FaceBook blog.hu

Marketing - Kutatás

Az indián nevektől a vásárlóerőig

2012.11.05

Régi téma már ez, de most mégis előkerült a legutolsó ReklámKlub kapcsán gerilla és online témában. Ott akkor egyértelműen (?) elutasítottuk az Extreme Silver marketing koncepcióját, de simogassuk a témát még néhány percig.

Adott ugyebár egy felemás gerilla megoldás, amelyről annak idején sokat beszéltünk, nem csak a kommunikációval foglalkozók, hanem mindenki, aki Facebookozik (megj.:A lájk után a következő állomás vajon a „fészbukol” lesz?). Trópusi vírusként terjedt az indián neves alkalmazás, persze ki ne kattintana rá, egy-egy unalmas, esős szerda délutánt emigyen’ feldobva. Jött is utána a hidegzuhany, amikor kiderült, egy ékszer webshop áll a kampány mögött, szépen lehurrogva az egész kócerájt. A vádak nem változtak sem akkor, sem a legutóbbi ReklámKlubban, ahol workshopunk témája szorosan kapcsolódott az alább feszegetett témához. Felépítettek egy hatalmas, milliós bázist a Facebookon, és nem tudtak vele mit kezdeni.

Nehezen ismerhető el valóban a hatékonysága annak, hogy indiánul gömbvillámnak hívnak, akkor veszek is egy karikagyűrűt!? De. Mert mindig van egy de, és itt főként de. Mi lehetett a brief-ben? Az egyszerűség kedvéért hívjuk briefnek azt a néhány gondolatsort, amit célként vizionáltak a cégben. Építsünk egy hatalmas adatbázist? Check. Akikre rá lehet sózni aztán mindenféle remek ajánlatot? Check. Közel egymilló – jelenleg 956.259 – emberből ki kell esnie néhány figurának, aki neten vesz jegygyűrűt. A módszer tehát vitatható, és abszolút irreleváns a cég arculatával, mégis elérték, hogy egy ideig róluk beszélt a netes közönség. Gerilla.


Ennek már jóideje, a szakma szépen rájuk hagyta, csinálják csak. A like szám azonban egy dolog, a beszélnek róla egy másik. Fura, hogy erről nem is esett szó a Klubban, őszintén bevallom, nekem sem jutott eszembe, csak most, hogy azt is átfussam. Csak a miheztartás végett, a beszélnek róla mutató egy összesített szám, mindig egyhetes blokkokat értékelnek. A mutató az alábbi tevékenységekből áll össze: oldal lájkolás, poszt lájkolása, kommentelése, megosztása, rajongói posztok , válasz az eseményekre, felcímkézés fotón vagy éppen oldal ajánlás. Ebben a tekintetben tehát túl kell lépni az adatbázisépítésen, és tudni kell használni azt, be kell vonni az embereket, mert különben csak egy halom dísz lesz a polcon az a milliós tábor.


forrás:Facebook
 

A nagy számok miatt érdemesebb arányokba gondolkodni. Közel 1,000,000 követőből, 109,411-en (2012-11-04-i adat)beszélnek az oldalról, több, mint a tizede. Ha megnézünk néhány népszerű hazai céget, oldalt, bármit, akkor ez összességében is szép teljesítmény. Példának okáért, a Tankcsapda zenekar rajongói bázisából nagyjából a 9,2%-a aktív, míg a Metropol napilapnál ugyenez a szám a mai napon 2,4%. Az Extreme Silver 11,4%-os eredménye tehát szépnek mondható. Az aktivitás növelésére, trendekben gondolkodva, az ’engagement’ növelésére való kísérletek persze vannak az Extreme Silver oldalán is. Sok megosztás, és sajnos rengeteg lényegtelen dolog kerül ki az oldalukra, de ennek egy része szépen húzza be az embereket, teljességgel megszokott, hogy egy-egy ajánlatot 1-2,000 –ren lájkolnak, és osztanak meg akár több százan is. Ez már csak azért is jó mutató, mert néhány konkurens ékszeres oldal hasonló számai meg sem közelítik a fentieket.

Reklámipar workshop előadónkra, Vaszary Ádámra utalnék vissza egy kicsit: "tehát rendben, ez szép, de hol van a pénz?" Igen, a számok valóban hatásosak, de ebből mennyi a potenciális vásárló? És mennyi az unatkozó 40-es anyuka? Mert hatalmas adatbázis ide vagy oda,minden marketing eszköz a pénzről szól, ahhoz pedig át kell mennie az üzenetnek. Ehhez már jóval komplexebb marketing stratégia kellene, és nem utolsó sorban egy teljes munkaidős social media manager az oldalra, mert lenne tennivaló bőven.

Na de mit tanulhatunk mi ebből az egészből? A vírusmarketing hatékonyságát, és azt, hogy önmagában a nagy adatbázis semmire sem jó, ha az nem releváns emberek csoportja. Ne utasítsunk el egy gerilla kampányt pusztán azért, mert puritánnak tűnik, vagy teljességgel használhatatlannak. Mert minden viszonyítás kérdése, és nem tudjuk pontosan, mit akart a cég tulajdonosa. Ugyanis ha csak az volt a briefben, hogy nagy FB rajongótábort akarunk, a többit mi intézzük, akkor kérem az ügynökség megtette a magáét. Most pedig, tessék, intézzétek el a többit…

 

Lukácsi Zsolt
(reklámipar)

 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Deep&Peak Digitális ofszetnyomda

Ha kiadványai elkészítésekor egyaránt fontosak a digitális nyomtatás előnyei: a rugalmasság, a gyorsaság, a kis példányszámú munkák gazdaságos...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. Bank bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis