A globális hirdetési piac eredményei 2011 óta mintegy 3,8 százalékkal nőttek -adta hírül a Magna Global Advertising Forecast. A kutatás szerint a következő évben 3,1 százalékkal fog bővülni a szegmens.
A világ reklámköltése, így idén elérte a 495 milliárd dollárt. Az Egyesült Államok továbbra is a legnagyobb piac, 152.3 milliárd dollárnyi a hirdetési bevétellel, ezt követi Japán 51.2, Kína 38, Németország 25.1 és Brazília 20.5 milliárd dollárral - írja a mandmglobal.com. A Magna Global idén júniusában még 1 százalékkal alacsonyabbra jósolta 2012-es eredményeket, elsősorban a nyugat-európai gazdasági visszaesés hatására.
Nyugat-Európában 2,8 százalékkal csökkentek a reklámbevételek 2012-ben, a nehéz gazdasági körülmények továbbra is rányomják bélyegüket a hirdetési költésekre. Ugyanakkor a régió két legnagyobb piaca - Németország és az Egyesült Királyság - 0,5, illetve 2,2 százalékkal nőtt. Ezek várhatóan csak szerényen fognak növekedni 2013-ban és a régió egészét tekintve 0,1 százalékos csökkenés jósolható.
Az összes dél-európai ország hirdetési piaca csökkenéssel szembesült: különösen Görögország volt érintett -28 százalékkal, míg Spanyolországban, Portugáliában és Franciaországban 2,5 százalékos visszaesést mértek, Olaszországban ugyancsak visszaesés volt. A régióban jövőre 4,3 százalékos lejtmenetet várnak.
A közép-és kelet-európai piacokon Magyarországon, Horvátországban, Romániában, Bulgáriában, Lengyelországban és a Cseh Köztársaságban volt csökkenés, de ezt ellensúlyozta Oroszország 10,4 százalékos növekedése és Törökország 8,4 százalékos bővülése. Összességében a hirdetési bevételek a régióban 5,5 százalékkal nőttek, és várhatóan 7 százalékkal növekedni fognak a következő évben.
Amint a Magna Global év elején várta, a politikai reklámozás és a 2012-es londoni olimpia 4 százalékkal járult hozzá az amerikai hirdetési piac növekedéséhez. Az amerikai választási ciklusban kitermelt közel 3 milliárd dollárnyi járulékos hirdetési bevétel abszolút rekordnak számít - az összeg nagy része helyi TV-állomásokhoz áramlott.
Hirdetési bevételek az ázsiai és csendes-óceáni régióban átlagosan 5,5 százalékkal nőttek 2012-ben. Kína és India piaca 9,2, illetve 2,6 százalékkal lassult, ez az arány pedig 2013-2014 folyamán várhatóan megismétlődik. Japán a vártnál erősebben 4,1 százalékkal növekedett, négy egymást követő évi csökkenés után. 2013-ban az ázsia-csendes-óceáni régió várhatóan 4,8 százalékkal nő.
2012-ben Latin-Amerikában 13 százalékos bővülést produkált, a lassuló gazdasági növekedés és a magas infláció ellenére. Brazília 13 százalékkal, Argentína 22 százalékkal nőtt, miközben Mexikóban mérsékelt volt a növekedés, mindössze 6,4 százalékos. Jövőre, a régió növekedési rátája 11,9 százalék lehet.
A hagyományos média kategóriák körében a televízió volt a legrugalmasabb, 5 százalékos növekedéssel 2012-ben. Azonban, újságok és magazinok hirdetési piaca 4,5, illetve 5,7 százalékkal csökkent. A Radió és az out-of-home piacon 1,6, míg a digitális szegmensben 6,1 százalékos növekedést mértek.
A 2013-as előrejelzés szerint, a hirdetési bevételek 3,1 százalékkal nőnek. A 69 szemlélt piac közül 57-ben növekedés, míg 12-ben csökkenés várható.
A digitális hirdetési bevételek 13,5 százalékkal bővülhetnek a következő évben, a marketing költések várhatóan az online video-és mobil formátumok felé mozdulnak el.
"A tablet minden idők leggyorsabban terjedő eszköze, kevesebb, mint három év alatt, az 50 milliót is elérte a felhasználók száma" mondta Vincent Letang, a Magna Global ügyvezető alelnöke és globális előrejelzési igazgatója. "A marketingesek fokozatosan adoptálják az új marketing és márkaépítési lehetőségeket: a mobilreklám költések már most elérik a 6 milliárd dollárt globálisan, így 6 százalékát teszik ki a digitális- és 1 százalékát a teljes reklámköltéseknek"-tette hozzá Lietang. A Magna Global szerint a szegmens 24 milliárd dollárnyira nő 2017-re és a globális digitális reklámköltések a 14, a teljes hirdetési bevételek 4 százalékát teszik ki.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Art of Print tevékenységének alapját képezi a digitális nyomdatechnológia alkalmazásával történő kültéri és beltéri reklámyanyagok...
További információk