Márkaismertség, lojalitás, márkatudatosság. Ez csak három olyan dolog, ami alapvetően határozza meg a már meglévő, vagy esetleg csak fejünkben létező cégünk sikerét.
Mi ebben a három jelzőben a közös? Mindegyik, kivétel nélkül befolyásolható egy egyszerű – és itt jön a kulcsszó – ingyenes eszközzel, a bloggal.
Sokan írnak internetes naplót. Van, amelyiket csak a szűk ismeretségi köre olvassa az illetőnek, néhányat egészen elképesztően sok ember csap fel naponta. Marketing szempontból is nagyon jól felhasználható ez az eszköz. Ahogy mondtam, ingyenes, könnyű a látogatottságot növelni, és ha sikerül bekerülni valamelyik gyűjtőoldalra, akkor már csak rajtunk múlik, mit hozunk ki belőle.
Nem árt azonban, ha pontosan ismerjük, hogy kik is olvasnak minket. Ha nem tudjuk, kinek is írunk, akkor nehéz mögé állítani egy hatásos víruskampányt. Azért használunk gerilla módszereket, mert nem akarunk érte fizetni, gondolkodjunk egy olcsó megoldásban. Nem árt, ha van egy gerince az egésznek, amire fel tudjuk fűzni a napi megjelenéseket, a nagy tanítómesterek azt tanácsolják, legyen egy tervünk legalább 30 napra előre. Ez persze alapvetően attól függ, hogy milyen jellegű a portálunk. De mi most nem egy hír blogot építünk fel képzeletben, az egyszerűség és a környezet miatt maradjunk egy kis cég olcsó marketingjénél.
Meg kell határoznunk azt, hogy mit szeretnénk elérni blogunkkal. Kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal? Kikerülni a reklámzajt, vagy gerilla módon az élre törni? Tisztázzuk le magunkban mindenképp. Ha tudjuk mi a célunk, akkor tudni fogjuk azt is, hogyan osszuk be erőforrásainkat is. Nagyon sok bloggernek az a legfőbb problémája, hogy ütős téma címeket alkosson. Ez egyébként a legnehezebb része a dolognak, fenntartani az érdeklődést. Hiszen hiába hozzuk oda az embereket, ha ott nem találnak haszonnal forgatható anyagot. Ezért mindig, ha a szakmai dolgokkal kerülünk kapcsolatba, legyen az bármelyik is, gondolkodjunk téma címekben. Ami elviheti a hátán az oldalt egy napra, egy délutánra vagy egy órára. Vérmérséklettől függően.
Szűrjük meg a tartalmat mindenképpen. Ha nem állítunk fel egy sztenderdet az oldalon, hamar megtelik olyan anyaggal, ami csak rontja a kontextust. Válogassuk meg, kivel akarunk dolgozni - jelen esetben írni róla - hiszen az emberek az alapján ítélnek meg majd minket, akikkel együtt látnak, vagy akik megjelennek blogunkban.
Ne essünk abba a hibába, hogy túl sok szakzsargont használunk. Ezektől jobb távol tartani magunkat, mielőtt elvesztünk néhány potenciális vásárlót, akik nem értik meg az összes idegen szót, emiatt kedvetlenek lesznek.
Van egy amerikai mondás, ami már-már közhelyes marketing duma, de ettől függetlenül még működik. "Az emberek imádnak vásárolni, de utálják, ha el akarsz adni nekik valamit. " Ezt tartsuk szem előtt akkor is, amikor blogolunk. Ne akarjuk arra használni a netes naplónkat, hogy vásárlóerőt generáljunk. Vagy, legalább ne direkt módon.
Stílusunk lehetőség szerint legyen természetes, egyes szám első vagy inkább többes szám első személyhez ragaszkodjunk. De mindig tartsuk szem előtt a szakmai felkészültséget. Csak azért, mert ez egy blog és nem egy vezércikk a legolvasottabb napilapban, attól még kommunikációnk, s ezzel együtt imázsunk része.
Végül néhány jótanács, a trendek mentén haladva. 2012 marketing trendje az 'engagement', azaz a fogyasztói bevonás. Kérjük meg tehát olvasóinkat valamire, bátorítsuk őket hozzászólásokra. Hagyjanak kommenteket az oldalon, adják hozzá Facebook profilukhoz. Ezt szándékosan nem is mondtam eddig. Talán, mert annyira magától értetődő, hogy kihasználjuk azt, ami ingyenes, és ott van az orrunk előtt.
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Molnár és Faragó Bt. több mint 10 éve foglalkozik nyomdaipari szolgáltatásokkal, vállalkozásunk pedig több mint 15 éves múltra tekint vissza....
További információk