FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

A sushi az új trend

2014.05.19

Az online ételrendelés specialistája, a foodpanda startup vállalkozás 2012-ben indult útjára Szingapúrból, ma már a világ 43 országában jelen van, köztük Magyarországon.

Startup világ – Rocket Internet

A foodpandát a Rocket Internet, a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb online startup inkubátora hozta létre. A Rocket Internet 2004-es indulása óta több mint 100, gyors ütemben növekvő online vállalkozást indított el a világ több mint 50 piacán. Jelenleg 60-nál is több startuppal, 17 000 alkalmazottal 35 nemzetközi irodája üzemel 5 kontinensen. A Rocket Internet sikeres vállalkozása többek között például a Zalando, Németország-Ausztria egyik legnagyobb webáruháza.

Foodpanda worldwide

A legnagyobb földrajzi kiterjedésű globális ételrendelő szolgáltatás először Szingapúrban volt elérhető 2012-ben, viszont ma már a világ 43 országában jelen van. 2013-ban 20 majd 8 milliós, 2014 februárjában pedig szintén egy 20 millió dolláros tőkeinjekciót kapott befektetői csoportoktól.

A foodpanda ma már a feltörekvő piacok vezető online rendelésközvetítő platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a marketingmunkára. Online marketing tevékenységét és IT fejlesztését 80 fős berlini marketingcsapat és 120 fős berlini IT csapat is segíti.  A partneréttermek globálisan átlagban körülbelül 25%-os rendelésszám növekedést tapasztalnak a foodpandán keresztül beérkező addicionális rendelések által.

Foodpanda Magyarországon

A Szingapúrból elstartoló sikersztori 2012 végén a közép-kelet európai régióban folytatódott. Magyarországon először Budapesten volt elérhető a foodpanda 2013 márciusában, majd folyamatosan több vidéki városban is. Ma már több mint 30 magyarországi településen élhetünk a szolgáltatás nyújtotta előnyökkel, többek között Debrecenben, Pécsett, Miskolcon, Szegeden, Nyíregyházán, Kecskeméten, Székesfehérvárott és Győrben is.
A rendelések száma dinamikusan növekszik, ahogy a partneréttermek száma is, mely 2014 májusában elérte a 400-at. Az online rendelésközvetítő platformnak mára már minden szegmensben vannak partneréttermei, a kisebb éttermektől kezdve a nagyobb étterem-hálózatokig.

Mobilon keresztül ebédet – mobil applikáció

A rendelések harmada már most mobil eszközről érkezik, ez az arány ráadásul folyamatosan növekszik, éppen ezért a foodpanda nagy hangsúlyt fektet a mobilapplikáció-fejlesztésre. Ez a trend a partneréttermek forgalmát is növeli, hiszen az online vásárlók egyébként is magasabb átlagos kosármérettel rendelkeznek, mint a hagyományosan telefonon, vagy személyesen rendelők.  A foodpanda mobil applikációja globális, ami annyit jelent, hogy bárhol is vagyunk a 43 foodpanda ország közül, helyzetünk meghatározása után könnyedén és gyorsan rendelhetünk ételt az alkalmazáson keresztül. (Android, iOS, Windows Phone applikáció is elérhető)

Ételrendelési szokások – foodpanda kutatás alapján

A foodpanda a közelmúltban közel 500 fős, nem reprezentatív felmérést készített a hazai ételrendelési szokásokról. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok leggyakrabban kényelmi okokból és időspórolás miatt rendelnek ételt. Rendeléseiket nagy részt az esti órákban és ebédidőben szeretik leadni, délután csupán a megkérdezettek egynegyede él ezzel a lehetőséggel. Az esetek kétharmadában nem egymagunknak rendelünk ételt, és gyakran baráti összejövetelek alkalmával választják ezt a megoldást.

Nem meglepő, hogy az ételrendelés leginkább a nagyvárosokban, különösképp Budapesten jellemző, a legtöbben havonta egy-két alkalommal rendelnek, leginkább otthonra és munkahelyükre.

Magyar foodpanda érdekességek – rendelési adatok alapján

  • Az ételrendelések majdnem felét a pizza teszi ki.
  • A magyar TOP3, azaz a legkedveltebb, legtöbbször házhoz szállítatott étel napjainkban a pizza, a hamburger, és az egyre népszerűbb sushi. 2013 végén a harmadik legnépszerűbb házhoz szállított étel a rántott hús volt.
  • A rendelések 80%-a Budapestről érkezik, Debrecen és Pécs a legnagyobb forgalmú vidéki városok, már ami az étel házhozszállítást illeti.
  • A vidéki nagyvárosok egyértelműen a pizzát részesítik előnyben, Pécsett figyelhető meg egy kis változás: egyre magasabb a gyros rendelések száma.
  • A legnagyobb értékű rendelési kosár 69.175 Ft volt. Egy Budapesten, a második kerületben található japán étteremből történt ez a rendelés.
  • Az átlagos rendelési kosárméret 2300 forint, az átlagos tételmennyiség pedig 1.9.
  • 280 napos periódust tekintve a leghűségesebb foodpanda-ételrendelő 142-szer rendelt házhoz.

A Foodpandáról:

A világ 43 országában van jelen az online ételrendelés szakértője, a foodpanda és partnercége, a hellofood. A foodpanda és a hellofood nyújtotta online szolgáltatásnak köszönhetően színes, sokoldalú ételkínálat tárul a fogyasztók elé online felületen keresztül, vagy a napjainkban egyre népszerűbb mobiltelefonos applikáció segítségével rendelhetik meg ételeiket a felhasználók. A foodpanda és a hellofood ételrendelő szolgáltatása az alábbi országokban érhető el: India, Thaiföld, Indonézia, Pakisztán, Szingapúr, Malajzia, Vietnám, Tajvan, Banglades, Azerbajdzsán, Kazahsztán, Kambodzsa, Oroszország, Lengyelország, Ukrajna, Magyarország, Románia, Csehország, Szlovákia, Bulgária, Horvátország, Grúzia, Szerbia, Brazília, Mexikó, Argentína, Chile, Kolumbia, Peru, Szaúd-Arábia, Jordánia, Libanon, Katar, Nigéria, Marokkó, Kenya, Ghána, Szenegál, Elefántcsontpart, Ruanda, Tanzánia, Uganda és Algéria. http://www.foodpanda.com/

 

Szk
(reklámipar)

 
Címkék: márka, online, reklám, trend
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

04

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Art-is Kreatív Ügynökség

Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis