A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Tisztelt Vásárló néven fogyasztói programot indít az Origo-val közösen.
A program közvetítő szerepet kíván vállalni a vásárlók, a marketingkommunikációs tevékenységet folytató cégek, és az illetékes hatóságok között azért, hogy a kommunikáció vásárlóbarát formában valósuljon meg. A program egy fogyasztói felméréssel indult, amely egyértelműen rávilágít arra, hogy a vásárlók oldaláról is van igény az alaposabb tájékoztatásra.
A Tisztelt Vásárló Program legfontosabb célkitűzése, hogy a vásárlókban tudatosítsa az őket védő szabályozási rendszer elemeit: a vonatkozó jogszabályokat, a szakma saját plusz vállalásait, önszabályozását. A program egyik fontos küldetése továbbá, hogy a fogyasztók megismerjék a márkák belső működését, a cégek és a fogyasztók között valódi párbeszéd legyen, valamint a reklámüzenetek fogyasztói élményt nyújtsanak a kéretlen megkeresések helyett. Az alapítók, vagyis az Origo és a DIMSZ mellett több cég is segíti a program megvalósulását, köztük a Crane, a Dr. Hatházi Ügyvédi Iroda, a TeleDirect, a Virtual Call Center, a KutatóCentrum és az Ipsos. A Tisztelt Vásárló kezdeményezés szakmai partnerei az Önszabályozó Reklám Testület és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
A Tisztelt Vásárló központi eleme az október elsején induló tiszteltvasarlo.postr.hu blog, amelyen a vásárlók és a kommunikációs szakemberek minden fontos információt megtalálnak: jogszabályokat értelmezünk, lépésről lépésre mutatjuk be az adatvédelemhez és a promóciókhoz kapcsolódó tudnivalókat, a márkák világába adunk betekintést és folyamatosan interjút készítünk a hatósági oldallal, márkák képviselőivel és a fogyasztókkal. Az oldalon az informatív cikkek mellett a látogatók kérdéseiket is beküldhetik, illetve infóvonalon kaphatnak tájékoztatást kérdéses ügyekben. A DIMSZ a program indulásaként megújította Etikai Kódexét, amely a napokban lesz nyilvános a szövetség honlapján, az elkövetkező hetekben pedig több konferencián jelen lesz szakértőivel.
A program egyik elemeként a KutatóCentrum kutatássorozatot indított, melyben a vásárlók reklámüzenetekre vonatkozó, vélt és valós ismereteit kívánja időszakosan felmérni. A napokban készített első kutatásból kiderül, hogy a fogyasztók közel háromnegyede ismeri el, hogy tájékozottsága nem kielégítő, és mindössze minden tizedik vásárló hiszi magát tájékozottnak a témában. Sajnos a válaszokból az is látszik, hogy ez utóbbi csoport is túlbecsüli tudását, mivel válaszaik alapján a valóságban a megkérdezettek mindössze 6%-a bizonyul megfelelően tájékozottnak.
A legnagyobb bizonytalanság az elektronikus reklámüzenetekre vonatkozó ismeretekben érezhető, ahol például a válaszadók 31%-a nem tudja, további 40%-a rosszul tudja, hogy a személyhez nem köthető céges email címre (pl. info@) előzetes hozzájárulás nélkül is bárki küldhet reklámüzenet. Hasonlóan nagy hiányosságok vannak a telefonos és postai megkeresésekre vonatkozó tájékozottságban is; a válaszokból ugyanis kiderül, hogy a lakosság kétharmada nincs tisztában azzal (nem tudja vagy rosszul tudja), hogy bármikor kérheti, hogy egy adott cég többet ne keresse őt telefonon, de szintén 60 százalékuk tudása hiányos, ha a postai címek harmadik félnek történő átadásáról kérdezzük őket. Habár a megkérdezettek csupán 7%-a élt már panasszal az adatkezelő cégnél nem megfelelő adatkezelés miatt, a kutatásból az is kiderül, hogy a fogyasztók többsége nem is tudja, kihez fordulhat ilyen esetekben. A felmérés tehát egyértelműen rávilágít arra, hogy fogyasztói oldalról is van igény az alaposabb tájékoztatásra.
A Tisztelt Vásárló Program jövőbeni tervei között szerepel díj és minősítési rendszer alapítása, illetve termék információkhoz köthető adatbázis létrehozása.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Adanima Consulting Kft fő feladata: kommunikációs ügynökség, különösen média kommunikáció, s médiatervezés
Cégnév: Adanima Consulting...
További információk