Bálint nap a romantika, a szerelem, a giccs ünnepe - azaz igazi kereskedelmi ünnep. Mutasd meg párodnak, hogy mennyire szereted, vegyél neki virágot, ajándékot, csokit, ékszert, eljegyzési gyűrűt és az sem árt, ha elviszed egy romantikus vacsira.
Ezen a ponton lép be a vendéglátás is a globális V-day őrületbe. Valentin napján természetes elvárás a romantikázni vágyó párok részéről, hogy különleges fogásokat és meghitt hangulatot várnak, így az éttermeknek, cukrászdáknak nem kis felkészülést igényel ez a szerelmetes roham.
Mai cikkünkben megvizsgáljuk, hogy az egyes éttermek hogyan kommunikálják Valentin napi ajánlatukat. Fontos! Az egyes vendéglátóhelyek ajánlatait, csak marketingkommunikációs szempontból vizsgáljuk meg (bíráljuk...) az ajánlat tartalmára nem térünk ki.
Először vizsgáljuk meg a Valentin napi vacsorahelyszín választási élethelyzetet. Jellemzően a férfiak viszik el hölgy (nem feltétlen...) párjukat vacsorázni. Ha nagyon tudományosan akarjuk megközelíteni ezt a döntési helyzetet, akkor nézzük Maslow szükségletpiramisát. Valentin napján alapvetően a szociális és az elismerés iránti szükségletet szeretnénk kielégíteni. Egyrészt szeretnénk szeretve lenni, szeretnénk kimutatni párunknak, hogy mennyire szeretjük. Másrészt szeretnénk, ha a külvilág is látná, hogy mennyire szerelmesek, mennyire figyelmesek, romantikusak vagyunk. Nemhiába, a Facebook "check-in"-ek száma valószínűleg az egekben lesz...
Ennek fényében milyen ajánlatokra vágyunk? Az ajánlat legyen szerelmetes, romantikus, érzelmekre ható és mindemellett trendi. Így az éttermek jellemzően három dolgot tehetnek:
1, Az ajánlat kommunikációs anyagaiban (szórólap, FB ajánlat, weboldal) bemutatja, hogy milyen hangulatot kapnak majd a vendégeik. Véleményünk szerint ez a legjobb út, amit egy vendéglátóhely választhat, hiszen "hozott anyagból" mindig könnyebb dolgozni. Törzsvendégeikben kellemes érzést vált ki, míg az esetleges vacillálókat is jobban meggyőzi, hogy mi várja majd őket és párjukat az év legszerelmesebb napján.
Tökéletes példa erre a kommunikációra a Gerbeaud Cukrászda. Gyertyafény, rózsaszín, gyöngyök - egyszerre romantikus, de mindenképpen villantós és trendi.
2, Az ajánlat nem tér el az étterem megszokott arculatától, csak az ünnepre való tekintettel kicsit giccsesebb, kicsit "pirosabb" lesz. Sok étterem inkább ezt az utat választja, mint a hangulatképeket, ami ugyan lehet, hogy kevésbé hatásos viszont mindenképpen jobban illik az összképhez. Erre is mutatunk példát.
Az ÉS Ámor nyilával utal az ünnepre, míg az Innio borbár a megszokott arculatát pirosította be, illetve "innio-sította" az ünnepet, "valentinnio".
3, A cikkünk végére hagytuk a legelterjedtebb és egyben a legrosszabb kommunikációs formát. Keressünk (jellemzően a Google-ben) valamilyen gicces-romantikus-Valentin képet, cirádás (véletlenül sem az arculatunknak megfelelő) betűkkel írjuk rá az aktuális ajánlatunkat és kész is vagyunk. Nem kapcsolódik a vendéglátóhelyhez? Nem kapcsolódik az arculathoz? Nem számít. A lényeg, hogy gyorsan végeztünk vele és várhatjuk a vendégeket...
Nem mondjuk azt, hogy ezek az ajánlatok nem lehetnek sikeresek. Sőt! Valószínűleg ugyanannyira tömve lesznek ezek a cukrászdák és éttermek, mint azok, amelyek több energiát fordították a kommunikációjukra. Csak míg az utóbbiak új vendégeket is meg tudnak győzni, addig az előbbiekbe vagy a vendéglátóhely neve, hírneve miatt térnek majd be a vendégek vagy a törzsvendégek ünneplik majd ott a nagy napot.
Nézzük is a példákat.
Panoráma Étterem Citadella - a magát "legszebb randi helyszínként" aposztrofált étterem
Rózsa, eper, csokoládé, giccses idézet, ingyenes parkolás és mehet is Facebookra. Sokat látunk az étteremből, a kilátásból és a helyszínből nem igaz?
Európa cukrászda
Klasszikus randevú helyszín. Tradicionális, hangulatos, meghitt - akárcsak a kommunikációjuk, ugye? Piros háttér, nem a Cukiban készült torta (de legalább torta...), tűzpiros háttér. Giccs faktor ON, akárcsak a gagyi faktor...
Prime étterem
Hogyan ússza meg a marketinges (vagy a marketingért is felelős kolléga) a legegyszerűbben ezt az egész felhajtást? Keressünk egy szíves hátteret (az sem baj, ha torz), hozzá egy cirádás tipót (az sem baj, ha olvashatatlan a háttéren), írjunk bele hívószavakat (gyertyafény, romantika, pezsgő, Bazilika) és tadááám kész is az ajánlat.
Symbol
Téli Budapesten mire vágyhat a szerelmes pár? Tengerpartra és esernyőre... Igaz a 3. kerületben az esernyőt ugyan megkaphatjuk, a tengerpartot viszont semmiképp sem, cserébe a menü sem olvasható. Szintén egy promó anyag, amivel nem tudunk azonosulni.
Cikkünkben több volt a rossz példa, de ez sajnos nem véletlen. Magyarországon jelenleg sokkal több az elrettentő gyakorlat, mint a követendő, kiemelendő.
Ettől függetlenül Nagyon Boldog Valentin napot és természetesen fantasztikus, romantikus, gyertyafényes, meghitt, összebújós, egymást etetős ünneplést kívánunk Nektek.
Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Art of Print tevékenységének alapját képezi a digitális nyomdatechnológia alkalmazásával történő kültéri és beltéri reklámyanyagok...
További információk