2013 januárjában megjelent félig életrajzi könyve „Think like Zuck” címmel, mely egyrészt Zuckerberg eddigi életpályáját foglalja össze, másrészt szakmai tanácsokat is ad azok számára, akik úgy hiszik, az üzletember sikere gondolkodásában rejlik.
Mark Zuckerberg 28 éves, és a világ egyik legsikeresebb embere. A Facebook alapítója a huszonkilencedik leggazdagabb ember a földön, az általa indított oldalnak pedig nyolc évvel az indulása után már több mint egymilliárd felhasználója van.
A Facebookról mint a legnagyobb közösségi oldalról és mint mindennapjaink egyik meghatározó kísérőjéről számos írás született eddig is (az egyik legtöbbet idézett a „The Facebook Effect”), legyen az szakmai hangvételű vagy olyan, ami populárisabb oldalról közelíti meg a közösségi portált. A „Think like Zuck” abban különbözik ezektől a szövegektől, hogy nem megfejteni akarja a Facebookot, hanem tanácsot adni kezdő és haladó üzletembereknek egyaránt, hogy vállalkozásuk a Facebook példájából kiindulva minél sikeresebb legyen.
Mark Zuckerberg története azért jól eladható, mert emberközeli, azt sugallja, hogy kitartással bármelyikünk lehet sikeres. Egy intelligens fiúról van szó, aki egyetemi évei alatt kidolgozott egy ötletet, melyet később sok szenvedéllyel és akarattal valósított meg, és mára a világ legjövedelmezőbb vállalkozásainak egyikét tudhatja magáénak.
Ekaterina Walter, a könyv szerzője és az Intel médiamenedzsere különös módon tálalja, hogy a Facebook hogyan és miért lett ennyire népszerű, tudniillik a könyvben nem csupán a közösségi oldal pozitívumait emeli ki, de sorra veszi azokat az újításokat, melyek kezdetben a legjobban idegesítették.
Gondolhatunk itt az idővonalra, a hírfolyam folyamatos változásaira vagy akár a chatablak újításaira az évek során. A lényeg azonban a szerző szerint az, hogy a Facebook folyamatosan, újra és újra képes megújulni. A szerző ezek mellett öt fejezetre osztja a könyvet aszerint, hogy Mark Zuckerberget milyen kulcsfontosságú dolgok vezették a sikerhez. Ezekben a részekben Ekaterina Walter egy-egy olyan jegyet emel ki, mellyel úgy gondolja, minden üzletembernek rendelkeznie kell ahhoz, hogy vállalkozása jól működő legyen. Ez az „öt P”, a Passion (Szenvedély), Purpose (Cél), People (Emberek), Product (Termék), Partnership (Társulás).
Az „öt P” lényege, hogy töretlen lelkesedéssel, akarattal és szenvedéllyel viseltessünk vállalkozásunk iránt, a célt pontosan határozzuk meg, és mindig annak érdekében cselekedjünk, a megfelelő embereket válasszuk magunk mellé, merjünk nagyban gondolkodni, de mindig tartsuk szem előtt a határainkat, valamint ne féljünk társulni olyan emberekkel vagy vállalatokkal, akikről úgy gondoljuk, segíthet minket célunk elérésében. Mark Zuckerberg egyik legfontosabb érdemeként a szerző azt emeli ki, hogy bevallotta, hogy még nem vezetett ekkora vállalatot, és hogy neki is tanácsokra van szüksége hozzá, ezért megkérte Sheryl Sandberget, a nála sokkal tapasztaltabb üzletasszonyt, hogy legyen a Facebook ügyvezető igazgatója. Zuckerberg nem akarta egymaga kormányozni az egész céget, hanem társult egy olyan emberrel, akiről úgy érezte, többet tud nála, és ezért segítségére lehet.
A „Think like Zuck” tehát Mark Zuckerberg élettörténetét és szakmai karrierjét mutatja be, hangsúlyozza, hogy a kettő elválaszthatatlan egymástól, felvázolja előttünk a Facebook múltját és jelenét. Megismerteti velünk Zuckerberg gondolatait, sikerének vélt vagy valós titkait, és útmutatóként szolgál mindenki számára, aki úgy szeretne gondolkozni, mint Zuckerberg.
Kazár Olívia
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk