A ’90-es években eltűnő, majd főnixmadárként 2003-ban újjáéledő Tisza Cipő a mindenkori magyar fiatalság kedvenc cipőmárkája. Lássuk, hogy született újjá a retro cipő, és milyen volt hajdanán! Érdekességek, képek, videók!
Rögtön az elején kanyarodjunk vissza a múltba, a híres cipőgyár történetének legelejéhez. Thomas Bata 1939-ben megvásárolt egy martfűi gyárat, ahol 1942-ben megindult az első cipők gyártása, ekkor még Cikta Rt. néven. Alig pár éve működött a cipőgyár, amikor 1949-ben államosították, és Tisza Cipőgyár Nemzeti Vállalattá keresztelték át. Az ’50-es és ’60-as évek eseménytelenül zajlottak, majd 1970-ben a Tiszát gyártók előálltak az új, máig is használt Tisza Cipő logóval.
Az új logót a fiataloknak szánt sportcipőkön alkalmazták először, amely meg is hozta a várt sikert. Fiatalok ezrei lettek Tisza Cipő-függők. Ezt a sikert látva még a németországi Adidas is a Tiszát kérte meg saját sportcipői legyártására. A méltán népszerű magyar márka a ’70-es években készítette el a mai old school Tisza Cipők elődjeit, tornacipőket, félcipőket. Ezek rendkívül sok színben és színkombinációban voltak kaphatók, ami akkoriban még, valljuk be, ritkaságnak számított. Szintén ezekben az években a cipőmárka elnyerte a „Kiváló Áru” minősítést. A ’70-es évek végére a Tisza Cipő szállított cipőket Angliába, az USA-ba, és a környező szocialista országokba is. A rendszerváltás utáni időszakban rengeteg vetélytárs jelent meg a piacon, így a Tisza egyeduralma kissé megingott. 2003-ig teljesen leálltak a sportcipők készítésével, az utcai cipőkre koncentráltak.
Tisza reklámok a ’80-as évekből:
„Minden időben, Tisza Cipőben!” – hallható a fenti videókban. És valóban, a Tisza Cipők közül minden évszakra választhatunk. A videók alatt a Tisza Cipő elnyűhetetlenségéről is kommentelnek a lelkes rajongók, van, aki 16 év használat után pusztán azért szabadult meg cipőjétől, mert unta.
2003-ban egy fiatal, dinamikus csapat megvásárolta a jogokat és mindent mást, ami a márka újjáélesztéséhez nélkülözhetetlen volt. Újra megjelentek a színes sportcipők a jellegzetes T-logóval, melyet országszerte örömmel fogadtak. Piacra dobták Tradíció fantázianév alatt az eredeti fekete-fehér cipőket, de megjelent 7 új kategória is. (Vászon, Compakt, Comfort, Comfort de lux, Sprint, Alfa, Derby) A régi-új Tisza Cipők a nagy elődökhöz hasonlóan különféle színekben pompáznak.
A márka a kommunikációján is sokat finomított. A cipőket saját üzletekben árulják, vibráló, modern környezetben. Minden dinamizmust, fiatalságot sugall. Fesztiválokat, zenekarokat támogatnak, (Punnany Massif, Fábián Juli, Belga, Compact Disco) blogokat vezetnek, rendezvényeket szerveznek. Most éppen a márkamegújítás 10. születésnapjára hirdettek dizájn pályázatot. (Erről bővebben a tiszacipo.hu-n olvashatsz.)
A mai fiatalok közti népszerűségéről sokat elárul ez a házi készítésű deszkás videó, melyben a készítő épp Tisza Cipőjét teszteli a belvárosban:
A Tisza Cipő szereti, hogy Ő „retro” vagy, hogy „old school”, ezt bizonyítja ez a 2010-es pályázati kisfilm, melyben a régi reklámfilmek zenéje az alap.
Most, 2013-ban a Tisza Cipő már nem csupán lábbeliket gyárt, hanem pólót, pulcsit, dzsekit, övet, övtáskát, fülbevalót, sőt alsógatyát is. A márkabővítés kimondottan sikeresnek mondható, egyre többször látni Tisza pólós fiatalokat az utcán.
Bakos Csenge M.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A CREVO (vagyis Creative Revolution) a kreativitás terén nyűjt forradalmian innovatív, és meglepően megfizethető megoldásokat. Egyedi ötletek és...
További információk