Bárki, aki valaha is látott, hallott, olvasott valamilyen marketing kommunikációval kapcsolatos anyagot, valószínűleg az első mondat, amivel találkozott, az a „Manapság egyre nagyobb a reklámzaj, ezért a hatékony kommunikáció érdekében el kell érnünk, hogy kitűnjünk a tömegből” volt.
Ennek ellenére minden egyes alkalommal, mikor az ember megközelít egy aluljárót, szinte automatikusan a lehető legkisebbre zsugorodik össze, és a kezeit szigorúan zsebre rakva, a „nem köszöm, kössz nem, nem kérek” mondatokat mantrázva próbál a szórólapozók hada között eljutni A-ból B-be. És ekkor még egy szót sem ejtettünk az ügyességi pályán nehezítő elemként jelen lévő, agresszívabb kategóriába tartozó aktivistákról, és adománygyűjtőkről.
De mekkora a hatékonyságuk ezeknek a szórólapoknak? Ezen gondolkodtam minap a Nyugati aluljárót elhagyva, mikor egyébként olyat láttam, mint soha ezelőtt (bár a környéken ez elég sűrűn előfordulhat az ember lányával). Épp fellélegeztem, hogy élve sikerült feljutnom a földfelszínre, mikor az előttem sétáló két Greenapeace aktivista fiatal, a szokásos „Ne haragudj, van 2 perced a környezetvédelemre?” nyitó mondat után, a B2B marketing jegyében, megkörnyékezte azt a hittérítő lányt, akinek a pulóverén - a keresztbe vetett táskája miatt - én a „Jeans for Jesus” feliratot véltem kiolvasni.
Hogy sikerült –e egymást meggyőzniük a nézeteikről, sajnos nem volt időm megvárni, mert miután kidobtam a mellettük lévő szemetesbe az aluljáróban akaratomon kívül kezembe nyomott négy, öt szórólapot, siettem a dolgomra.
Azt hiszem, nem sok ember van a földön, aki egy rövid pillantásnál többet vetne a „csődbe mentünk, utolsó árak! Bőrkabát 1000 Ft” típusú szórólapokra, vagy ezek alapján választana nyelvtanfolyamot és/ vagy ételfutárt. Mi értelme van akkor ezeknek a papírdaraboknak? Nem is szépek, nem is lehet rájuk krumplit pucolni, és még egy poharat sem lehet beléjük csomagolni költözéskor. A mindenféle kreativitást nélkülöző sablon szórólapok, amelyeket ráadásul erőszakkal tukmálnak az emberre.
Az olvasatlanul kukába dobott szórólapok amellett, hogy költséget jelentenek a hirdetőknek, fölösleges papír felhasználást is okoznak, amit ha elkerülnénk, talán néhány aktivistával kevesebb nehezítené a közlekedésünket utunk során. Egy probléma megoldva. Már csak a farmer kérdéssel kapcsolatban kell előrukkolni valamivel.
Leskó Judit
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Molnár és Faragó Bt. több mint 10 éve foglalkozik nyomdaipari szolgáltatásokkal, vállalkozásunk pedig több mint 15 éves múltra tekint vissza....
További információk