Egy friss brit felmérés szerint a mobiltelefon tulajdonosok kétharmada érzi magát rosszul, ha elfelejti magával vinni mobilkészülékét.
A szakértők szerint a nomofóbia jelensége mindkét nemre, de inkább a nőkre jellemző.
A nomofóbia, azaz az angol "no-mobile-phone phobia" rövidítésének fogalmát 2008-ban alkották meg, és azt a kellemetlen hiányérzetet írja le, amelyet akkor érzünk, ha mobil telefonkészülékünk nincs velünk, és így az azonnali kapcsolatteremtés szempontjából elérhetetlenek vagyunk. A telefon nélküliségtől való félelem egy friss brit felmérés szerint ijesztő mértékben terjed.
A SecurEnvoy által ezer válaszadó bevonásával készült vizsgálat szerint a mobiltulajdonosok 66 százaléka érzi magát rosszul, ha nincs nála a telefonja.
A kutatás eredményei szerint a nők azok, akik az otthon felejtett készülékek miatt rosszabbul érzik magukat. Míg ők 70, a férfiak 61 százaléka szenved a nomofóbia állapotától. A különbség oka ugyanakkor a felmérés szerint az, hogy a férfiak nagyobb arányban rendelkeznek kettő készülékkel is, így esetükben kisebb a valószínűsége annak, hogy mindkét mobiljukat elfelejtik vagy elhagyják, és így elérhetetlenekké válnak.
A korcsoportokat tekintve a legfiatalabbak körében a legnagyobb a nomofóbiások aránya. A 18-24 év közötti korosztály 77, a 25-34 évesek 68 százaléka érzi kellemetlennek, ha nincs vele a telefonja. A két korcsoporton túl az 55 év felettiek érzik leginkább zavarónak a készülék hiányát.
A nomofóbia kérdését először 2008-ban mérték, akkor a válaszadók 53 százaléka panaszkodott hiányérzetre, ami azt jelenti, hogy az elmúlt négy évben a mobilkészülékhez társított szükségérzet tovább erősödött, és ezzel együtt nőtt azok aránya, akik bizonytalannak érzik magukat nélküle.
(ELTE TÁTK, BrandTrend)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Allison Advertising Kreatív Ügynökség
Cím: 1025 Budapest, Mandula utca 32.
Dobák Attila vezető ügyfélkapcsolati igazgató
Telefon:...
További információk