FaceBook blog.hu

Marketing - Kutatás

James Bond – Regényhősből reklámfilm szereplő

2012.10.17

Kétségtelen, hogy napjaink egyik legerősebb márkája a James Bond brand. Idén ünnepli megfilmesítésének 50. születésnapját, talán itt az idő, hogy egy kicsit átnyálazzuk, honnan hova jutott el a 007-es ügynök.

Mert bár hajlamosak vagyunk elfelejteni, a nagy hang- és fényhatással, robbanással és persze vodka martinivel operáló filmek láttán, na és persze az eltelt 50 év miatt, de alapvetően mégis csak irodalom az egész. Ian Fleming 1953-ban alkotta meg a karaktert, számos regény és novella örökítette meg a brit kém nem mindennapi kalandjait, tehát majdnem 9 év telt el addigra, hogy a filmipar felismerte a karakterben rejlő lehetőségeket. Innentől pedig már nem kellett sok, hogy megjelenjenek az első fizetett hirdetések, termékelhelyezések.



Ahogy a karakter egyre népszerűbbé vált, egyre több komoly cég ismerte fel a lehetőséget, milyen remek sansz lenne az, ha az emberek az ő termékükkel azonosítanák James Bondot. Bond népszerű, egy bizonyos órát hord csuklóján, egy bizonyos italt iszik, ami a rajongóknál kellemesen csapódhat le. Valószínűleg ezzel indult minden, még valamikor 1962-ben, Sean Connery-vel, és a Dr-No-val. Az, hogy Omega órát hord Daniel Craig a Casino Royalban, inkább presztízskérdés az óra márka szempontjából, semmint potenciális reklámfelület.

Az ital egyébként egy sarkalatos pontja még a dolognak, mert a regényekben elsősorban whisky-t iszik, és nagyon erős dohányos, míg a filmekben a klasszikus vodka martini, rázva, nem keverve dominál, és idővel a cigaretta is eltűnik majd, de erről később.



A filmekben megjelenő termékkategóriák egy része folyamatosan változik a trendekkel, egy része viszont a már fent említett presztízs dolgot csinált az ügyből. Megint mások a hasonló márkakommunikációjuk révén könnyedén illesztik bele a történetet saját arculatukba, remek példa lenne a Heineken is ebben a tekintetben. Ha már a sörnél tartunk, nehezen akarta bevenni a rajongók gyomra azt, hogy a kifinomult brit 007-es sört iszik. Nem illett hozzá, nehezen ment a képzettársítás. Pedig ne felejtsük el, hogy már Timothy Dalton is sörözött, az pedig már jó régen volt. A Heineken fiatalosan elit kommunikációja szinte tökéletesen illik a Bond miliőbe, nem csoda hát, hogy ezt az ide SkyFall-ban is kihasználták. Nem csak termékelhelyezésben mutatkozik meg a sörmárka, hanem konkrét reklámfilmet is forgattak már, ez egyébként a hazai csatornákon is látható.



A cigaretta nagyon mostoha időket él át manapság, nem volt ez mindig így, de ha már eképpen alakult, akkor támogatjuk, rossz szokás, és csendes gyilkos, nincs mit tenni. Persze nem volt ez mindig ilyen egyértelmű, a sokak szerint az évszázad legjobb 10 éve, a 80-as évek például elképzelhetetlen lett volna gomolygó füstfelhő nélkül, a 60-as évek meg pláne( aki néz Mad Men-t, tudja miről beszélek). Csakhogy a dohánytermékekkel kapcsolatban a nemzetközi szabályozások nagyot szigorodtak. Így ami korábban simán működött, értem ez alatt a Lark cigaretta szipákolását, ma már elképzelhetetlen. Legalábbis az a része a dolognak, hogy kedvenc hősünk egy konkrét cigarettát szívna. Őszintén mondva, mivel fiatal gyerekek ezreinek példaképe a 007-es, bár nem elsősorban nekik készül a film, nem is szabadna dohányoznia. De azt hiszem ezekkel már nincs manapság gond, ha csak az adott film korrajzához elengedhetetlen,(The Boardwalk Empire, Magic City)akkor használják.

Ha van olyan része a filmes férfiasságnak, ami a pofonokon, és fegyvereken kívül fontos, az minden bizonnyal az autók. Talán a legalapvetőbb márkát meg sem kell említeni, mindenki egyből asszociál az Aston Martinra, de idővel a forgatókönyvírók is tovább léptek(némi mecénási nyomásra), megjelent a Renault, később a Ford is. Sőt, a Renault-val olyan jó kapcsolatot építettek ki, hogy a francia cég megengedte, hogy ripityára törjék az egyik modelljüket, egy Roger Moore féle moziban. Ez bár kis dolognak tűnik, sok gyártó tiltakozik ellene, hogy autóit darabokban seperjék össze egy forgalmas út padkáján. Vannak azonban olyan megoldások is, amelyek egyfajta mini reklámfilmnek értelmezhetőek. A Ford Mondeo-t vezető Daniel Craig fehér ingjében és napszemüvegében pont ideális leképeződése annak a vásárlónak, amit a Ford gyárában elképzeltek a marketingesek maguknak.



A brandrepublic egyébként készített egy remek kis listát, azokról az elfeledett márkákról, amelyek előfordultak a hosszú évtizedek alatt, aki tehát szeretne, itt guberálhat még hasznos infókat, sok kisebb product placement megoldás maradt ki, amelyek esetleg másnak még érdekesek lehetnek.




És mit tehetünk, mi a filmrajongók, akik néha szakmai szemmel is vizslatják a dolgokat? Várjuk a nagy napot, már kevesebb, mint két hét van hátra a premierig. Ha pedig már kezünkben a kukorica, és a hideg kóla(nevezzenek közhelyesnek, de ebből nem engedek), az önfeledt szórakozás mellett figyelgessünk oda a szakmai fogásokra is, még akkor is, ha csak egy vágókép erejéig villan fel az embléma.

Lukácsi Zsolt
(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

::progressive:: reklámügynökség

A ::progressive:: egy nemzetközileg is elismert, díjnyertes, okos, hazai reklámügynökség MIBEN VAGYUNK JÓK?...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis