Árspirál, integráció, a piac tisztulása.
Az elmúlt hetekben a telekommunikációs adónak köszönhetően a Call-Centerek a figyelem középpontjába kerültek, ezért a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) Contact Center tagozata fontosnak tartotta, hogy bemutassa a szektor jelenlegi kihívásait és jövőbeni irányait.
A fogyasztók mindig is igényelték a megfelelő ügyfélkapcsolatot, akár a vásárlás előtti döntéshozatal megkönnyítésére, akár vásárlás után a megfelelő vevőgondozásra. Ennek felismerését támasztja alá az elmúlt hetekben megszavazott fogyasztóvédelmi törvény módosítása is, mely szerint a közszolgáltatást végző cégek ügyfélszolgálatainak a hét egy munkanapján 7 és 21 óra között legalább tizenkét órán keresztül folyamatosan nyitva kell tartaniuk, ez az előírás pedig a telefonos ügyfélszolgálatra is vonatkozik.
Az adatbázisok helyzete
Naponta több mint 200 cég alakul és 170 szűnik meg, ezért a cégek telefonszámai állandó változásban vannak.
„Azt tapasztaljuk, hogy a hivatalos tudakozóban szereplő telefonszámok 30 %-án már nem elérhető az adott cég. Ezért kiemelkedően fontos, hogy a Call-Center szolgáltatás megrendelők ellenőrzött, legális és minőségi telefonszámokkal dolgozzanak, aminek köszönhetően az elérésük is sokkal hatékonyabbá válik” – jelezte Keleti József, a Bisnode csoport Country Managere.
A megfelelő adatbázisok használatával a kampányköltségek csökkenése mellett a zaklatások hívások is kiszűrhetők, így a telefonos csatorna hatékonyabb és elfogadottabb lehet. A DIMSZ új Etikai Kódexe hamarosan elérhető lesz, mely több pontban tér ki a Call-Centerek etikus működésére, illetve az adatbázisok használatának szabályozására.
Árképzési gyakorlatok
A Call-Center piac Magyarország gazdaságának és foglalkoztatásának fontos pillérét képezi, hiszen a szolgáltató cégek árbevétele meghaladja a 4 milliárd forintot. Az utóbbi évben három jelenséget tapasztalt a szakma a díjstruktúrák kialakításával kapcsolatban. Néhány megbízó indokolatlan feltételekkel szeretne csak sikerdíjas elszámolással együttműködni, a kiélezett árversenyben árspirál alakult ki. Az elmúlt hónapokban megfigyelhető, hogy az amúgy is hosszú fizetési határidőket sok esetben a kétszeresére változtatják a megrendelői oldalon.
A kizárólag sikerdíj alapú megbízás gyakorlatilag a megbízó üzleti kockázatainak átruházása, mely veszélyezteti a szolgáltató vállalkozást, annak ellenére, hogy feladatát elvégezte és költségei túlnyomó részt állandók. A kockázat pedig abból adódik, hogy a szolgáltató árbevétele olyan tényezőktől is függ, amire nincs ráhatása, pl. a termék vagy szolgáltatás piacképessége.
A jó minőségű és szakszerű szolgáltatáshoz professzionális és fenntartható háttérre van szükség, ami feltételez egy minimum árszínvonalat. Némely szolgáltatók az új ügyfélszerzés érdekében, rövid távú stratégiát követve sorozatosan az árszínvonal alatt vállal megbízást, ami árspirálhoz vezet.
„Vannak olyan piaci szereplők a szolgáltatói oldalon, amelyek erősítik az árspirált, azonban úgy gondoljuk, hogy ezek a cégek előbb-utóbb nem finanszírozhatók és tisztulni fog a piac. Egy fejlett piacon a sikerdíj gyakorlatilag ismeretlen, az elszámolás alapja leginkább a ledolgozott óra vagy perc. Sok esetben gond van a munkavállalók és az alvállalkozók korrekt elszámolásával is” tette hozzá Papp László Dávid, a Comforce Zrt. vezérigazgatója.
Humán-erőforrás
A szakma jellegéből adódóan diákok, családanyák, megváltozott munkaképességű vagy nyugdíjas munkavállalók részére is ideális munkahely a Call-Center, sokan azonban ideiglenes munkaként dolgoznak ügyfélszolgálatoknál. A tagozat szerint azonban a piac tisztulásával, a csatorna megfelelő használatával, így a hatékonyság növekedésével a munkavégzés is hosszú távú, teljes értékű, és kiszámítható lesz a munkaerő „kiégése” nélkül.
A szektorban jellemző az igény az idegennyelvtudásra, ugyanakkor már középfokú végzettséggel is el lehet helyezkedni. Jelenleg főleg a felsőfokú végzettségűek rendelkeznek nyelvtudással, így fontos a középfokú nyelvi képzés, hiszen a szakma komoly felvevő piaca a középfokú végzettséggel rendelkező idegennyelv-tudással rendelkező munkaerőnek.
A Call-Center piac jövője
Kovácsházy Dénes, a Contact Center tagozat elnöke szerint a szektor átalakulás előtt áll, sokkal jobban integrálódhat a vállalatok kommunikációjába és marketing folyamataiba. Mivel az ügyfélmegtartás egyre fontosabb, a cégeknél a Call-Center kulcsfontosságú csatorna lehet. A Call-Center egy kommunikációs folyamat része lesz, illetve az ügyfélkapcsolat/ügyfélszolgálat egyre nagyobb hangsúlyt fog kapni és a hosszú távú stratégia része lesz.
A fenti változással minőségi és értékesebb projektek lesznek a Contact Centerekben, így az árspirál szorítása is oldódik, a munkavállalók is teljes értékű munkaként tekintenek a Call-Centerekre, ennek megfelelően várható, hogy megítélésük is sokat javul. A DIMSZ tagozata szorgalmazza, hogy a vállalatok is használják ki az interaktív ügyfélkapcsolatban rejlő lehetőségeket marketing szempontból is, amelynek egyik alapvető eszköze a jól szervezett telefonos ügyfélszolgálat, pl. egy-egy kampánynak komoly direkt támogatást, és plusz kommunikációs csatornát tud nyújtani ez a megoldás. A piacon már megfigyelhető némi javuló trend, a tagozat ehhez szeretne segítséget nyújtani programjaival.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Valódi, 100%-ban alkoholmentes nyomtatási technológiát vezettünk be, drasztikusan csökkentve ezzel az ózonképződésben szerepet játszó illékony...
További információk