Új sorozatunkban magyar és Magyarországon érdekelt vállalatok arculati elemeit mutatjuk be. Mennyit változott az elmúlt időszakban, honnan indultak, s mivé lettek? Első állomásként a nemrégiben magyar érdekeltségeit megkurtítani készülő energiaital óriást vesszük górcső alá.
Vajon a Red Bull mindig is szárnyakat adott? És mi a helyzet a kék-ezüst dobozzal? Érdekességek a márka arculatáról, régi-új szlogenekkel, képekkel, tényekkel és reklámfilmekkel.
A Red Bull energiaital 1987-ben született meg Ausztriában, új termékkategóriát vezetve be a piacon. Ez a kategória az energiaitaloké volt. Az üdítő ötlete az Ázsia-szerte nagy népszerűségnek örvendő, magyarul „frissítő italnak” nevezett élénkítő hatású italon alapul. Dietrich Mateschitz átvette és átdolgozta az ázsiai (thai) receptet, majd 1987-ben árusítani kezdte. A következő években a Red Bull hatalmas sikereket könyvelhetett el, születésének 10. évfordulóján már 34 országban volt kapható. Mára pedig több, mint 160 országban emelhetjük le a polcokról.
További érdekesség, hogy származásából fakadóan a Red Bull Ázsiában is jelen van, ám teljesen más külsőségek jellemzik. Az ázsiai piacon az angolnál szimpatikusabb thai nyelven, Krating Daeng (vörös bika – tehát lényegében a név ugyanaz) energiaitalt 250 ml-es aranyszínű dobozba töltik, de nem ritka a 0.5 l-es üveg formátumú kiszerelés sem. Az már nyugaton is jól ismert, egymásnak feszülő két vörös bika ezeken is látható, sőt a kék-vörös feliratok is feltűnnek.
A Red Bull születése óta ugyanazt a jól bevált szlogent használja: „A Red Bull szárnyakat ad!” A magyar piacra való betörésének évében, 1992-ben született meg a Red Bull első reklám- vagy rajzfilmje, a Leonardo. Ebben Leonardo da Vinci megfesti a jövő repülő szerkezetét, egy italt, amely majd szárnyakat ad. Kitalálta? Igen, ez a Red Bull.
A Red Bull az elmúlt 20 évben összesen 21 ehhez hasonló reklámfilmet készített. Az utolsó kivételével, a többi megtekinthető a Red Bull hivatalos oldalán.A 2012-es film, pedig itt látható, angol nyelven. A rajzfilmekből egy-két év elteltével mindenki akarva akaratlan megtanulta, a Red Bull bizony szárnyakat ad. Generációk nőttek fel a szlogen dallamának füttyögése mellett. Ezt szem előtt tartva a Red Bull sosem változtatta meg igazán a jól csengő mondatot.
A 2009-es Szuperhős című rajzfilmjükben például, a Red Bullból kifogyott röpképtelen szuperhős nehéz helyzetét ezzel a szlogennel magyarázták: „Nincs Red Bull. Nincsenek szárnyak.”
A szárnyakat ad szlogent a Red Bull olyannyira magáénak vallja, hogy 2008-ban ebből még problémája is származott Lengyelországban. Egy varsói gyermekjótékonysági alapítvány a „Szárnyakat ad a gyerekeknek!” mondattal gyűjtötte az adományokat, amit az energiaitalt forgalmazó vállalat erősen sérelmezett.
A manapság extrém sportokat és sztratoszféra ugrást szponzoráló cég nemzetközi kommunikációjában előszeretettel használja a „Szárnyakat ad az embereknek és ötleteknek!” változatot is.
A világmárka, akinek a kólaárusítás túlzottan nem jött be, most egy újabb ötlettel állt elő. Új ízek, új dobozok, újabb sikerek? A Red Bull Special Edition, avagy a Red Bull különleges kiadása hazánkban még nem ismert, de néhány országban már kapható. Az energiaital vállalat termékbővítés gyanánt létrehozta a fekete áfonyás, a tőzegáfonyás és a lime-os Red Bullt. Ezeket pedig, a márka színeit szétválasztva kék, ezüst, illetve vörös dobozokba töltötték. A szlogen pedig: „Szárnyakat minden íznek!” Az eredmény szemrevaló, de vajon hogyan szerepelnek majd az ízteszten? Nos, erre sajnos még várnunk kell. Végezetül, íme 2012 legjobb termékkapcsolása Romániából:
Bakos Csenge M.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Molnár és Faragó Bt. több mint 10 éve foglalkozik nyomdaipari szolgáltatásokkal, vállalkozásunk pedig több mint 15 éves múltra tekint vissza....
További információk