FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

Budapest a legjobbak között

2013.11.08

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a Condé Nast Traveler felmérése szerint Budapest a világ második legjobb városa. Ennek kapcsán összegyűjtöttük, hogy milyen "elismeréseket" zsebelt be Budapest ebben az évben.

Kezdjük rögtön a legfrissebbel. A Condé Nast Traveler 1,3 millió szavazat alapján állította össze top 25-ös listáját. A 26. olvasói szavazáson a legjobb hotelekre, a legjobb szigetekre és természetesen a legjobb városokra lehetett leadni a voksot. Meglepő, hogy Párizs csupán a 22., míg Barcelona csak a 24. helyet szerezte meg.

Ezzel szemben Budapest, Firenzével holtversenyben második helyezett lett az első San Miguel de Allende (Mexikó) után. Harmadik helyen az osztrák Salzburg áll. Érdekes, hogy a nagy vetélytársunk Bécs, mindössze a 7. helyet tudta megszerezni magának.

Budapestet olyan kedves szavakkal illették az olvasók, mint "klasszikus mestermű", "más az érzése mint a többi városnak", "annyi látnivaló van, nagyszerű az étel és könnyű tájékozódni", "a város mindenkit elbűvöl".



Szintén ezen az olvasói szavazáson, Budapest neve még egyszer feltűnt, mivel a világ 7. legjobb szállodájának a Gresham Palotában található Four Seasons Hotelt szavazták meg.

Szintén nem olyan régen, pontosan júniusban derült napfényre a Lonely Planet legjobb 10 európai desztinációjának listája. 2013-ban a Lonely Planet írói és szerkesztői állították össze a top 10-es listát, figyelembe véve olyan új szempontokat is, mint kávéházi kultúra, történelem és kirándulási/sportolási lehetőségek. A lista összeállítóinak az volt a legfőbb céljuk, hogy új szempontok alapján vizsgálják meg a régi, kedvenc városokat és felhívják az utazók figyelmét a legtrendibb, legmenőbb régi-új, megújult városokra.

Budapest ezen a listán is a 2. helyen végzett! Az írók megfogalmazása szerint, Budapest kezdi "ellopni" Berlin lazaságát, "cool" életérzését, a különleges régi épületekben kialakított, teraszos-nyitott romkocsmáival (név szerint a Szimpla kert is meg van említve). A cikk kiemeli a város retro életérzését, a rengeteg kifőzdével, régi hangulatú kávézójával és fel nem újított épületével. Az írók természetesen megemlítik a városban található termál fürdőket is.

A listán első helyen a portugál Porto & the Douro völgy végzett, míg minket harmadik helyen Észak-Izland követett.

Mér ez a két eredmény is fantasztikus lenne, de idei eredményeink számbavételének még közel sincs vége.

A UCityGuides csapata csak a városi desztinációkra fókuszál. Segítséget ad az utazóknak, hogy hol-mit és kivel érdemes megnézni a világban. 2013-ben ők is készítettek egy top 10-es listát a világ legszebb városairól. Ezen a listán Budapest a 9. helyen végzett. A cikk írói főként Budapest építészetére fókuszálnak, különbséget téve a budai és a pesti oldal között. Az írók megfogalmazása szerint a "régi városrészben" (Pest belvárosa) találhatóak a világ legromantikusabb kis utcái. A UCityGuides toplistájának első három helyén Velence, Párizs és Prága végzett. Firenze ezen a listán, minket egy hellyel megelőzve a 8. helyezett lett.

Márciusban derült fény egy újabb izgalmas listára. A CNN arra vállalkozott, hogy megkeresi Európa 5 legjobb piacát. Ezen a listán Budapest, azaz a Budapesti Vásárcsarnok az első helyet szerezte meg! A cikk írói méltatják a hely szépségét, az árukínálatot és természetesen szót ejtenek az emblematikus magyar ételről, a lángosról is - tejföllel és sajttal ajánlják (és milyen jól teszik). Az írók szerint, ha csak egyetlen dolgot szeretnénk vásárolni, akkor piros paprikát vegyünk, mivel otthon, a konyhánkban, ezzel idézhetjük majd fel leginkább a budapesti emlékeinket. A Top 5-ös listán még spanyol, török, angol és francia piacok kaptak helyet.



Nem szorosan kapcsolódik a cikkünkhöz (mivel MI az idei év eredményeit vettük most górcső alá), de fontosan érezzük megemlíteni, hogy a világ top 100 bárja, szórakozóhelye listáján (ismét a Lonely Planet felmérése), szintén dobogósak vagyunk, hiszen az első helyen az A38 hajó, míg a harmadik helyen a Szimpla kert végzett.

És vajon miért is olyan jó Budapest? Miért szavaznak Budapestre világszerte a turisták?
A The Guardians 2013 februárjában, az olvasók véleménye alapján összeszedte a legjobb dolgokat Budapesten:

1, Gyermekvasút
2, Romkocsmák
3, Medve Otthon
4, Magyar Szecesszió Háza
5, Centrál Kávéház
6, Vasarely Múzeum
7, Liszt Ferenc tér - Menza étterem

Cikkünkből lehet, hogy kimaradt valami, nem állítjuk, hogy ez a teljes " eredmény lista" lenne, MI azonban ezeket az elismeréseket szerettük volna, most bemutatni Nektek.

És végül, de nem utolsó sorban következzen egy kisfilm, ami bemutatja mindazt, amiről írtunk. A Toni&Guy Fashion Week alkalmából készült film, ami bemutatja mindazt, amiért MI szeretjük és, amiért a turisták szeretik Budapestet: Vásárcsarnok, kávézók, étel, ital, divat, éjszakai élet, romkocsmák.

Budapest, csodás lettél!

 

Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)

 

 


 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Molnár és Faragó Bt.

A Molnár és Faragó Bt. több mint 10 éve foglalkozik nyomdaipari szolgáltatásokkal, vállalkozásunk pedig több mint 15 éves múltra tekint vissza....
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis