FaceBook blog.hu

Marketing - Kutatás

20 év arculatokban, röviden. Első rész: Red Bull

2013.01.30

Új sorozatunkban magyar és Magyarországon érdekelt vállalatok arculati elemeit mutatjuk be. Mennyit változott az elmúlt időszakban, honnan indultak, s mivé lettek? Első állomásként a nemrégiben magyar érdekeltségeit megkurtítani készülő energiaital óriást vesszük górcső alá.

Vajon a Red Bull mindig is szárnyakat adott? És mi a helyzet a kék-ezüst dobozzal? Érdekességek a márka arculatáról, régi-új szlogenekkel, képekkel, tényekkel és reklámfilmekkel.

A Red Bull energiaital 1987-ben született meg Ausztriában, új termékkategóriát vezetve be a piacon. Ez a kategória az energiaitaloké volt. Az üdítő ötlete az Ázsia-szerte nagy népszerűségnek örvendő, magyarul „frissítő italnak” nevezett élénkítő hatású italon alapul. Dietrich Mateschitz átvette és átdolgozta az ázsiai (thai) receptet, majd 1987-ben árusítani kezdte. A következő években a Red Bull hatalmas sikereket könyvelhetett el, születésének 10. évfordulóján már 34 országban volt kapható. Mára pedig több, mint 160 országban emelhetjük le a polcokról.

További érdekesség, hogy származásából fakadóan a Red Bull Ázsiában is jelen van, ám teljesen más külsőségek jellemzik. Az ázsiai piacon az angolnál szimpatikusabb thai nyelven, Krating Daeng (vörös bika – tehát lényegében a név ugyanaz) energiaitalt 250 ml-es aranyszínű dobozba töltik, de nem ritka a 0.5 l-es üveg formátumú kiszerelés sem. Az már nyugaton is jól ismert, egymásnak feszülő két vörös bika ezeken is látható, sőt a kék-vörös feliratok is feltűnnek.



A Red Bull születése óta ugyanazt a jól bevált szlogent használja: „A Red Bull szárnyakat ad!” A magyar piacra való betörésének évében, 1992-ben született meg a Red Bull első reklám- vagy rajzfilmje, a Leonardo. Ebben Leonardo da Vinci megfesti a jövő repülő szerkezetét, egy italt, amely majd szárnyakat ad. Kitalálta? Igen, ez a Red Bull.



A Red Bull az elmúlt 20 évben összesen 21 ehhez hasonló reklámfilmet készített. Az utolsó kivételével, a többi megtekinthető a Red Bull hivatalos oldalán.A 2012-es film, pedig itt látható, angol nyelven. A rajzfilmekből egy-két év elteltével mindenki akarva akaratlan megtanulta, a Red Bull bizony szárnyakat ad. Generációk nőttek fel a szlogen dallamának füttyögése mellett. Ezt szem előtt tartva a Red Bull sosem változtatta meg igazán a jól csengő mondatot.



A 2009-es Szuperhős című rajzfilmjükben például, a Red Bullból kifogyott röpképtelen szuperhős nehéz helyzetét ezzel a szlogennel magyarázták: „Nincs Red Bull. Nincsenek szárnyak.”



A szárnyakat ad szlogent a Red Bull olyannyira magáénak vallja, hogy 2008-ban ebből még problémája is származott Lengyelországban. Egy varsói gyermekjótékonysági alapítvány a „Szárnyakat ad a gyerekeknek!” mondattal gyűjtötte az adományokat, amit az energiaitalt forgalmazó vállalat erősen sérelmezett.

A manapság extrém sportokat és sztratoszféra ugrást szponzoráló cég nemzetközi kommunikációjában előszeretettel használja a „Szárnyakat ad az embereknek és ötleteknek!” változatot is.

A világmárka, akinek a kólaárusítás túlzottan nem jött be, most egy újabb ötlettel állt elő. Új ízek, új dobozok, újabb sikerek? A Red Bull Special Edition, avagy a Red Bull különleges kiadása hazánkban még nem ismert, de néhány országban már kapható. Az energiaital vállalat termékbővítés gyanánt létrehozta a fekete áfonyás, a tőzegáfonyás és a lime-os Red Bullt. Ezeket pedig, a márka színeit szétválasztva kék, ezüst, illetve vörös dobozokba töltötték. A szlogen pedig: „Szárnyakat minden íznek!” Az eredmény szemrevaló, de vajon hogyan szerepelnek majd az ízteszten? Nos, erre sajnos még várnunk kell. Végezetül, íme 2012 legjobb termékkapcsolása Romániából:





Bakos Csenge M.
(reklámipar)

 
Címkék: imázs, márka, pr, redbull
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

10

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Deep&Peak Digitális ofszetnyomda

Ha kiadványai elkészítésekor egyaránt fontosak a digitális nyomtatás előnyei: a rugalmasság, a gyorsaság, a kis példányszámú munkák gazdaságos...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis