FaceBook blog.hu

Marketing - Kutatás

Blog workshop kezdőknek

2012.06.05

Márkaismertség, lojalitás, márkatudatosság. Ez csak három olyan dolog, ami alapvetően határozza meg a már meglévő, vagy esetleg csak fejünkben létező cégünk sikerét.

Mi ebben a három jelzőben a közös? Mindegyik, kivétel nélkül befolyásolható egy egyszerű – és itt jön a kulcsszó – ingyenes eszközzel, a bloggal.

Sokan írnak internetes naplót. Van, amelyiket csak a szűk ismeretségi köre olvassa az illetőnek, néhányat egészen elképesztően sok ember csap fel naponta. Marketing szempontból is nagyon jól felhasználható ez az eszköz. Ahogy mondtam, ingyenes, könnyű a látogatottságot növelni, és ha sikerül bekerülni valamelyik gyűjtőoldalra, akkor már csak rajtunk múlik, mit hozunk ki belőle.

Nem árt azonban, ha pontosan ismerjük, hogy kik is olvasnak minket. Ha nem tudjuk, kinek is írunk, akkor nehéz mögé állítani egy hatásos víruskampányt. Azért használunk gerilla módszereket, mert nem akarunk érte fizetni, gondolkodjunk egy olcsó megoldásban. Nem árt, ha van egy gerince az egésznek, amire fel tudjuk fűzni a napi megjelenéseket, a nagy tanítómesterek azt tanácsolják, legyen egy tervünk legalább 30 napra előre. Ez persze alapvetően attól függ, hogy milyen jellegű a portálunk. De mi most nem egy hír blogot építünk fel képzeletben, az egyszerűség és a környezet miatt maradjunk egy kis cég olcsó marketingjénél.



Meg kell határoznunk azt, hogy mit szeretnénk elérni blogunkkal. Kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal? Kikerülni a reklámzajt, vagy gerilla módon az élre törni? Tisztázzuk le magunkban mindenképp. Ha tudjuk mi a célunk, akkor tudni fogjuk azt is, hogyan osszuk be erőforrásainkat is. Nagyon sok bloggernek az a legfőbb problémája, hogy ütős téma címeket alkosson. Ez egyébként a legnehezebb része a dolognak, fenntartani az érdeklődést. Hiszen hiába hozzuk oda az embereket, ha ott nem találnak haszonnal forgatható anyagot. Ezért mindig, ha a szakmai dolgokkal kerülünk kapcsolatba, legyen az bármelyik is, gondolkodjunk téma címekben. Ami elviheti a hátán az oldalt egy napra, egy délutánra vagy egy órára. Vérmérséklettől függően.



Szűrjük meg a tartalmat mindenképpen. Ha nem állítunk fel egy sztenderdet az oldalon, hamar megtelik olyan anyaggal, ami csak rontja a kontextust. Válogassuk meg, kivel akarunk dolgozni - jelen esetben írni róla - hiszen az emberek az alapján ítélnek meg majd minket, akikkel együtt látnak, vagy akik megjelennek blogunkban.

Ne essünk abba a hibába, hogy túl sok szakzsargont használunk. Ezektől jobb távol tartani magunkat, mielőtt elvesztünk néhány potenciális vásárlót, akik nem értik meg az összes idegen szót, emiatt kedvetlenek lesznek.



Van egy amerikai mondás, ami már-már közhelyes marketing duma, de ettől függetlenül még működik. "Az emberek imádnak vásárolni, de utálják, ha el akarsz adni nekik valamit. " Ezt tartsuk szem előtt akkor is, amikor blogolunk. Ne akarjuk arra használni a netes naplónkat, hogy vásárlóerőt generáljunk. Vagy, legalább ne direkt módon.

Stílusunk lehetőség szerint legyen természetes, egyes szám első vagy inkább többes szám első személyhez ragaszkodjunk. De mindig tartsuk szem előtt a szakmai felkészültséget. Csak azért, mert ez egy blog és nem egy vezércikk a legolvasottabb napilapban, attól még kommunikációnk, s ezzel együtt imázsunk része.

Végül néhány jótanács, a trendek mentén haladva. 2012 marketing trendje az 'engagement', azaz a fogyasztói bevonás. Kérjük meg tehát olvasóinkat valamire, bátorítsuk őket hozzászólásokra. Hagyjanak kommenteket az oldalon, adják hozzá Facebook profilukhoz. Ezt szándékosan nem is mondtam eddig. Talán, mert annyira magától értetődő, hogy kihasználjuk azt, ami ingyenes, és ott van az orrunk előtt.
 

Lukácsi Zsolt
(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Molnár és Faragó Bt.

A Molnár és Faragó Bt. több mint 10 éve foglalkozik nyomdaipari szolgáltatásokkal, vállalkozásunk pedig több mint 15 éves múltra tekint vissza....
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklám reklam reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklamipar reklámipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis