FaceBook blog.hu

Marketing - Kutatás

2012: Közel 4 százalékkal nőttek a globális hirdetési kiadások

2012.12.03

A globális hirdetési piac eredményei 2011 óta mintegy 3,8 százalékkal nőttek -adta hírül a Magna Global Advertising Forecast. A kutatás szerint a következő évben 3,1 százalékkal fog bővülni a szegmens.

A világ reklámköltése, így idén elérte a 495 milliárd dollárt. Az Egyesült Államok továbbra is a legnagyobb piac, 152.3 milliárd dollárnyi a hirdetési bevétellel, ezt követi Japán 51.2, Kína 38, Németország 25.1 és Brazília 20.5 milliárd dollárral - írja a mandmglobal.com. A Magna Global idén júniusában még 1 százalékkal alacsonyabbra jósolta 2012-es eredményeket, elsősorban a nyugat-európai gazdasági visszaesés hatására.

Nyugat-Európában 2,8 százalékkal csökkentek a reklámbevételek 2012-ben, a nehéz gazdasági körülmények továbbra is rányomják bélyegüket a hirdetési költésekre. Ugyanakkor a régió két legnagyobb piaca - Németország és az Egyesült Királyság - 0,5, illetve 2,2 százalékkal nőtt. Ezek várhatóan csak szerényen fognak növekedni 2013-ban és a régió egészét tekintve 0,1 százalékos csökkenés jósolható.

Az összes dél-európai ország hirdetési piaca csökkenéssel szembesült: különösen Görögország volt érintett -28 százalékkal, míg Spanyolországban, Portugáliában és Franciaországban 2,5 százalékos visszaesést mértek, Olaszországban ugyancsak visszaesés volt. A régióban jövőre 4,3 százalékos lejtmenetet várnak.

A közép-és kelet-európai piacokon Magyarországon, Horvátországban, Romániában, Bulgáriában, Lengyelországban és a Cseh Köztársaságban volt csökkenés, de ezt ellensúlyozta Oroszország 10,4 százalékos növekedése és Törökország 8,4 százalékos bővülése. Összességében a hirdetési bevételek a régióban 5,5 százalékkal nőttek, és várhatóan 7 százalékkal növekedni fognak a következő évben.

Amint a Magna Global év elején várta, a politikai reklámozás és a 2012-es londoni olimpia 4 százalékkal járult hozzá az amerikai hirdetési piac növekedéséhez. Az amerikai választási ciklusban kitermelt közel 3 milliárd dollárnyi járulékos hirdetési bevétel abszolút rekordnak számít - az összeg nagy része helyi TV-állomásokhoz áramlott.

Hirdetési bevételek az ázsiai és csendes-óceáni régióban átlagosan 5,5 százalékkal nőttek 2012-ben. Kína és India piaca 9,2, illetve 2,6 százalékkal lassult, ez az arány pedig 2013-2014 folyamán várhatóan megismétlődik. Japán a vártnál erősebben 4,1 százalékkal növekedett, négy egymást követő évi csökkenés után. 2013-ban az ázsia-csendes-óceáni régió várhatóan 4,8 százalékkal nő.

2012-ben Latin-Amerikában 13 százalékos bővülést produkált, a lassuló gazdasági növekedés és a magas infláció ellenére. Brazília 13 százalékkal, Argentína 22 százalékkal nőtt, miközben Mexikóban mérsékelt volt a növekedés, mindössze 6,4 százalékos. Jövőre, a régió növekedési rátája 11,9 százalék lehet.

A hagyományos média kategóriák körében a televízió volt a legrugalmasabb, 5 százalékos növekedéssel 2012-ben. Azonban, újságok és magazinok hirdetési piaca 4,5, illetve 5,7 százalékkal csökkent. A Radió és az out-of-home piacon 1,6, míg a digitális szegmensben 6,1 százalékos növekedést mértek.

A 2013-as előrejelzés szerint, a hirdetési bevételek 3,1 százalékkal nőnek. A 69 szemlélt piac közül 57-ben növekedés, míg 12-ben csökkenés várható.

A digitális hirdetési bevételek 13,5 százalékkal bővülhetnek a következő évben, a marketing költések várhatóan az online video-és mobil formátumok felé mozdulnak el.

"A tablet minden idők leggyorsabban terjedő eszköze, kevesebb, mint három év alatt, az 50 milliót is elérte a felhasználók száma" mondta Vincent Letang, a Magna Global ügyvezető alelnöke és globális előrejelzési igazgatója. "A marketingesek fokozatosan adoptálják az új marketing és márkaépítési lehetőségeket: a mobilreklám költések már most elérik a 6 milliárd dollárt globálisan, így 6 százalékát teszik ki a digitális- és 1 százalékát a teljes reklámköltéseknek"-tette hozzá Lietang. A Magna Global szerint a szegmens 24 milliárd dollárnyira nő 2017-re és a globális digitális reklámköltések a 14, a teljes hirdetési bevételek 4 százalékát teszik ki.

(reklámipar)


hirdetés:

 
Címkék: kutatás, atl, btl, marketing
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

10

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Poszterház

Internetes poszter áruház Cégnév: CCG Fotóstúdió Kft. Cím: 1088 Budapest, Szentkirályi u 49. Telefon: 06 30 952 6947 E-mail:...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis