Trendek, lehetőségek, kihívások és veszélyek. Mire lesz érdemes figyelni 2013-ban?
1 - Felelősség és bizalom
Láthatóvá vált, hogy a közösségi médiafelületek hatalmas befolyásolási képességgel rendelkeznek. A legkisebb hiba is nagy visszhangot kelthet, azonnal lerombolva a márka reputációját és megkérdőjelezve a belé vetett bizalmat. Fontos, hogy a jó hírnév megőrzése érdekében a marketingstratégia rendelkezzen megfelelő tervvel a negatív visszajelzések kezelésére. Emellett lényeges az átlátható, egységes hangnem és stílus, melyet a márka a rajongóival való kapcsolattartásra használ. Sugározza azt, hogy az adott márka olyan, mint egy jó barát: a fogyasztó érdekeit tartja szem előtt, meg lehet benne bízni, megoldást nyújt a problémákra, ráadásul szórakoztató időtöltésre is lehetőséget ad.
2 – Rugalmasság
A folyamatosan változó környezethez azonnal alkalmazkodni kell. Az új felületek és alkalmazások használatának marketingstratégiába való mihamarabbi beépítése egyre fontosabb lesz. Ennek híján a márka lemarad, kommunikációja nem lesz figyelemfelkeltő. Sőt, még unalmasnak is hat, ha az új technológiákat hosszú reakcióidővel alkalmazza.
3 – Pontos targetálás és közösségépítés
A közösségi felületek használói minden eddiginél több információval szolgálnak magukról azáltal, hogy böngésznek és szórakoznak az interneten. Lassan minden felület össze van kötve egymással, a cikkek megoszthatók a közösségi felületeken és így tovább. A nem, a kor, a látogatott oldalak és az érdeklődési kör olyan fontos információk, melyek pontos célzást tesznek lehetővé. A fogyasztókat egyre könnyebb megismerni, ami lehetővé teszi olyan marketingstratégia kialakítását, mely ösztönzi a felhasználókat a márka felkeresésére és közösségéhez való csatlakozásra. Elvégre a felfedezés öröme és az egyedi csoporthoz való tartozás élménye örök.
4 – Tartalom és látvány
Arra már sokan rájöttek, hogy a kommunikáció sikerességének egyik alappillére az informatív és szórakoztató tartalom. Emellett 2012 érdekes fejleménye volt, hogy előretörtek az olyan oldalak és alkalmazások, melyek képmegosztáson alapulnak. Mindazt, amit nehéz szavakba foglalni, például az Instagram és a Pinterest segítségével könnyen meg lehet mutatni. Ezt a márkáknak érdemes kihasználni.
5 – Branded Content
A tartalomgenerálásban az adja a plusz értéket, ha a márka megfelelő helyen és módon tud megjelenni. Olyan tartalmakkal szolgál, melyekben nagy szerepet kap maga a termék, azonban valami pluszt is ad. Az olyan kommunikációé a jövő, mely nem erőltetett, mégis közvetíti azokat az értékeket, melyek a márka számára fontosak. Ami elengedhetetlen, az a tiszta stratégia és a kreatív koncepció.
Gergely Dóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Art of Print tevékenységének alapját képezi a digitális nyomdatechnológia alkalmazásával történő kültéri és beltéri reklámyanyagok...
További információk