Bizony, hogy járunk! Sőt, már jártunk is a Hosszúlépés csapatával, ráadásul nem is akárhogy. A Design hét keretében, a Hosszúlépés és a We Love Budapest ingyenes sétatúrákat szervezett, többek közt egy Street Food sétát is. MI ott jártunk!
Kezdjük az alapokkal: mi is az a street food? A street food igazából minőségi gyorskaja, ami már a római korban is létezett. El tudjuk vinni az ételt, vagy gyorsan be tudunk ülni egy picike helyre, de ennél sokkal fontosabb, hogy ezek az "éttermek" (vagy épp mozgó büfék) minőségi alapanyagokat használnak és mindig friss ételt készítenek. Lehet olasz tészta, igaz hamburger (nem a McDonald's-es típus), leves, mexikói vagy épp bangladesi konyha - a közös nevező a frissesség és a minőség.
És akkor térjünk vissza a sétához. A Március 15 téren (a római korban...) volt a találkozó pont, innen indult el a kis csapatunk. Korban teljesen szétszóródtunk: a rolleres kislánytól a nyugdíjas hölgyig mindenféle korú emberrel találkoztunk. Voltak, akik többed magukkal jöttek (ahogy MI is), de volt, aki csak egyedül, mégsem érezte magát kínosan vagy feszülten senki. A közös pont a nyitottság és az érdeklődés volt. Sétavezetőnk - Dávid - egy táblagéppel felszerelkezve navigált minket végig a városon.
Első megállónk a legelső McDonald's volt. Itt megnéztünk néhány fotót a korabeli eladókról (susi tréningben) és a korabeli vásárlókról (öltönyben és kiöltözve), illetve egy videót a gyorsétterem alapításáról. Ezt követte a City Grill - és iDoll Orsi felszínre törő emlékei a kolbászokról - illetve egy reklám szpot Flipper Öcsivel.
A gyorséttermek világa után egy átjáró házban kötöttünk ki, ahol csoportvezetőnk Krúdy Gyulától idézett. Hihetetlen hangulata volt a háznak - a város közepén voltunk, mégis az udvarban egy pisszenést sem lehetett hallani. Az irodalmi kitérő után következett a hentesek világa! A Városház utcai "Feketefejes" hentesnél tettünk egy rövid látogatást. Megtudtuk, hogy hentesnél enni nem ciki, sőt(!) kifejezetten menő, hiszen saját baráti körük is van (Hentesnél evők baráti köre). Utána kicsit hosszabb séta következett, cserébe finom falatok vártak minket a 2 Spaghi-nál (Gozsdu udvar). Hamisítatlan olasz ízek (olasz szakácsoktól mi mást is várhatnánk?!), mindig friss tészta (amit akár nyersen is hazavihetünk) és naponta változó kínálat. Péntek a lasagna nap - érdemes megkóstolni!
Újabb séta következett: a Zing hamburgeres teherautója (food truck) és egy mexikói street food étterem érintésével, egy újabb állomáshoz érkeztünk, ahol ismét falatozhattunk, ez volt a Bors GasztroBár. Itt is hallhattunk néhány szót magáról az étteremről, illetve személyesen is megtapasztalhattuk a street food lényegét. Tekergő sor, elviteles pohár, napi kreatív ajánlat, kedves-pörgős emberek és isteni ízek (a kókusz-chilis édesburgonya levest is érdemes megkóstolni!).
Kis meleg levessel a hasunkban ismét felkerekedtünk, egészen a Klauzál téri vásárcsarnokig. Tudtátok, hogy az 1800-as évek végén volt egy olyan törekvés, hogy minden kerületben nyíljon egy vásárcsarnok, ami kiszolgálja az egyre növekvő lakosságot és ennek a szellemében épült meg például a Batthyány téri Vásárcsarnok is?
Ha ezt esetleg tudtátok is, azt biztos, hogy nem, hogy Zámbó Jimmy testvérének, Árpinak a Klauzál téri vásárcsarnokban volt lángos sütője. Majdnem itt is megálltunk egy finom sajtos-tejfölösre, de sajnos Árpi elköltözött Zuglóba kolbászt sütni... Bizony, Árpi nemcsak énekelni tud, hanem a lángos és a hurka-kolbász sütéshez is ért.
Végül, de nem utolsósorban a Bangla Büfé, bangladesi tulajdonosával beszélgethettünk. Lehet, hogy elsőre nem volt sok bizodalmunk a büfé felé (kicsi, eldugott), de a tulajdonos személye azért meggyőzött minket. Eredeti ízek, mindig frissen készülő étel, őszinte weboldal ("Although the location and the interior is not the best it attracts many regular customers all week long." - http://www.banglabufe.com/ ) és kedves kiszolgálás. Aki autentikus bangladesi ízekre vágyik, semmiképp se hagyja ki ezt a helyet!
És akkor összegezzünk! Nemhogy jártunk a Hosszúlépés csapatával, hanem az első randinkon rögtön szerelembe is estünk! Az egy dolog, hogy a gasztronómia egyébként is a szívünk csücske téma, de ez a randi ennél sokkal több volt. Felkészült, kedves, lelkes csoportvezető. Kedves, nyitott, barátságos résztvevők. Megszervezett, kitalált, érezhetően átgondolt program. Rengeteg új információ, érdekesség, befogadható módon tálalva. És a tanulság: "ráérősen sétálva minden új és izgalmas".
Ezek után MI is szeretnénk kérdezni valamit a Hosszúlépés csapatától!
Hosszúlépés. Találkozunk még?
Több infó a Hosszúlépés gasztro és egyéb izgalmas sétáiról weboldalukon.
Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: Grafika és kivitelezés, Online szolgáltatások
Cím: 1028 Budapest, Máriaremetei út 64.
Telefon: + 36 1 631 20 97
Mobil: + 36...
További információk