Magyra Turizmus Zrt. megfogalmazása szerint: "A kampány nyári szakaszában a „zsongás” felidézésével több, egész évben átélhető élménnyel kapcsolják össze a vízparti turizmust. Az új megcélzott piaci szegmens a fiatal korosztály, így hangsúlyt kapnak a nagy hazai nyári fesztiválok, de kiegészítő elemekként megjelennek a fiatal családokat megszólító, a gyermekek számára is élményt nyújtó rendezvények is. A „Nem csak vízpart!” szlogennel a vízpart fogalmát újraértelmezve a napsütés, szabadság, strand mellé társítják a többi évszakban is utazásra csábító lehetőségeket: a wellness-fürdőzést, túrázást, a koncerteket, kiállításokat, valamint a kulináris élvezeteket. A kampány másik fontos célja, hogy a SZÉP kártya szálláshelyi felhasználását is erősítse a belföldi turizmus élénkítése érdekében."
Igaz számomra a plakátból ez a rengeteg társítás annyira nem feltétlen egyértelmű, de ha az Mt. Zrt. szerint igen, akkor legyen így...
És akkor eljött az összefoglalás ideje. Szegény Balaton, nemhogy évről-évre, szinte évszakról-évszakra más arculatot kap. Mesés kaland családoknak, egészségturisztikai központ, komolyzenei-kulturális központ, aktív turisztikai desztináció vitorlásoknak, nemcsak vízpart fiatal bulizóknak.
És akkor nézzük mi is valójában a Balaton: egy fantasztikus nyaralóhely, ahol a főszerep a vízé. Nemcsak vízpart, mert rengeteg klassz fesztivál és program várja az ideérkezőket, van kiépített bicikliút, sok program gyerekeknek és családoknak, romantikázó fiatal pároknak, van Balaton Sound fesztivál és néhány disco a bulizó fiataloknak, de mégis... Ami itt van az strand, vízibicikli, gumimatrac és víz, víz és víz. Jó lenne, ha a sok kreatív végre meglátná a Balaton igazi arcát és ezt kommunikálná.
Mert nekem/nekünk a Balaton a Riviéra...
Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Az ügynökség elsődleges feladatának tekinti, hogy megbízóink piaci pozícióját folyamatos javítsa és növelje, kreativitásunk,...
További információk