Nem kérdés, hogy a keresőprogramot működtető vállalatnak irdatlanul magas az éves jövedelme. De vajon mihez kezdenek ezzel? Szuperszemüvegek, vezető nélküli autók és felvásárolt mobilcégek sorakoznak a Google 2012-es palettáján.
14,42 milliárd dollár nem kevés pénz, főleg, ha egy negyedév bevételéről van szó. Ezt érte el 2012 utolsó hónapjaiban a Google, amelyet legfőképpen a keresőreklám eredményességének köszönhet, ez ugyanis mintegy 20 százalékkal növelte a cég forgalmát. Az éves Google-jövedelem így csaknem 50 milliárd dollárra tehető, amelyet Larry Page, a vezérigazgató igen szerényen kommentált: „Nem olyan rossz teljesítmény ez. Főleg 15 év munka után."
A bőség zavara. Így is kommentálhatnánk a Google tavalyi, a valóságtól elrugaszkodottnak mondható lépéseit, amelyet dollárjai sokaságának bűvöletében követett el. Ilyen például a Google Glass szuperszemüveg, amelynek híre futótűzként terjedt az interneten, ám még máig is kérdéses, komolyan gondolták-e. Az ötlet szerint ezentúl egy fél szemüveglencsével a fejünkön rónánk az utakat, amelyen keresztül folyamatos információáradat lepne el bennünket, természetesen hangvezérlés segítségével. Az eszköz egyelőre még csak kísérleti stádiumban van, ám máris rengeteg pénz fekszik benne.
A Google tehát nem sajnálja a dollárjait az olyan jövőszerű beruházásokra, mint az említett Android szoftverrel felszerelt szemüveg, vagy például a vezető nélküli autó létrehozásának projektje. Ezek mellett még a Google Map igencsak drága fejlesztéseinek is nekiláttak, ugyanis komoly lehetőségeket látnak benne, de a termék eddig csak kifejezetten csekély bevételt volt képes termelni. A kedvezőtlen invesztálások sora itt még cseppet sem ért véget. A cég tavaly felvásárolta a Motorola-t annak reményében, hogy immár mobiltelefonokat is forgalmazó vállalatként még nagyobb növekedést képesek elérni. Ám az átszervezés költségei eddig jócskán felülírják a nyereséget.
Ezek a befektetések elsőre talán indokolatlan pénzszórásnak tűnhetnek, ám könnyen lehetséges, hogy ezek a jövőt és az újabb 50 milliárd dollárt jelenthetik. Emellett nem elhanyagolható az a magyarázat sem, miszerint a cégnek ezek kifejezetten fontos lépések saját imázsának erősítésében, amelyhez erősen kapcsolódik a tudományok és a technika fejlődésének illetve fejlesztésének támogatása. Egy azonban biztos: A Google az elmúlt másfél évtizedben nem mást bizonyított, mint hogy nagyon is jól tudja, mit csinál.
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk